//
کدخبر: ۵۱۴۶ //

مراکز تاریخی شهر تهران شرایطی مشابه ساختمان پلاسکو دارند

معاون شهرسازی و معماری گفت: در مراکز تاریخی شهر تهران از جمله محدوده بازار و خیابان جمهوری با انبوهی از کارگاه های تولیدی غیر ایمن مواجه هستیم.

مراکز تاریخی شهر تهران شرایطی مشابه ساختمان پلاسکو دارند

به گزارش فرتاک نیوز، پژمان پشمچی زاده معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اظهار داشت: در زمان ساخت ساختمان پلاسکو که توسط پیمانکاران خارجی انجام و در سال 41 مورد بهره برداری قرار گرفت به دلیل نبود تمهیدات و سخت گیری‌های فعلی برای ایمن سازی، این ساختمان هرگز گواهی پایان کار و مجوز صدور پروانه از شهرداری دریافت نکرده بود.

وی با بیان اینکه این ساختمان در زمان خود سازه قابل توجهی بود، ادامه داد: پلاسکو مطابق با ضوابط و متکی بر استانداردهای زمان خود ساخته شد و با مطالباتی که هم اکنون شهرداری از سازندگان ساختمان ها دارد، فاصله بسیاری داشت.

پشمچی زاده با اشاره به اینکه وجود کارگاه های تولیدی، سازگازی چندانی با شرایط این ساختمان نداشته است، تصریح کرد: انباشت حجم وسیعی از مواد اولیه در راهروها و مسدود شدن بخشی از راه های ارتباطی در ساختمان همچنین بی توجهی به اخطارها و دستور العمل‌های ایمنی توسط صاحبان سرقفلی باعث گسترده تر شدن ابعاد این حادثه شد.

معاون شهرسازی و معماری اضافه کرد: در حال حاضر در مرکز تاریخی شهر تهران از جمله محدوده بازار، خیابان های جمهوری و اطراف آن که در طول زمان توسعه پیدا کرده با انبوهی از کارگاه های تولیدی و واحدهای تجاری کوچک و بزرگ مواجه هستیم که فاقد ضوابط ایمنی بوده و از خطر حریق و انفجار خیلی دور نیستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۱۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان