//
کدخبر: ۶۰۲۰۹ //

تمام خدمات به مصدومان زلزله کرمانشاه رایگان است

مدیر کل نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان با اشاره به وضعیت درمانی مصدومان زلزله کرمانشاه که در تهران بستری هستند، گفت: تمام هزینه‌های درمان و انتقال مصدومان از بیمارستان‌های محل بستری تامین اعتبار شده و به صورت رایگان برای مصدومان انجام می‌شود.

تمام خدمات به مصدومان زلزله کرمانشاه رایگان است
به گزارش فرتاک نیوز،

 دکتر علیرضا عسگری با بیان اینکه بیش از 200 مصدوم زلزله کرمانشاه به تهران و البرز اعزام شدند، گفت: این مصدومان در بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، امام حسین (ع)، سینا، لقمان، هفت تیر، فیروزگر و شریعتی تهران و بیمارستان شهید مدنی کرج بستری هستند.

 

وی با بیان اینکه مصدومان زلزله کرمانشاه که در تهران و البرز بستری هستند، عمدتا دچار شکستگی ستون فقرات، اندام‌های فوقانی و تحتانی و جمجه هستند، افزود: در درجه بعد، آسیب‌های شکمی را در این مصدومان شاهدیم.

 

عسگری با بیان اینکه امشب هم 50 تا 70 مصدوم از کرمانشاه وارد تهران می‌شوند، ادامه داد: با هماهنگی که از سوی معاونت اجتماعی وزارت بهداشت انجام شده است، همه همراهان مصدومان در همراه‌سراها یا هتل‌های نزدیک محل بستری بیمارانشان اسکان داده می‌شوند.

 

مدیر کل نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان همچنین اظهار کرد: باید توجه کرد که تمام هزینه‌های درمان مصدومان زلزله کرمانشاه و فرایند انتقالشان تأمین اعتبار شده و به صورت رایگان انجام می‌شود.

 

عسگری با بیان اینکه بالای 80 درصد اعمال جراحی مورد نیاز مصدومان امروز انجام شده است، گفت: اعمال جراحی باقی مانده نیز فردا انجام خواهد شد. در عین حال در هر شیفت به این مصدومان سرکشی شده و فرم بیماران به حوزه نظارت بر درمان تحویل داده می‌شود.

 

وی همچنین ادامه داد: متاسفانه یکی از بحران‌های این مصدومان این است که به دلیل وسعت حادثه در حالت شوک قرار دارند. بر این اساس در تمام بیمارستان‌هایی که مصدومان زلزله بستری هستند، تیم‌های روانشناسی مستقر شده و خدمات سلامت روان را به مصدومان ارائه و به بازتوانی روحی و روانی آنها کمک می‌کنند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: پارس نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۰۲۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان