//
کدخبر: ۶۰۸۶۶ //
معاون سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد

پوشش بیمه‌ای ۱۱۰هزار نفر از اتباع/ ارایه خدمات به اتباع در بخش دولتی

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به تعداد اتباع تحت پوشش این سازمان بیمه‌گر درمانی، تاکید کرد که در نوع خدمات تحت پوشش، بیمه اتباع تفاوتی با بیمه شهروندان ایرانی ندارد و آنها می‌توانند از بخش دولتی خدمت دریافت کنند.

پوشش بیمه‌ای ۱۱۰هزار نفر از اتباع/ ارایه خدمات به اتباع در بخش دولتی
به گزارش فرتاک نیوز،

 درباره آخرین وضعیت تامین بودجه بیمه اتباع گفت: در حال حاضر و بر اساس قرارداد قبلی با اداره کل اتباع وزارت کشور، حدود ۱۱۰ هزار نفر که بیشتر آنها را بیماران خاص و اقشار آسیب‌پذیر تشکیل می‌دهند، تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران قرار دارند.

 

وی افزود: ما نیز بر اساس قانون مکلف هستیم تمام اتباعی را که اجازه اقامت دارند، بیمه کنیم. همچنین جمعیت افرادی که کارت اقامات معتبر دارند، حدود یک میلیون نفر در کشور است. طبق توافق با کمیساریای عالی، دولت نیز در این بیمه  سهمی را مشارکت می‌کند و بخشی نیز از طرف خود اتباع پرداخت می‌شود.

 

کشاورز تاکید کرد: در نوع خدمات تحت پوشش بیمه اتباع تفاوتی باشهروندان ایرانی وجود ندارد و آنها می‌توانند از بخش دولتی خدمت دریافت کنند. همچنین حق بیمه آنها که به صورت سالیانه تعریف می‌شود، سال قبل حدود ۳۸ هزار تومان تعریف شده و این قرارداد تا آخر سال جاری ادامه دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۰۸۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان