//
کدخبر: ۶۰۴۷۰ //

کرمانشاه از دوشنبه بارانی می شود / افزایش غلظت آلاینده های جوی در کلانشهرها

کارشناس هواشناسی برای امروز و دو روز آینده در بیشتر نقاط کشور جوی آرام و پایدار پیش بینی کرد.

کرمانشاه از دوشنبه بارانی می شود / افزایش غلظت آلاینده های جوی در کلانشهرها
به گزارش فرتاک نیوز،

احمدی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما گفت: در بیشترمناطق صنعتی و پرجمعیت وکلانشهرهایی مثل تهران، کرج، قم، قزوین، اراک، اصفهان، اهواز، تبریز و ارومیه افزایش غلظت آلاینده های جوی و آسمانی غبار الود را پیش بینی می کنیم.

 

وی افزود: برای امروز احتمال وقوع بارشهای خیلی خفیف و پراکنده در برخی نقاط سواحل غربی دریای خزر به خصوص استان گیلان، برخی نقاط استان اردبیل و با احتمال خیلی ضعیف در برخی مناطق استان هرمزگان احتمال بارش های خیلی خفیف و پراکنده وجود دارد.

 

احمدی گفت: برای دو روز آینده افزایش محسوس دما بین 4تا8درجه را در بخش های شمالی کشور پیش بینی می کنیم به خصوص در استانهای گیلان و اردبیل که همراه با وزش باد شدید جنوبی خواهد بود.

 

وی افزود:در روز یکشنبه به تدریج با ورود و نفوذ سامانه بارشی به بخش های غربی کشورمان درنیمه غربی کشور بارندگی خواهیم داشت.

 

این کارشناس هواشناسی گفت: در روز یکشنبه در بخش های وسیعی از نیمه غربی به خصوص غرب، جنوب غرب، دامنه های زاگرس و تا حدی شمال غرب و به تدریج بخش هایی از مرکز کشور و درسواحل غربی دریای خزر و دامنه های البرز بارش باران گاهی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد لحظه ای پیش بینی می شود.

 

وی اضافه کرد: از روز دوشنبه و طی روز سه شنبه این سامانه بارشی در مناطق غربی کشورتقویت و بر شدت و میزان بارندگی ها افزوده می شود.

 

خانم احمدی گفت: شدت بارش ها را به خصوص برای روزهای دوشنبه و سه شنبه برای دو استان کرمانشاه و ایلام پیش بینی می کنیم و شدت بارش ها به حدی است که در برخی نقاط استانهای یادشده به آب گرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه ها و مسیل ها هم منجر می شود.

 

وی اضافه کرد: با توجه به کاهش نسبی دما در مناطق غربی در ارتفاعات این استانها و نیز در ارتفاعات زاگرس و البرز و ارتفاعات شمال غرب کشور بارش برف دور از انتظار نیست.

 

کارشناس هواشناسی همچنین امروز برای استان کرمانشاه آسمانی صاف با نوسانات دمایی بین 17تا منهای 2درجه پیش بینی کرد.

 

وی گفت :آسمان تهران نیز امروز صاف به همراه غبار محلی و تغییرات دمایی آن 15تا 7درجه پیش بینی می شود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: جام جم آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۰۴۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان