//
کدخبر: ۵۰۷۵۵ //

بررسی نرخ پارکینگ‌های عمومی و پارک حاشیه‌ای در شورای شهر

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از بررسی نرخ پارکینگ های عمومی و عوارض پارکینگ حاشیه ای خبر داد.

بررسی نرخ پارکینگ‌های عمومی و پارک حاشیه‌ای در شورای شهر
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد علیخانی با اشاره به جلسه کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران درباره بررسی نرخ پارکینگ‌های عمومی و عوارض پارک حاشیه‌ای گفت: پیشنهاد افزایش نرخ از شورای چهارم مانده بود و برهمین اساس با آغاز به کار شورای پنجم این مهم در دستور کار کمیسیون قرار گرفت و در جلسه‌ای که عصر روز گذشته با حضور مسوولان معاونت حمل و نقل و ترافیک برگزار شد، توضیحاتی در مورد این لایحه پیشنهادی ارائه شد.

 

وی با بیان اینکه سه سال است که نرخ پارکینگ عمومی و عوارض پارک حاشیه‌ای تغییری نکرده است، گفت: با غیرقانونی اعلام شدن فعالیت پارکبان‌ها لازم بود که پارک حاشیه‌ای سامان داده شود چراکه بخشی از معابر در گذشته در اختیار پارکبان‌ها قرار داشت اما حساب و کتاب و درآمدی برای شهرداری نداشت.

 

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه سه سال است که نرخ عوارض و کرایه تغییر نکرده، تصریح کرد: متاسفانه پارک حاشیه‌ای در باور عموم به غلط تعریف دیگری دارد و مردم تصور می‌کنند که می‌توانند برای ساعت‌ها خودروی خود را در کنار خیابان پارک کنند اما پارک حاشیه‌ای برای توقف‌های کوتاه‌مدت و لحظه‌ای است.

 

علیخانی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل پایین بودن نرخ پارکینگ عمومی، ایجاد این پارکینگ‌ها، توجیه اقتصادی ندارد و برهمین اساس استقبال از ایجاد این پارکینگ‌ها کم است، گفت: معمولا مالکان زمین‌ها چه خصوصی، عمومی و چه زمین متعلق به شهرداری از آنجایی که به دنبال انتفاع بیشتر هستند، به جای ایجاد پارکینگ زمین‌شان را تغییر کاربری می‌دهند تا منافع اقتصادی بیشتری کسب کنند و این یک نوع آسیب است چراکه بسیاری از زمین‌ها که قابلیت تبدیل شدن به پارکینگ عمومی را دارند، تغییر کاربری داده و مشکلاتی را ایجاد می‌کنند. به عنوان مثال پارکینگی در جنوب پارک نیاوران وجود داشت که بعد از مدتی به دلیل انتفاع بیشتر به اطلس مال تبدیل شد که این امر مشکلات ترافیکی آن منطقه را دوچندان کرد.

 

وی با بیان اینکه در این جلسه بر لزوم ایجاد پارکینگ‌های حاشیه‌ای تهران تاکید شد، تصریح کرد: در این جلسه تاکید شد که پارکینگ‌ها باید در مجاورت مترو و یا سایر مدهای حمل و نقل ایجاد شود تا به صورت پارک‌سوار اقدام به جابه‌جایی مسافر کنند و برهمین اساس مردم و بخصوص افرادی که از شهرستان‌های اطراف به تهران می‌آیند می‌توانند خودروی خود را در پارکینگ‌ها پارک کرده و با مترو در سطح شهر تردد کنند و اینگونه می‌توان مدیریت سفر و تشویق سرمایه‌گذار برای ساخت پارکینگ را دنبال کرد.

 

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران پیشنهاد افزایش نرخ را داده بود، افزود: تعیین نرخ نیاز به کار کارشناسی دارد و مقرر شد که کارشناسان کمیسیون حمل و نقل نسبت به بررسی نرخ پیشنهادی اقدام کنند هرچند که در مورد نرخ پارکینگ‌های عمومی با توجه به منطقه، محدوده طرح ترافیک و... نرخ مشخص خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۰۷۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان