//
کدخبر: ۷۵۵۰ //

بوشهر اروپا شده!

اگر مدل توسعه شهری منطبق با ارزشهای انقلاب و روحیه معنوی مردم ولایتمدار بوشهر باشد بجای اروپایی شدن می توانیم البوم توسعه و پیشرفت کشور و حتی برای کشورهای حاشیه خلیج فارس باشیم.

بوشهر اروپا شده!

به گزارش فرتاک نیوز- علی اکبر مزارعی: در یکی از اماکن مذهبی شهر بوشهر برای اقامه  نماز رفته بودم که در بین دو نماز شخص بزرگواری بلند شد تا در خصوص ایام دهه فجر صحبت کند با توجه به حضور شهردار بوشهر در بین نمازگزاران او از ایشان خواست تا چند دقیقه ای در خصوص انقلاب اسلامی صحبت نماید.

قبل از استقرار شهردار پشت تریبون آن فرد محترم مطلبی را از یکی از پزشکان بوشهری مقیم شیراز در خصوص وضعیت مبلمان شهری نقل کرد تا قبل از سخنرانی شهردار مدخلی برای ورود ایشان برای ذکر خاطرات انقلاب باشد.

وی اینگونه نقل کرد که یکی از دوستانش که مدتها به بوشهر نیامده بود با رویت وضعیت فعلی شهر اذعان کرده است که بوشهر مانند اروپا شده است. با شنیدن این جمله از صف نمازگزاران جدا شدم و به خانه برگشتم در حالی که ذهنم به شدت مشغول این تعریف و تمجید از وضعیت شهر بوشهر شده بود.

البته من منکر زحمات  مسئولین امر در شهر بوشهر نبوده و نیستم و نمی توان تحرکات اخیر در بازسازی مبلمان شهری را نادیده گرفت اما این تعبیر نمی توانست مسائلی از بوشهر که ذهن همه ما را به خود مشغول کرده است را به نحو شایسته ای توجیه نماید.

اما شاید تعبیر بوشهر البوم توسعه و پیشرفت کشور که حضرت آیت ا... صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان  برای  چشم انداز بوشهر ترسیم کرده اند بتواند آنچه را که در بوشهر در حال انجام است را  ترسیم نموده و از آسیب های احتمالی بعضی از تصمیمات به سبک اروپایی جلوگیی نماید!

به عنوان مثال توسعه ورزش همگانی و ایجاد بستر مناسب برای ورزش مفرح دوچرخه سواری و استفاده از این وسیله نقلیه پاک برای ایاب و ذهاب اداری و آموزشی می تواند به عنوان یک نمونه موفق در کشور مطرح شود و از این جهت قابل تقدیر و سپاسگزاری است اما اگر بخواهیم اروپایی شویم ممکن است آسیب هایی برای امنیت اجتماعی بوشهر داشته باشیم که یکی از این آسیب ها دوچرخه سواری بانوان بدون اقدامات صیانتی است.

با توجه  به برنامه ریزی برای مسابقه دوچرخه سواری بانوان در روزهای اخیر به نظر می رسد برنامه ریزان شهری در حال محک زدن واکنش های اجتماعی برای دوچرخه سواری بویژه دوچرخه سواری بانوان در سطح شهر هستند که با توجه به واکنش مردم متدین و ولایتمدار بوشهر و لغو مسابقه دوچرخه سواری این تحذیر داده می شود که در صورت عدم رعایت فرهنگ عمومی شهر واکنش های جدی تری به این اروپایی شدن از ناحیه مردم وجود خواهد داشت.

همچنین در شهری که می خواهد البوم توسعه و پیشرفت در ایران شود پیوست تفریحی محلات یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و چرخ و فلک اروپایی نمای منطقه شغاب که شاید در آن مسئله امنیت عمرانی و امنیت اجتماعی ساکنین منطقه شغاب در کمترین اولویت قرار دارد، نمی تواند معرف پیوست فرهنگی و تفریحی شهر بوشهر باشد.

شاید بتوان گفت که ساماندهی پلاژ شنا و همچنین عمران بخش ساحلی شهر یکی از اقدامات خوب ، متناسب ، موافق با روحیه مردم بوشهر و خانواده محور است که می توان با پیوست تفریحی متناسب با فرهنگ بومی استان آسیب های احتمالی آن را به حداقل رسانید.

در پایان باید گفت که اگر مدل توسعه شهری منطبق با ارزشهای انقلاب و روحیه معنوی مردم ولایتمدار بوشهر باشد بجای اروپایی شدن می توانیم البوم توسعه و پیشرفت کشور و حتی  برای کشورهای حاشیه خلیج فارس باشیم.

 

منبع: جنوب نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۵۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان