//
کدخبر: ۸۰۲۰ //
مقیمی مطرح کرد؛

خدمت‌رسانی به مردم نسبت به گذشته باید افزایش یابد

قائم مقام وزیر کشور گفت: امروزه وظیفه خدمت‌رسانی به مردم باید نسبت به سال‌های گذشته افزایش یابد.

خدمت‌رسانی به مردم نسبت به گذشته باید افزایش یابد

به گزارش فرتاک نیوز، محمدحسین مقیمی قائم مقام وزیر کشور در مراسم آیین بهره‌برداری از پروژه‌های شهرستان شمیرانات که امروز(پنج شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی تحت رهبری امام خمینی(ره) و به پشتیبانی مردم به پیروزی رسید و با نگاهی به این شعار  پی به انتخاب به جا و درست آن می‌بریم.

 

وی در ادامه افزود: در دورانی که مردم پشتوانه و دنباله رو امام(ره) بوده‌اند، کشور از هر لحاظ وابسته به دولت‌های غربی بوده، به طوری که مردم در تصمیم گیری‌ها و اقدامات کشور خود دخیل نبوده و این تصمیم‌گیری‌ها در همه زمینه‌ها توسط 40 تا 50 هزار مستشار آمریکایی گرفته می‌شد.

 

مقیمی با بیان اینکه ثمره این وابستگی چیزی جز وابستگی در همه زمینه‌ها از جمله دانشگاه ها، مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره نبود، عنوان کرد: در این شرایط امام خمینی(ره) به خوبی این شرایط را درک کرده که عاقبت این وابستگی به کجا ختم می‌شود.

 

قائم مقام وزیر کشور یادآور شد: از سال 40 که امام(ره) نهضت و سخنرانی‌های خود را آغاز کرد، جامعه به تدریج متوجه ماهیت دولت پهلوی شد که قصد وابسته ساختن کشور را دارند و از نظر فرهنگی اسلام در این دولت جایی ندارد.  

 

وی در ادامه تصریح کرد: در این زمان، امام(ره) به اساتید و طلاب حوزوی هشدار وابستگی کشور به دولت‌های غربی را داد و از سال 42 آگاه‌سازی مردم نسبت به این موضوع آغاز شد.

 

مقیمی ادامه داد: با این شرایط همزمان درگیری‌ها، کشتارها آغاز شد و عده‌ای از علما نیز دستگیر و یا به شهادت رسیدند که با اجازه امام(ره)، مردم با وحدت کلمه به خیابان‌ها آمده و شعار سر دادند.

 

قائم مقام وزیر کشور خاطر نشان کرد: امام(ره) به پشتوانه ملت کار را پیش برد و پس از جنگ 8 ساله، بازسازی کشور را آغاز و به نتیجه رساند و پس از آن مردم با تبعیت از رهبری تا به امروز موفق به حفظ نظام شدند تا آن را به صاحب اصلی  نظام برسانند.

 

وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید به خوبی توانست وضعیت بین المللی، سیاسی و اقتصادی کشور را هدایت کند، به طوری که با وجود تحریم‌ها اثرات زیادی بر مردم گذاشت، با این وجود توانست تورم 43 درصدی را به 7 درصد برساند، همچنین به رشد اقتصادی مطلوبی دست یافته است.

 

مقیمی در پایان گفت: آنچه امروزه وظیفه ماست، خدمت رسانی هرچه بیشتر به مردمی است که از جان و مال خود گذشتند و ایثارگرانه در مقابل دشمن ایستادگی کردند و امیدواریم در دهه فجر سال آینده شاهد افتتاح پروژه‌های بیشتری باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۰۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان