//
کدخبر: ۵۲۲۳۸ //

آماده‌باش صددرصدی پلیس در اول مهر

رئیس پلیس پایتخت از آماده‌باش صددرصدی پلیس تهران در روز اول مهر برای ایجاد ایمنی، آرامش و امنیت برای شهروندان و دانش‌آموزان خبر داد.

آماده‌باش صددرصدی پلیس در اول مهر
به گزارش فرتاک نیوز،

 سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در طرح استقبال از مهر که در مقر پلیس راهور تهران بزرگ و با حضور فرماندار تهران، رئیس آموزش و پرورش تهران، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران و برخی اعضای شورای شهر در حال اجراست، اظهار داشت: در طرح بزرگ استقبال از مهر، همه سازمان‌ها تلاش دارند تا فضا را برای آنکه نونهالان و فرزندان، دختران و پسران و حجم عظیمی از معلمان بتوانند بهار علم را جشن بگیرند، آماده کنند.

 

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه این آمادگی از 15ـ10 روز پیش در پلیس تهران آماده شده است، تصریح کرد: امسال شروع سال تحصیلی مقارن با آغاز محرم شده است و این ویژگی، کار پلیس را طبیعتاً سنگین‌تر و سخت‌تر کرده است.

 

عالی‌ترین مقام انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: پلیس تهران بزرگ در طرح استقبال از مهر، از تمام توان انتظامی و راهنمایی و رانندگی خود استفاده خواهد کرد و تمام توان پلیس در روز اول مهر در حال آماده‌باش خواهند بود تا ایمنی، آرامش و امنیت را برای شهروندان به ارمغان بیاوریم.

 

وی با بیان این مطلب که بیش از 30 درصد افزایش بار ترافیک را در مهرماه شاهد خواهیم بود، گفت: با حضور هیأت‌ها و تکایا، قطعاً بار ترافیک بیش از 30 درصدی را خواهیم داشت.

 

رحیمی گفت: از 25 شهریور لغایت 20 مهر هرگونه اقدام عمرانی در شهر تهران ممنوع است، چرا که می‌تواند بار ترافیک را افزایش دهد.

 

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: 17 هزار سرویس مدرسه با کمک استانداری، فرمانداری، شهرداری و آموزش و پرورش ساماندهی شده‌اند؛ بنابراین به خانواده‌ها تأکید می‌کنیم که سرویس‌هایی را انتخاب کنند مورد تأیید آموزش و پرورش، ناجا و شهرداری باشند، چرا که تمام مباحث ایمنی، امنیت و آموزش برای سرویس‌ها لحاظ شده است.

 

رئیس پلیس پایتخت از ارائه آموزش به 8200 راننده سرویس مدرسه خبر داد و گفت: به آنها آموزش داده شده تا چگونه سرعت و ایمنی را رعایت کرده و چه برخوردی با کودکان داشته باشند.

 

وی در خصوص برچسب سرویس مدارس گفت:‌ پلیس به راحتی می‌تواند صحت و سقم سرویس مدرسه، راننده و صلاحیت وی را بررسی کند.

 

رحیمی به کارگیری 970 هزار همیار پلیس پرداخت و تصریح کرد: برنامه ما این است که با کمک برنامه‌های فرهنگی، نظم و فرهنگ ترافیک را به دانش‌آموزان آموزش دهیم چرا که همین فرزندان عابران امروز هستند و رانندگان و راکبان فردا.

 

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت از شروع به کار 32 هزار نفر پلیس مدرسه خبر داد و گفت: این افراد در اطراف مدرسه و در حین عبور کودکان از خیابان پلیس را همراهی می‌کنند همچنین 120 هزار از معلمان نیز به عنوان فرهنگیاران پلیس نظم و انضباط اجتماعی را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند.

 

رئیس پلیس پایتخت از طرح‌های ضربتی پلیس تهران خبر داد و اعلام کرد: برخورد با خودروهای دودزا در شش ماهه دوم سال با قاطعیت انجام خواهد شد، همچنین طرح برخورد با تخلفات شبانه که متأسفانه به طور میانگین شبانه یک مورد واژگونی به وقوع می‌پیوندد نیز احیا شده و با قدرت دنبال می‌شود.  

 

رحیمی در پایان تصریح کرد: طرح برخورد با توقف حاشیه‌ای که یک معضل جدی ترافیک تهران است، با بهره‌گیری از ده‌ها جرثقیل به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد؛ جرثقیل‌های شهر تهران نیز باید ساماندهی شوند.

 

سردار رحیمی با انتقاد از ابتر ماندن طرح ساماندهی بار مسافر اظهار داشت: بیش از 2ـ3 سال است قانون مصوب شده، اما صدها خودرو بی‌نام، بی‌حساب و کتاب بار مسافر را جابجا می‌کند؛ حتی رانندگان تاکسی گلایه می‌کنند، اما آنها هر کاری که دلشان می‌خواهد می‌کنند؛ از شورای شهر و شهرداری می خواهم که این مطلب را جدی بگیرند.

 

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: باید مسافربرها و موتورسیکلت‌ها ساماندهی شوند؛ اینها هیچ صاحب و مسئولی ندارند تا بتوان از این طریق به آنها آموزش داد یا بازخواست کرد؛ آنها انضباط اجتماعی و حتی در برخی موارد امنیت را زیرسئوال می‌برند.

 

وی تصریح کرد: ما با تمام توان در خدمت دستگاه‌های مختلف هستیم تا بتوانیم آرامش و امنیت را رقم زده و مشکل امنیتی و بی‌انضباطی اجتماعی نداشته باشیم.

 

سردار رحیمی در ادامه سخنان خود به استفاده از موتورسیکلت‌های برقی اشاره و اظهار داشت: چرا از موتورسیکلت های برقی استفاده نمی‌کنیم؟ از ادارات شهرداری و نیروی انتظامی باید شروع کنیم؛ این همه پیک موتوری در خیابان ها تردد می‌کنند که باید با کمک اماکن و شهرداری ساماندهی کنیم؛ اگر از موتور برقی استفاده شود، هم در جلوگیری از آلودگی هوا نقش مثبت دارد و هم در انضباط ترافیکی مؤثر است.

 

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت در خصوص به کارگیری پلیس مدرسه گفت: امسال پلیس از ظرفیت ارزشمند پلیس افتخاری استفاده می‌کند؛ داوطلبانی که در کنار افسران و درجه‌داران پلیس برای ایجاد نظم و امنیت اجتماعی تلاش می‌کنند.

 

وی در خصوص ترافیک تهران گفت: ما باورمان این است که با همین شرایط نیز می توانیم ترافیک تهران را بهبود ببخشیم.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ثریا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۲۲۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان