//
کدخبر: ۶۰۷۱۷ //

منطقه ۵ سکونت گاه امن پایتخت است

منطقه ۵ تهران در طرح جامع شهرداری سکونت گاه پایتخت شناخته شده است.

منطقه ۵ سکونت گاه امن پایتخت است
به گزارش فرتاک نیوز،

محسن اسدی با بیان اینکه شهرداری منطقه 5 به واسطه طرح جامع شهر تهران به عنوان منطقه سکونت گاهی پیش بینی شده است، گفت: این منطقه به نسبت نوسازتر از دیگر مناطق تهران است. تمرکز جمعیت ساکن در آن بالاست و به لحاظ جمعیتی دومین منطقه تهران محسوب می شود و به لحاظ وسعت سومین منطقه است.

 

وی افزود: روند توسعه وشکل گیری منطقه 5 به گونه ای بوده است که سرعت ساخت و سازهای مسکونی از سرعت ساخت و سازها در حوزه خدمات بیشتر است.

 

شهردار منطقه 5 تهران با اشاره به وجود عدم توازن در این منطقه، گفت: هنوز زیرساخت های خدماتی منطقه به طور کامل شکل نگرفته است.

 

اسدی درباره  بزرگترین چالش منطقه 5 اظهار داشت: زمینه برای ایجاد سرانه های خدماتی در بخش های مختلف بهداشتی، درمانی، آموزشی، فرهنگی موضوعاتی است که  در صدر موضوعات منطقه قرار می گیرد اما طی جلساتی که با مدیریت جدید شهرداری تهران داشته ایم زمینه برای سرعت بخشی به این موضوع فراهم شده است.

 

 وی در ادامه گفت: به واسطه اینکه شهرداری منطقه5 یکی از مناطق سرانه با فضای سبز بالاست از این رو موضوع نگهداری، حفظ و حراست از فضای سبز بیشتر از سایر مناطق برای مان اهمیت دارد. وجود باغات به هم پیوسته مراد آباد، باغ فیض و جاده امامزاده داود مکان هایی هستند که به لحاظ فضای سبزی از دارایی های بسیار ارزشمند شهر تهران محسوب می شوند. همچنین جذابیت ساخت و ساز در آنها که با تخلف صورت می پذیرد در تعارض قرار داده شده است.

 

معاون سابق سازمان بازرسی شهرداری تهران با توضیح اینکه اشتیاق بعضی از افرادی که پایبندی شان به قوانین و ضوابط کمتر است در کنار ضرورت حفظ باغات یک موضوع چالشی را ایجاد می کند، گفت: ضرورت حفظ باغات موجب شده است انرژی خیلی زیادی از طرف مجموعه شهرداری منطقه 5 صرف حفظ باغات شود. همچنین تلاش داریم از تخلفات و ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کنیم. حمایت همه جانبه شهرداری تهران و شورای اسلامی شورای شهر که از پیشین وجود داشته است، بیشتر شده و کمک خواهند کرد که این چالش جدی را بتوانیم حل کنیم.

 

اسدی درباره وضعیت حمل ونقل گفت: در بخش اتوبوسرانی وجود سه خط BRT و تعداد خطوط مناسب، ضعف منطقه را کاهش داده است. وضعیت تاکسیرانی بسیار مطلوب است و خط 4 مترو به بهره برداری رسیده است. در آینده قطعات باقیمانده آن، تا میدان چهارباغ جنت آباد کامل می شود. مهم تر از همه  راه اندازی خط 6 مترو و توسعه خط 7 که پیش بینی شده در محدوده شمالی منطقه به بهره برداری برسد، اگر تسریعی انجام شود پوشش حمل و نقل با افتتاح آنها در حد قابل قبولی خواهد رسید. باید توجه داشت که وسعت زیاد منطقه و جمعیت زیاد آن، موضوع حمل و نقل عمومی را یکی از مهمترین مسائل در صدر قرار می دهد.

 

وی در پایان در رابطه با پتانسیل نسل جوانان منطقه 5 گفت: اگر رصد شود متوجه خواهید شد اعضای مختلف منطقه 5 به این موضوع توجه داشته است. همچنین قابل ذکر است در داخل سازمان شهرداری توجه شده است. وجود جمعیت زیاد نسل جوان در منطقه موجب شده است که تمرکز فعالیت های ما جهت گیری به سمت جوانان باشد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: برنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۰۷۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان