//
کدخبر: ۷۷۰ //

حل مشکل گره ترافیکی پایتخت با پل های کاروانسرای سنگی

شهردار تهران درباره کمک های دولت به منظور تکمیل 55 پروژه باقی مانده پایتخت گفت: زمانی که قولی به مردم می دهیم، دیگر نمی توانیم بهانه بیاوریم که این کار انجام نشد. وقتی قول می دهیم باید تلاش کنیم این کار را انجام دهیم. البته همیشه توقع بوده که دولت به ما کمک کند تا از ظرفیت هایی که وجود دارد، به خوبی استفاده کنیم اما برنامه ریزی ما اینگونه است که وقتی قول می دهیم، آن را با تمام وجود انجام دهیم

حل مشکل گره ترافیکی پایتخت با پل های کاروانسرای سنگی

محمد باقر قالیباف صبح امروزدر حاشیه آئین بهره برداری همزمان از سه پروژه عمرانی پایتخت طی سخنانی در جمع خبرنگاران ابراز داشت: همزمان با ولادت امام حسن عسگری (ع) یکی از پروژه های اساسی و تاثیر گذار در یکی از مناطق محروم شهر تهران افتتاح شد؛ البته همه مردمی که به تهران ورود و خروج دارند از این پروژه بهره مند می شوند و این مختص شهر تهران نیست.

شهردار تهران تصریح کرد: پل های کاروانسرای سنگی 1 و 2 تمامی ورودی های شهر تهران از جاده قدیم، جاده مخصوص و بزرگراه شهید حکیم را به صورت شمال به جنوب به یکدیگر متصل می کند که امروز با همه دسترسی ها و رمپ و لوپ ها افتتاح شد؛ بدون شک این پروژه می تواند تمامی گره های ورودی به شهر تهران و نقاط کور ترافیکی را حل و فصل کند.

به گفته قالیباف تونل دو کیلومتری شهدای غزه در کنار پروژه ادامه اتوبان شهید حکیم و اتصال آن به پل کاروانسرای سنگی2 تا پایان امسال تکمیل خواهد شد.

وی هزینه اجرای این پروژه های عمرانی را بیش از 200 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در کنار پل های کاروانسرا سنگی، پروژه گردش به راست نیایش به سمت اتوبان شهید چمران نیز امروز افتتاح شد تا دسترسی مردم از اتوبان نیایش به یادگار امام (ره) بدون عبور از چهارراه پارک وی فراهم شود.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره مشکلات ایجاد شده در حین اجرای کارهای عمرانی گفت: مشکلات برای مسئولان است و نباید مشکلات را برای مردم بیان کنیم، به این ترتیب وقتی مشکلات حل می شود، مردم باید نتیجه حل مشکل را ببینند.

قالیباف با اشاره به برخی مشکلات در حوزه تملک و مسایل فنی تصریح کرد: پل های تقاطع غیرهمسطح کاروانسرای سنگی اولین پروژه ای بود که نوع طراحی سبک پل های صندوقچه ای را در آن آزمایش کردیم و جواب گرفتیم. به این ترتیب اگر در پروژه های دیگری مثل پروژه تقاطع های محمد علی جناح و یا مجموعه پل صدر به موفقیت رسیدیم، آغاز این کار فنی در این پروژه صورت گرفت به همین جهت این پروژه برای آغاز تحول در پل سازی شهر تهران یک افتخار بود.

وی به اجرای پروژه کاروانسرای سنگی در حین تردد ترافیک اشاره کرد و گفت: این همراهی از سوی پلیس راهور صورت گرفت که راه را در حین اجرای پروژه مسدود نکردند. به همین جهت با وجود آنکه عبور و مرور برقرار بود این کار اجرا شد. البته تجربه پل صدر، همراهی پلیس راهور تهران و صبر و حوصله این مردم به ما کمک کرد تا امروز شهروندان از دستاورد اجرای پروژه برخوردار شوند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره کمک های دولت به منظور تکمیل 55 پروژه باقی مانده پایتخت، تصریح کرد: زمانی که قولی به مردم می دهیم، دیگر نمی توانیم بهانه بیاوریم که این کار انجام نشد. وقتی قول می دهیم باید تلاش کتیم این کار را انجام دهیم. البته همیشه توقع بوده که دولت به ما کمک کند تا از ظرفیت هایی که وجود دارد، به خوبی استفاده کنیم اما برنامه ریزی ما اینگونه است که وقتی قول می دهیم، آن را با تمام وجود انجام دهیم.

شهردار تهران تصریح کرد: در مترو هم مشکلاتی درباره عدم حمایت دولت و همچنین مشکلات تحریم ها داشتیم اما اجازه ندادیم این کار متوقف شود. از این رو اگر دوستان ما در دولت به ما کمک کنند، حتما این کار با سرعت بیشتری پیش می رود و می توانیم این زمان را کوتاه تر کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره قصد خود از حضور در انتخابات ریاست جموری تصریح کرد: ما همیشه گفته ایم وظیفه داریم کار کنیم و جایش مهم نیست که کجا است.

قالیباف همچنین درباره پل ورودی شهر قدس نیز تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی مسئول این کار است اما آن پروژه هم به پروژه ما گره خورده است. به همین جهت تصمیم گیری ها و هماهنگی برای این پروژه انجام شد  تا در زمان بندی صورت گرفته بتوانیم این کار چندین ساله را طی ماه های آینده حل و فصل کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان