//
کدخبر: ۵۱۴۲۰ //

از هفت استانداری که دولت انتخاب کرده است ۵ استاندار به طور کامل غیربومی هستند!

دولت در انتخاب استانداران جدید مدیران غیربومی را راهی این شهرها کرد که به جهت ناآشنایی با مسائل استان‌ها باید وقت زیادی تا مسلط شدن این افراد بر امکانات و مشکلات صرف شود.

از هفت استانداری که دولت انتخاب کرده است ۵ استاندار به طور کامل غیربومی هستند!
به گزارش فرتاک نیوز،

روز چهارشنبه ۲۲ شهریورماه با حکم عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور فریدون همتی، عبدالمحمد زاهدی ،موسی خادمی، محمد مهدی مروج الشریعه، اسماعیل تبادار، محمد احمدی و محمدعلی نجفی به ترتیب به عنوان استانداران استان های هرمزگان، قزوین، لرستان، خراسان جنوبی، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و البرز انتخاب شدند.

 

از هفت استانداری که دولت انتخاب کرده است ۵ استاندار به طور کامل غیربومی هستند و دو استاندار نیز تقریبا متولد استان‌های همجواری هستند. این استانداران تا با فرهنگ، مشکلات و ظرفیت‌های استان‌ها آشنا شوند وقت و هزینه زیادی صرف خواهد شد و بعضا ممکن است تصمیماتی اتخاذ شود که با شرایط استان همخوانی ندارد و مشکلاتی در این زمینه ایجاد کند.سئوال این است که آیا در این استان‌ها مدیران بومی وجود نداشت که از افراد غیربومی استفاده شده است؟

 

مشکل دیگر آنجاست که با حضور این افراد در استانداری‌ها خیل عظیمی از کارمندان و عوامل استانداری‌ها از شهرهای دیگر به این استان‌ها کوچ می‌کنند و بدنه غیربومی کارمندان در استانداری‌ها تشکیل خواهد شد که این مسئله مشکلات بسیاری در پس خود دارد.

 

اسامی هفت استاندار جدیدی که انتصاب شده‌اند به شرح زیر است:

 

فریدون همتی؛ استاندار جدید هرمزگان اصالتا ایلامی و دارای مدرک ارشد مدیریت دولتی است.

 

موسی خادمی، که به عنوان استاندار غیربومی لرستان انتخاب شد زاده کهگیلویه و بویراحمد است.

 

عبدالمحمد زاهدی، با حکم عبدالرضا رحمانی فضلی جایگزین فریدون همتی در استان قزوین شد اصالتا بروجردی و فارغ التحصیل دانشگاه علامه طباطبایی است.

 

محمدمهدی مروج الشریع، استاندار جدید خراسان جنوبی متولد نیشابور و دانشجوی دکتری جغرافیا (برنامه‌ریزی و مدیریت شهری) است(استان همجوار ).

 

اسماعیل تباردار با حکم وزیر کشور به عنوان استاندار جدید فارس انتخاب شد در شهرستان گناوه استان بوشهر متولد شده و دارای مدرک کارشناسی عمران است.(استان همجوار)

 

علی محمد احمدی نیز با حکم رحمانی فضلی به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شد، دهلرانی است.

 

محمدعلی نجفی؛ استاندار جدید البرز، اصالتا اهل آستانه اشرفیه و پیش از این استاندار گیلان بوده است

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۱۴۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان