//
کدخبر: ۵۲۰۴۹ //
با حضور معاون اول رییس جمهوری؛

فعالیت ۱۵۰ مرکز اورژانس اجتماعی در سراسر کشور آغاز شد

رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم آغاز بکار 150 مرکز اورژانس اجتماعاعی در سراسر کشور ، گفت: این 150 مرکز در حل بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی، مداخلات بهنگام دارند.

فعالیت 150 مرکز اورژانس اجتماعی در سراسر کشور آغاز شد
به گزارش فرتاک نیوز،

انوشیروان محسنی بندپی در مراسم آغاز به کار 150 مرکز اورژانس اجتماعی در سراسر کشور که با حضور معاون اول رییس جمهوری هم اکنون در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، با اشاره به شماره تلفن 123 مراکز فوریت های اجتماعی افزود: خدمات سیار و پایگاه های خدمات اجتماعی در مناطق حاشیه نشین و پرخطر نیز از دیگر فعالیت های این مراکز به شمار می رود.

 

وی خاطرنشان کرد: با مداخلات بهنگام اورژانس اجتماعی در سال 94، جان چهار هزار و 240 نفر قصد اقدام به خودکشی نجات یافت که این رقم در سال 95 به پنج هزار و 231 نفر رسیده است.

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: شتاب گرفتن تحولات محیطی، تنوع ساختار در جوامع و تغییر سبک زندگی بر مشکلات اجتماعی افزوده و اکنون شاهد تنوع و فراوانی آسیب های اجتماعی هستیم و این مساله به یکی از دغدغه‌های مردم و مسئولان تبدیل شده است.

 

محسنی بندپی اضافه کرد: بهزیستی با بهره‌مندی ۲۲ هزار نیروی متخصص و با بهره‌گیری از آخرین یافته‌های علمی سه راهبرد پیشگیری از بروز و شیوع معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی، مداخلات بهنگام تخصصی با استاندارد کردن خدمات و استفاده از ظرفیت‌های ارزشمند جامعه را سرلوحه کار قرار داده است.

 

وی ادامه داد: استقرار پنج هزار تیم اجتماع محور در پنج هزار محله پرخطر در جهت راهبرد پیشگیری انجام شده است.

 

این مقام بهزیستی، با اشاره به اجرای طرح بزرگ نظام مراقبت های اجتماعی دانش آموزان موسوم به نماد گفت: این طرح با ائتلاف 9 هزار وزارتخانه و نهاد اجرایی شده و بسته های آموزشی حمایت های اجتماعی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: در این طرح، توانمندی، مهارت های زندگی، قدرت نقدپذیری و اجتماع پذیری دانش آموزان ارتقا می یابد.

 

محسنی بندپی اظهارداشت: همچنین طرح غربالگری ژنتیکی تقریبا در تمام شهرهای کشور برای پیشگیری از معلولیت ها استقرار یافته است.

 

وی یادآور شد: طرح سامانه الکترونیکی طلاق نیز قبلا به صورت آزمایشی در مشهد اجرا شد و باعث کاهش 8.3 درصدی طلاق در این شهر شد.

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در ماده ۵۷ احکام دائمی، بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی معرفی شد، گفت: سال ۹۳، ۴ اداره‌کل در سال ۹۴، ۱۱ اداره‌کل و در سال ۹۵، ۲۴ اداره‌کل بهزیستی در جشنواره شهید رجایی حائز رتبه برتر شدند.

 

آئین افتتاح 150 مرکز اورژانس اجتماعی در سراسر کشور با حضور 'اسحاق جهانگیری' معاون اول رئیس جمهوری، 'علی رییعی' وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان بهزیستی کشور و جمعی از مدیران ستادی و استانی بهزیستی در سالن اجلاس سران برگزار شده است.

ادامه دارد...

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۲۰۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان