//
کدخبر: ۶۱۰۳۹ //

تهران با تاکسی‌های گردشی خداحافظی کرد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکسی‌ها را نشانه شخصیت شهر دانست و گفت: تاکسی گردشی به تدریج حذف می‌شود.

تهران با تاکسی‌های گردشی خداحافظی کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران، قائم مقام معاونت، مدیران حوزه حمل و نقل و مدیران شرکت‌های خصوصی برگزار شد.

 

محسن پور سید آقایی با تشکر از زحماتی که قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در یک سال اخیر به عنوان سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران متحمل شد، گفت: بنده بیشتر از ۲ ماه است که به عنوان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مشغول به فعالیت هستم و با توجه به تاکید افندی زاده به انتخاب فردی شایسته به عنوان مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در تلاش بودیم تا یک جوان خوش فکر و آشنا به فناوری‌های جدید اطلاعاتی و ارتباطی در حوزه مدیریت بر حمل و نقل عمومی را انتخاب کنیم.

 

وی با بیان اینکه مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران باید مسلط به دانش روز و سیستم‌های هوشمند و اینترنتی در جهت هدایت و راهبرد این سازمان بزرگ باشد، افزود: بررسی‌های ما نشان می‌داد که انتخاب مدیر جوان می‌تواند مشکلات سازمان تاکسیرانی را در جهت استفاده بهتر از فناوری اطلاعات و ارتباطات حل کرده و با یک مدیریت کارآمد باعث ایجاد تحول در سازمان تاکسیرانی شود. به همین دلیل علیرضا قنادان را که با بنده در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران همکار بود و مدیرکل ایمنی این مجموعه بودند، را برای این سمت انتخاب کردیم.

 

معاون شهردار تهران با اشاره به خط مشی‌های سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در دوره جدید مدیریتی ادامه داد: اولین الویت در بهبود وضعیت سازمان تاکسیرانی این است که اقتصاد تاکسیداری و تاکسیرانی در وضعیت بهتری قرار گیرد. به رغم آنکه در حال حاضر بیشتر تاکسیران‌های شهر تهران خود تاکسیدار هستند، اما باید موضوع تاکسیداری با مشارکت بخش خصوصی به شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی سپرده شود.

 

به گفته وی؛ تا زمانی که اقتصاد تاکسیداران و تاکسیرانان بهبود نیابد، مشکلات این حوزه همچنان ادامه دار خواهد بود.

 

پورسیدآقایی با تاکید بر اینکه باید به سمتی پیش برویم که درامد و وضعیت معیشت رانندگان تاکسی مکفی زندگی آن‌ها باشد، بیان کرد: باید به این مساله نیز توجه داشت که تن‌ها راه افزایش درآمد دست اندرکاران حوزه تاکسیرانی افزایش کرایه نبوده و نخواهد بود؛ بلکه باید سیستم‌های درآمدی پایدار برای این افراد طراحی، اجرا و مدیریت شود.

 

معاون شهردار تهران در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه تاکسی‌ها در شهر نشانه شخصیت اجتماعی شهر هستند، یادآور شد: مسافرانی که از شهرهای دور و نزدیک یا کشورهای خارجی وارد تهران می‌شوند، از تاکسی‌ها به عنوان اولین وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند و می‌توانند از روی تاکسی‌ها میزان قانونمندی و شخصیت اجتماعی شهروندان را حدس بزنند. به عبارت دیگر می‌توان شخصیت یک شهر یا یک کشور را از روی وضعیت تاکسی‌ها و رانندگان تاکسی حدس زد و این مساله برای ما به عنوان مدیران شهری پایتخت مهم و ضروری است.

 

وی با بیان اینکه در بیشتر شهرهای پیشرفته دنیا تاکسیران‌ها قانونمندترین شهروندان یک شهر هستند، تاکید کرد: تاکسیرانان به بیشتر مسائل شهری آشنا هستند پس باید به سمتی پیش رفت که میزان تاثیرگذاری تاکسی‌ها در تهران بیشتر از گذشته شود.

 

پور سید آقایی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه زمانی که تاکسی وارد ایران شد این میزان خودرو در کشور وجود نداشت، گفت: در آن زمان شهروندان برای انجام ترددهای روزانه خود با طی مسافتی از تاکسی‌ها به صورت دربست استفاده می‌کردند، به همین دلیل تاکسی‌های گردشگری در تهران شکل گرفت.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر این موضوع به عنوان یکی از مشکلات تاکسیرانان در کشور و شهر تهران تبدیل شده است، افزود: در حال حاضر آمار‌ها نشان می‌دهد که به ازای جمعیت ۸ میلیون نفری تهران نزدیک به ۴. ۳۰۰ میلیون خودرو در تهران در حال تردد هستند. در واقع به ازای هر خانواده تهرانی بیش از یک خودرو در اختیار دارد.

 

به اعتقاد معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به رغم اینکه شهروندان دارای خودرو شخصی هستند، اما به دلیل ترافیک و نبود جای پارک نمی‌خواهند که از وسیله نقلیه شخصی خود استفاده کنند، اما تمایل دارند که خودرویی که برای رفت و آمدهای خود استفاده می‌کنن، د. از در منزل آن‌ها را به مقصد برساند. این رویکرد و سبک زندگی تهرانی‌ها با فلسفه تاکسی گردشی مغایرت دارد و به همین دلیل است که تهرانی‌ها به استفاده از اپلیکیشن‌های تاکسی اینترنتی روی خوش نشان داده اند.

 

وی با بیان اینکه، اما همچنان تاکسیران‌ها به دنبال فلسفه تاکسی گردشی هستند، ادامه داد: باید این تفکر سنتی در میان رانندگان تاکسی و تاکسیداران تغییر کند. این در حالی است که در حال حاضر بسیاری از رانندگان تاکسی شهر تهران از سیستم خدمات رسانی اپلیکیشن‌های تاکسی اینترنتی استفاده می‌کنند، اما با ماهیت این شیوه آشنا نیستند.

 

پورسیدآقایی بیان کرد: اگر در نظر داریم که رانندگان تاکسی نیز برای کسب درآمد بیشتر با این سیستم‌های جدید رقابت کنند باید فرهنگ استفاده از آن را آموزش داد.

 

وی با بیان اینکه به مرور تاکسی‌های گردشی شهر تهران حذف خواهند شد، یادآور شد: در حال حاضر سبک زندگی تهرانی‌ها به گونه‌ای است که مردم در رفت و آمدهای روزانه خود در نظر دارند تا از سیستم تاکسی آژانسی یا تاکسی اینترنتی استفاده کنند، به همین دلیل تاکسی‌ها نیز باید به سمت این شیوه خدمات رسانی حمل و نقلی بروند.

 

معاون شهردار تهران یکی دیگر از مشکلات سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران را شیوه خصوصی سازی در این سازمان دانست و تاکید کرد: فلسفه خصوصی سازی در کشور این بود که با رویکرد چابک سازی دولت و مجموعه‌های دولتی و نیمه دولتی مانند شهرداری تهران بتوانیم تصدی گری بر وظایفی که سازمان‌ها و ارگان‌ها برعهده دارند با توجه به توان بخش خصوصی به آن‌ها واگذار شود و دولت نقش مدیریتی خود را با نظارت بر بخش خصوصی ایفا کند.

 

وی با بیان اینکه شرکت‌های خصوصی در حوزه تاکسیرانی باید به جای تبدیل شدن به دفاتر خدمات الکترونیک به سرمایه گذاری روی آورند، گفت: این شیوه سرمایه گذاری که اکنون شرکت‌های تاکسیرانی درگیر آن هستند، مد نظر مدیریت جدید شهری نیست و باید تغییر کند. تعریف ما از بخش خصوصی حرکت به سوی سرمایه گذاری در حوزه تاکسیرانی خواهد بود در این صورت است که در بین بخش خصوصی حس رقابت ایجاد شود تا شرکت‌های توانمند بتوانند با قدرت باقی بمانند و شرکت هایی که توان شرکت در این رقابت را ندارند از گردونه فعالیت حذف شوند.

 

پورسیدآقایی با تاکید بر اینکه پایه خصوصی سازی بر مبنای رقابت تعریف می‌شود، افزود: با سهمیه بندی برای شرت‌های خصوصی از قبیل: واگذاری خطوط بهتر تاکسیرانی و ... نمی‌توان کمکی به رونق و بهبود فضای مدیریتی در حوزه تاکسیرانی کرد.

 

وی با بیان اینکه باید هر چه سریع‌تر شرکت‌های با توان بالای سرمایه گذاری در این بخش رشد کرده تا شرکت‌های ضعیف از گردونه رقابت خارج شوند، ادامه داد: هدف ما در این دوره مدیریت شهری تهران در حوزه حمل و نقل و ترافیک این است که وضعیت فعالیت در حوزه حمل و نقل عمومی و خدمات رسانی را بهبود بخشیم.

 

در این مراسم از زحمات یک ساله شهریار افندی زاده که با حفظ سمت خود به عنوان قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران سرپرستی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران را برعهده داشت؛ تقدیر شد و علیرضا قنادان به عنوان مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران حکم مدیریتی خود را با امضای شهردار دریافت کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرگزاری دانشجو
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۱۰۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان