//
کدخبر: ۶۱۱۴۰ //

کاهش ۱۲ درجه‌ای دما در برخی نقاط کشور

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن تشریح روند بارشی کشور از تشدید بارش‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر به‌ویژه در گیلان و مازندران طی روز آینده خبر داد و گفت: فردا (۲ آذر)به دلیل نفوذ توده هوای سرد، کاهش دمای ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دما در شمال غرب، غرب، سواحل خزر، دامنه‌های البرز و روز جمعه (۳ آذر) در شمال شرق پیش‌بینی می‌شود.

کاهش ۱۲ درجه‌ای دما در برخی نقاط کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن تشریح روند بارشی کشور از تشدید بارش‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر به‌ویژه در گیلان و مازندران طی روز آینده خبر داد و گفت: فردا (۲ آذر)به دلیل نفوذ توده هوای سرد، کاهش دمای ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دما در شمال غرب، غرب، سواحل خزر، دامنه‌های البرز و روز جمعه (۳ آذر) در شمال شرق پیش‌بینی می‌شود. 

 

احد وظیفه وضعیت جوی کشور را پیش‌بینی و اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی با فعالیت سامانه بارشی بر روی کشور، امروز در نیمه غربی کشور و بخش‌هایی از جنوب، مرکز و شرق کشور بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. 

 

وی افزود: بارش‌های امروز در نیمه شمالی و شرقی خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی فارس، شمال بوشهر، غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب لرستان، غرب کردستان، غرب کرمانشاه و برخی نقاط ایلام شدت بیشتری خواهد داشت همچنین امروز در شمال غرب و غرب کشور روند کاهش دما رخ می دهد. 

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز در سواحل غربی خزر و اردبیل وزش باد شدید جنوبی رخ می‌دهد، گفت: از بعد ازظهر امروز با نفوذ جریان‌های سرد شمالی در استان‌های ساحلی دریای خزر، ابرناکی و بارش باران پیش‌بینی می‌شود. 

 

به گفته وظیفه، فردا (۲ آذرماه) با کاهش بارش در دامنه‌های زاگرس و غرب کشور، سامانه بارشی در جنوب، مناطقی از مرکز، شرق و شمال شرق کشور فعال و سبب ابرناکی، رگبار باران و وزش باد شدید موقتی در این مناطق می‌شود و با حرکت به سمت شرق‌ ،روز جمعه (۳ آذر) در مناطقی از شرق و شمال شرق کشور ابرناکی و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد و در اواخر وقت این سامانه از کشور خارج می‌شود. 

 

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا با تقویت بیشتر جریان‌های شمالی، بارش‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر به‌ویژه در گیلان و مازندران تشدید می‌شود، اظهار کرد: فردا در استان‌های گلستان و خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ابرناکی، بارش باران و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود همچنین روز جمعه با کاهش بارش در غرب سواحل، سامانه بارشی در مازندران، گلستان و خراسان شمالی فعال خواهد بود.  

 

وی با اشاره به اینکه طی روزهای پنجشنبه و جمعه دریای خزر و طی روز جمعه خلیج فارس مواج می‌شود، گفت: در سه روز آینده بارش در مناطق سردسیر شمال غرب، زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز به صورت برف پیش‌بینی می‌شود و طی روزهای پنجشنبه و جمعه در شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. 

 

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: به سبب نفوذ توده هوای سرد کاهش ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دما در روز پنجشنبه در شمال غرب، غرب، سواحل خزر، دامنه‌های البرز و روز جمعه در شمال شرق پیش‌بینی می‌شود. 

 

وظیفه در ادامه  گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی با ورود توده هوای سرد به کشور، کاهش قابل ملاحظه دما در استان‌های مختلف کشور پیش‌بینی می‌شود. استان‌های گیلان، مازندران و گلستان؛ ۸ تا ۱۲ درجه در پنجشنبه و جمعه و ۳ تا ۵ درجه در شنبه کاهش دما خواهند داشت و ماندگاری هوای سرد تا اواسط هفته آینده در این استان‌ها حفظ خواهد شد. 

 

وی افزود: استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل و کردستان کاهش ۴ تا ۶ درجه در پنجشنبه، کاهش ۳ تا ۵ درجه در جمعه و کاهش ۲ تا ۴ درجه در شنبه  خواهند داشت و هوای سرد در این استان‌ها تا روز یکشنبه ماندگار خواهد بود. همچنین استان‌های کرمانشاه و لرستان؛ ۲ تا ۴ درجه در پنجشنبه و ۳ تا ۵ درجه در جمعه کاهش دما خواهند داشت و ماندگاری هوای سرد تا شنبه برقرار خواهد بود. 

 

به گفته وظیفه، در استان‌های همدان و مرکزی، کاهش ۲ تا ۴ درجه‌ای دما در پنجشنبه و کاهش ۲ تا ۴ درجه‌ای دما در جمعه پیش‌بینی می‌شود و هوای سرد تا روز شنبه ماندگار خواهد بود همچنین در استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما در شنبه و  کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما در یکشنبه رخ می‌دهد. 

 

وی تاکید کرد: استان‌های قزوین، تهران و البرز کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما در روز جمعه و کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما را در روز شنبه خواهند داشت و استان‌های قم، سمنان و اصفهان با کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما در شنبه مواجه خواهند شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فرارو
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۱۱۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان