//
کدخبر: ۶۶۳۳ //
چمران مطرح کرد؛

زمان شروع به کار شوراها در مجلس درست نیست

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: با مصوبه‌ای که در مجلس به تصویب رسید، یک ماه‌و‌نیم از دوره فعلی شوراها کاسته می‌شود.

 زمان شروع به کار شوراها در مجلس درست نیست

 به گزارش فرتاک نیوز، مهدی چمران رئیس شورای عالی استان‌ها در سی‌و‌ششمین اجلاس عمومی عالی استان‌ها که امروز در ساختمان وزارت کشور برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت آتش‌نشانان حادثه پلاسکو اظهار داشت: آتش‌نشانان فداکار و جانفشان برای نجات جان شهروندان، جان خود را از دست دادند، به همین دلیل معتقدم این انسان‌های شریف در سخت‌ترین شرایط جان انسان‌ها را نجات می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه اخیرا در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات شوراهای شهر و روستاها مصوباتی به تصویب رسیده است، افزود: کاستن از زمان فعالیت شوراها یکی از مصوباتی بود که در مجلس به تصویب رسید.

 

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: بر اساس مصوبه تصویب شده تا 45 روز بعد از اعلام نتایج انتخابات شوراها، دوره جدید شوراها باید در شهرها  و روستاها تشکیل شود.

 

چمران با تاکید بر اینکه بر اساس برخی از موضوعات این تصمیم درست است، گفت: اما نباید فاصله از انتخابات تا شروع دوره جدید زیاد شود.

 

وی تصریح کرد: دو نکته مهم در خصوص این مصوبات وجود دارد و آن هم این است که با این مصوبات 1.5 ماه از دوره فعلی شوراهای شهر و روستاها کاسته می‌شود، به این منظور که  تمام برنامه‌ریزی‌ها تا پایان شهریور ماه انجام می‌شود و به همین دلیل اعلام شده که تا 45 روز بعد از انتخابات باید دوره شوراهای جدید آغاز به کار کند.

 

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه بر اساس این تصمیم دیگر روز مشخصی برای آغاز دوره جدید وجود ندارد، گفت: با این امر با یک تاریخ سیار در آغاز دوره‌های شورای شهروروستا مواجه می‌شویم، در حالی‌که در مجلس این‌گونه نیست و برای آغاز دوره جدید یک روز مشخص وجود دارد.

 

چمران با تاکید بر اینکه همیشه نهم اردیبهشت ماه زمان آغاز شوراهای شهر و روستا بود، افزود: هم اکنون بعد از گذشت مدت زمانی آغاز شوراها به 12 اردیبهشت موکول شد و نمایندگان در این  خصوص نیز اقدامات خود را پایه‌گذاری کردند اما با تصویب این مصوبه زمان کار شوراها سیار خواهد شد و این به معنای نبود تثبیت زمان آغاز به کار شوراها است.

 

وی گفت: بدون شک عدم تثبیت زمان شروع به کار شوراها درست نیست و باید در خصوص آن برنامه‌ریزی شود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۶۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان