//
کدخبر: ۶۰۷۴۰ //

ورود سامانه بارشی‌ به کشور/ بارش برف و باران و کاهش دما تا ۸ درجه در استان‌های غربی ‌

با ورود سامانه بارشی به کشور از بعدازظهر امروز، شدت بارش‌ها بعدازظهر فردا در بخش‌هایی از آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و نیمه شرقی کرمانشاه خواهد بود و در مناطق سردسیر شمال غرب کشور، بارش به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

 ورود سامانه بارشی‌ به کشور/ بارش برف و باران و کاهش دما تا 8 درجه در استان‌های غربی ‌
به گزارش فرتاک نیوز،

  براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و هواشناسی‌، ‌از اواخر وقت امروز با ورود سامانه بارشی به کشور ‌در این مناطق ابرناکی، وزش باد و بارش پراکنده شروع می‌شود.

 

از بعد‌از‌ظهر روز دوشنبه و طی روز سه‌شنبه با تقویت سامانه بارشی در این مناطق رگبار باران گاهی با رعدوبرق و وزش‌باد پیش بینی می‌شود.

 

امروز در اغلب مناطق کشور جو پایدار بوده و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تداوم غبار و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می شود.

 

از امروز تا دوشنبه، دراستان‌های ساحلی دریای خزر، افزایش دما پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطقی استان‌های گیلان و اردبیل در بعضی ساعات با وزش باد شدید جنوبی همراه خواهد بود‌.

 

ازاواخروقت امروز با نزدیک شدن یک سامانه بارشی درمناطقی از شمال غرب و غرب کشور ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد شروع می شود.

 

روز دوشنبه به فعالیت سامانه بارشی در غرب وشمال غرب کشور افزوده می شود و مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز را نیز فرا می‌گیرد و سبب ابرناکی، بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی دراین مناطق می‌شود، این وضعیت روز دوشنبه درمناطق ساحلی خوزستان و بوشهر نیز دوراز انتظار نیست‌.

 

شدت بارش‌ها در بعد از ظهر دوشنبه در نیمه غربی آذربایجان غربی، نیمه شرقی کرمانشاه و مناطقی از آذربایجان شرقی بوده و درمناطق سردسیر شمال غرب کشور بارش به صورت برف پیش بینی می‌شود.

 

روز سه‌شنبه فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور تقویت می‌شود و گستره بارش‌ها دامنه‌های زاگرس مرکزی وجنوبی را نیز فرا می‌گیرد؛ شدت بارش‌ها روز سه‌شنبه در ایلام، لرستان، شمال خوزستان، جنوب آذربایجان غربی، جنوب و غرب کردستان، شرق کرمانشاه و جنوب و غرب همدان خواهد بود و بارش در مناطق سردسیر شمال غرب، ارتفاعات غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز به صورت برف خواهد بود، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد نیز وجود دارد.

 

از بعد از ظهر امروز به سبب افزایش سرعت وزش باد بر روی عراق، پدیده گرد و خاک در مناطقی مرزی غرب و جنوب‌غرب کشور در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دور از انتظار نیست.

 

روز سه شنبه غرب خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود همچنین با فعالیت سامانه بارشی روز سه‌شنبه در نیمه غربی کشور دمای هوا 2 تا 8 درجه کاهش می‌یابد.

 

‌آسمان کرمانشاه ‌در دو روز آینده ابری در بعضی ساعات وزش باد و بارش باران و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در کرمانشاه 17 و 3 درجه خواهد بود.

 

‌آسمان تهران‌ ‌روز آینده کمی ابری تا نیمه ابری و غبار محلی اوایل شب بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ‌17 و 9 درجه خواهد بود.

 

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 26 آبان‌ماه سال جاری 10.8 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 12.5 میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری تا این تاریخ 86.1 درصد بارش سال گذشته است.

 

بیشترین میزبان بارش در هفته هشتم سال زراعی متعلق به منطقه کیاشهر استان گیلان به میزان 159 میلی‌متر بوده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: پارس نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۰۷۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان