//
کدخبر: ۶۰۰۰۲ //
سخنگوی شورای شهر کرمانشاه:

کمکهای شورای شهرکرمانشاه به مناطق زلزله زده ادادمه دارد

یازدهمین جلسه رسمی شورای شهر کرمانشاه٬ باشرکت حداقلی اعضا و با حضور میهمانانی از اعضای خیرین در حوزه سلامت٬ در عصر روز دوشنبه در سازمان پارک ها وفضای سبز سازمان شهرداریها برگزار شد.

کمکهای شورای شهرکرمانشاه به مناطق زلزله زده ادادمه دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

،یازدهمین جلسه رسمی شورای شهر کرمانشاه که با شرکت حداقلی اعضا و با حضور میهمانانی  از اعضای خیرین در  حوزه سلامت برگزار گردید، بیشتر در خصوص زلزله زدگان دیشب و نحوه کمک رسانی در سازمان پارک ها وفضای سبز سازمان شهرداریها  برگزار شد.

 

در این جلسه ضمن   بررسی و نظر در خصوص  نامه های وارده٬   بحث و دغدغه اصلی حول محور  زلزله ناگوار اخیر گذشت.

 

یکی از اعضا با اشاره به کمکهای شهرداری و واحدهای تابعه آن  در قالب اعزام چند دستگاه آمبولانس٬ غسال و غساله و لوازم کفن و دفن٬ همچنین روحانی برای تلقین و نماز کشته شدگان به مناطق آسیب دیده و زلزله زده اخیر در استان کرمانشاه؛  افزود:« شهردار کرمانشاه و اکیپ ویژه به همراه ماشین آلات سنگین خاکبرداری و آوار برداری در یکی از مناطق زلزله زده مستقر شده است.

 

 همچنین در این جلسه مقرر گردید که زمین های خریداری شده در اطراف بیمارستان ها تغییر کاربری و آماده ساخت و ساز شوند.

 

رییس کمیسیون بهداشت و سلامت در خصوص این مصوبه چنین توضیح داد: برای ساخت و ساز ساختمان(  همراه سراها ) توسط خیرین در حوزه سلامت؛ در نزدیکی بیمارستان امام رضا و بیمارستان های پر تردد شهر کرمانشاه٬ شورای شهر با همکاری شهرداری جهت  تسهیل در امور فوق و تسریع مراحل انجام کار٬  برای تغییر کاربری زمین های خریداری شده  توسط خیرین حاضر در جلسه رسمی شورا  که در حوزه سلامت  فعالیت دارند و آماده سازی زمین های خریداری شده برای بهره برداری عام المنفعه برای ساخت و ساز همکاری و مساعدت لازم را با خیرین  حوزه سلامت خواهند داشت.»

 

احمدزاده در ادامه افزود:« که همراه سراها٬ خلعی که همیشه برای همراهان بیمار که از شهرهای دور و نزدیک با فرد مریض همراه گردیده؛  معمولا برای اسکان موقت  در کرمانشاه٬ سردرگم شده و برای جلوگیری از هدر رفت وقت و هزینه بیمار و همراه ایشان٬  ساختمان هایی برای منظور فوق در کنار بیمارستان ها توسط خیرین سلامت و با مدیریت خیرین ساخته خواهد شد. وی تأکید کرد که به زودی بیمارستان امام رضا با تکمیل بیمارستان های اطراف به مجتمع بزرگ امام رضا  تبدیل شده  و در خدمت بیماران استان و شهرهای تابعه قرار خوا هند گرفت.

 

ابراهیم مرادی  در خصوص کمکهای شورا به زلزله زدگان با ابراز همدردی با هموطنان آسیب دیده استان کرمانشاه با بیان اینکه در همان ساعات اولیه  این حادثه ناگوار با هماهنگی با ستاد بحران؛ کمکهای غیر نقدی به شهر زلزله زده سرپل ذهاب٬ ارسال شد و در جلسه ستاد بحران شورای شهر مصوب گردید که فعلا تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان کمک غیر نقدی در دو نوبت به مناطق آسیب دیده انتقال داده شود.

 

سخنگوی شورای شهر در خصوص عدم کمک رسانی به موقع به مناطقی که در مرکز زلزله قرار دارند گفت:« نحوه چینش و کمک رسانی٬ به این مناطق بر عهده مدیریت استان و از عهده شورا خارج  است.»

 

خبرنگار: سوسن امیری

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۰۰۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان