//
کدخبر: ۶۱۱۳۱ //

تصویب قانون منع ساخت‌وساز در حریم گسل‌های تهران

رئیس پژوهشکده زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از تصویب قانون منع ساخت و ساز در حریم گسل‌های تهران خبر داد و گفت:‌ این قانون برای کلان‌شهرهای مشهد، تبریز و کرج در حال تصویب شدن است.

تصویب قانون منع ساخت‌وساز در حریم گسل‌های تهران
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر علی بیت‌اللهی روز چهارشنبه، اول آذرماه در نشست ارائه یافته‌های علمی تیم تحقیقاتی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به گسل‌های تهران افزود: به منظور ایمن‌سازی، قانون منع ساخت و ساز در حریم گسل‌های تهران را مصوب کردیم.

 

وی افزود: در نقشه‌های معماری شهرسازی تهران این حریم‌ها مشخص شده است و با این قانون ساخت و ساز سازه‌هایی چون سازه‌های خطرساز، بیمارستان‌ها و برج‌های بلندمرتبه بر روی حریم گسل‌های تهران ممنوع خواهد شد.

 

بیت‌اللهی با تأکید بر اینکه ۵۵ کیلومترمربع تهران در حریم گسل‌ها وجود دارد، خاطر نشان کرد:‌ این قانون برای کلان‌شهرهای تبریز، کرمان، کرج و مشهد در حال پیگیری است که به مراحل نهایی نزدیک شده است.

 

رئیس پژوهشکده زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تأکید بر اینکه این مصوبه به منظور کنترل ساخت و سازها در شهر تهران است، اضافه کرد: کلان‌شهرها به شهرهایی با جمعیت ۲۰۰ هزار نفر به بالا گفته می‌شود و بر اساس توافق‌های صورت گرفته ساخت و ساز در حریم گسل‌ها ممنوع می‌شود و در صورت اجرای آن گام بزرگی در کاهش خسارات ناشی از زلزله برداشته می‌شود.

ادامه دارد...

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۱۱۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان