//
کدخبر: ۶۹۴۷ //

مدیریت سبز معامله برد-برد است

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط ریست با اشاره به اینکه الگوی نادرست مصرف هم سبب هدر رفت انرژی و هم ایجاد آلودگی هوا می شود،گفت:مدیریت سبز بهترین روش علمی، کاربردی و یک معامله برد- برد در مصرف انرژی است.

مدیریت سبز معامله برد-برد است

به گزارش فرتاک نیوز، معصومه ابتکار روز شنبه در مراسم گشایش نخستین نمایشگاه مدیریت سبز دانشگاه ها و مراکز پژوهشی افزود: می توان با استفاده از مدیریت سبز مشاغل جدید نیز ایجاد کرد.

وی اظهار کرد:امروزه با الگوی نادرست مصرف هم انرژی را هدر می دهیم و هم ایجاد آلودگی هوا می کنیم در حالی که اگر در زمینه مدیریت سبز سرمایه گذاری کنیم و اقدامات درست انجام شود قطعا شاهد کاهش مصرف و انتشار گازهای گلخانه ای خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در دانشگاه ها اقدامات خوبی در این زمینه اغاز شده گفت: امسال برای اولین بار سه دانشگاه سبز را معرفی کردیم و قرار است سازمان محیط زیست از سال آینده رتبه بندی سبز را هم راستا با شاخص های جهانی تعریف کند.

ابتکار اظهار کرد: امروزه مولفه های مهمی در زمینه ممانعت از تخریب محیط زیست، برداشت بی رویه از منابع به شکل توسعه پایدار و منافع اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی در کشور مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی نظام در زمینه محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری گفت: علاوه بر این در اصل 50 قانون اساسی نیز به حفظ محیط زیست تاکید شده است؛ بنابراین سیاست های محیط زیست را در عالی ترین سطح داریم.

وی تاکید کرد: دولت یازدهم نیز توجه ویژه ای به مقوله محیط زیست دارد و رییس جمهوری بارها تاکید کرده که دولت یازدهم دولتی محیط زیستی است و همواره در کنار سایر مشکلاتی که در کشور وجود دارد به موضوع محیط زیست نیز تاکید داشته و دستاوردهای کسب شده حاصل همگرایی و نگاه بلندی است که امروز در دولت و مسولان ایجاد شده است.

ابتکار با بیان اینکه برنامه مدیریت سبز مولفه های خاص خودش را دارد، گفت: دانش بنیان بودن، مشارکت جویانه بودن و خلاقیت و نوآوری مولفه های آن است.

وی تاکید کرد:اجرای صحیح مدیریت سبز برای دولت بسیار مهم است ، گزارشی که از دولت استرالیا رسیده نشان می دهد با این روند توانستند تا ٢٠ درصد در هزینه های خود صرفه جویی کنند.

ابنکار گفت: کمیته توسعه پایدار نیز برای تحقق اهداف ١٧ گانه توسعه که یکی از مباحث آن مربوط به محیط زیست است، گام های خوبی برداشته است.

وی افزود:مساله ارزشگذاری دستگاه های اجرایی در زمینه مدیریت سبز تا سال گذشته در دانشگاه ها لحاظ می شد اما امسال حذف شده و امیدواریم این تعلل جبران شود

وی گفت:درمنشورحقوق شهروندی که مورد تاکید رییس جمهوری است یک بحث مبسوط در خصوص محیط زیست آمده است، در این منشور داشتن آب و هوای سالم حق هر شهروند دیده شده بنابراین دانشگاه ها می توانند در این زمینه پیشگام باشند چون نحوه تغییر شیوه زندگی بحث مهمی است که باید از مراکز علمی و با پشتوانه کاملا علمی آغاز شود.

نخستین نمایشگاه دستاوردهای اجرایی دانشگاه ها، موسسات آموزشی، پژوهشی و پارک های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبزامروز شنبه با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون اداری مالی وزیر علوم در محل سازمان برنامه و بودجه افتتاح شد.

 

منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۹۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان