//
کدخبر: ۷۳۷۵ //
حسینی خبر داد

ساخت متروی اسلامشهر در انتظار الطاف دولت

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران اعلام کرد که در صورت تأمین اعتبار از سوی مجلس و دولت، متروی اسلامشهر ساخته خواهد شد.

ساخت متروی اسلامشهر در انتظار الطاف دولت

به گزارش فرتاک نیوز، مازیار حسینی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران در مراسم افتتاح زیرگذر مترو نوبنیاد با بیان اینکه شاهد بهره‌برداری از یکی از دستاوردهای مترو تهران هستیم، اظهار داشت: مهندسان، کارگران و مسئولان مترو شبانه‌روز با جان و دل کار می‌کنند تا مترو تهران ساخته شود.

 

وی با بیان اینکه تصور تهران بدون مترو با این حجم خودرو غیرقابل تصور است، گفت: وقتی اشتیاق مردم در استفاده از مترو را می‌بینیم با روحیه مضاعف کار ساخت را پیش‌می‌بریم و این در حالیست که سرعت، کیفیت و کاهش هزینه‌ها را در دستور کار قرار داده و این سه ویژگی را با هم پیگیری می‌کنیم.

 

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه عزم جدی در بدنه مترو شکل گرفته است که این کار جهادی با شتاب رو به جلو حرکت کند، افزود: امروز شاهد افتتاح ورودی دیگر ایستگاه مترو نوبنیاد که در ضلع جنوبی قرار دارد، هستیم و این در حالیست که علاوه بر این ورودی، زیرگذر ایستگاه مترو نوبنیاد که از زیر بزرگراه فتح عبور می‌کند نیز افتتاح شده و مردم می‌توانند از این گذر امن استفاده کنند.

 

حسینی با بیان اینکه مردم منطقه پاسداران و اختیاریه می‌توانند به راحتی از این ورودی برای دسترسی به مترو استفاده کنند، تصریح کرد: این در حالی است برای مردم ساکن در شهرک‌های اقماری، اعم از پردیس، رودهن، لواسان و غیره اولین ایستگاه مترو، دسترسی نوبنیاد است که می‌توانند از این مهم برای دسترسی به مرکز شهر استفاده کنند، همچنین این ایستگاه به عنوان یک زیرگذر بین شمال و جنوب میدان نوبنیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد که به عنوان یک مسیر امن از زیر بزرگراه صدر عبور می‌کند.

 

وی با بیان اینکه از چند ماه قبل از بهره‌برداری رسمی ایستگاه، مهندسان و کارگران شرکت بهره‌برداری مترو با شتاب تجهیز ایستگاه را بر عهده می‌گیرند، گفت: برهمین اساس در زمان بهره‌برداری ایستگاه، ایستگاه به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و بدون وقفه پذیرش مسافر را آغاز می‌کند.

 

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه در ضلع شمال ایستگاه نوبنیاد پایانه تاکسی و اتوبوس تعبیه شده است، گفت: ما مترو را به عنوان ستون فقرات حمل و نقل در نظر گرفته و سعی داریم در کنار آن از سایر متدهای حمل و نقلی به عنوان پشتیبانی‌کننده، استفاده کنیم که برهمین اساس در ایستگاه‌هایی که به تازگی افتتاح می‌شوند، می‌بینید که پایانه تاکسی و اتوبوس نیز تعبیه شده است.

 

*کاهش سرفاصله قطارها در خط 3

 

حسینی با بیان آنکه سرفاصله قطارها در خط 3 به 9 دقیقه رسیده است، گفت: حجم مسافر در نیمه جنوبی خط 3 بیشتر از نیمه جنوبی است و برهمین اساس سعی داریم تا پایان سال سرفاصله قطار در نیمه شمالی را نیز کاهش دهیم.

 

وی با بیان اینکه خط 3 به دلیل آنکه شهرهای اقماری از جمله اسلامشهر را پوشش می‌دهد، مهم است، گفت: امیدواریم که خط متروی اسلامشهر از سوی دولت و مجلس مورد حمایت قرار گیرد و مترو تهران آمادگی دارد در صورت تأمین اعتبار کار ساخت این خط مترو را آغاز کند، چراکه حدود 500 هزار نفر در اسلامشهر و چهاردانگه زندگی می‌کنند که حدودا روزانه 2 هزار و 500 سفر به تهران دارند که سربار این افراد روی نیمه خط جنوبی است که اگر مترو اسلامشهر افتتاح شود، نقش مهمی در کاهش مسافران خط 3 خواهد داشت و همچنین جریان حرکت هوا از سمت شهریار است که اگر بتوانیم حمل و نقل پاک را در این قسمت مستقر کنیم، می‌توان شاهد اتفاقات خوب در هوای تهران نیز بود.

 

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران در مورد افتتاح دو ایستگاه باقی‌مانده از خط 3 مترو نیز گفت: ایستگاه مترو اقدسیه به صورت مجتمع تجاری - اداری است و ایستگاه شهید محلاتی بنا بر قول شرکت مترو طی دو سه ماه آتی به بهره‌برداری می‌رسد و پرونده ایستگاه‌های خط 3 بسته می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۳۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان