//
کدخبر: ۵۰۴۷۶ //
در جلسه هماهنگی استقبال از مهر مطرح شد؛

ورود ۱۵۰ خودروی استاندارد برای سرویس مدارس در تهران

جلسه هماهنگی استقبال از مهر با حضور شهردار تهران، وزیر آموزش و پروش برگزار شد و در پی آن تصمیم به ورود ۱۵۰ خودروی استاندار برای سرویس مدارس و همچنین توزیع ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بن بازباران گرفته شد.

ورود ۱۵۰ خودروی استاندارد برای سرویس مدارس در تهران
به گزارش فرتاک نیوز،

جلسه هماهنگی استقبال از مهر با حضور محمد علی نجفی شهردار تهران، محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش،  سردار محمد رضا مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، مجتبی عبدالهی  معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران،  حسین پور سید آقایی معاون فعلی و  مازیار حسینی سابق حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری و  عیسی علیزاده سازمان زیباسازی شهرداری تهران برگزار شد.

 

در ابتدای این جلسه محمد بطحائی، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امیدواریم با همکاری شهرداری تهران در موضوعات مختلف آموزشی به مدل های جدیدی برسیم که برای سایر استان ها قابل بهره برداری باشد، گفت: علی رغم همه تلاش ها، در حال حاضر آموزش و پرورش کشور ما از یک پدیده نامیمون رنج می برد و آن این است که دیوارهای مدارس ما بسیار بلند است.

 

وی اظهار کرد: این امر به آن معنا است که آن چه در مدرسه اتفاق می افتد با آن چه در جامعه اتفاق می افتد دو چیز کاملاً جداست. به همین دلیل، مدارس ما امروز بسیار خشک است و جذابیت لازم را برای دانش آموز ندارد.

بطحائی با تاکید بر ضرورت ارتباط مدرسه با جامعه افزود: با حضور آقای نجفی به عنوان شهردار تهران امیدوار هستم که بتوانیم نوع ارتباط آموزش و پرورش را به گونه ای پیش ببریم که دانش آموزان آموزش های شهروندی را به خوبی فرا بگیرند.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در آستانه شروع سال تحصیلی جدید بیان کرد: اقدامات مربوط به آغاز مهر می تواند این پیام را دهد که تعلیم و تربیت بچه ها مهم است و از این منظر تبلیغات محیطی و بصری کمک شایانی به انتقال این مفاهیم به جامعه می کند. البته ما آمادگی داریم تا با کمک شهرداری تهران پیام ها را از حیث محتوا کمی غنی تر کنیم.

 

اجرای طرح بازباران در 30 فروشگاه شهروند

مجتبی عبدالهی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با ارائه گزارشی از اقدامات ستاد استقبال از مهر همزمان با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: مصوبه‌ای در سال 89 تدوین شد که بر اساس آن شهرداری تهران تلاش کرد از مدارس شهر تهران حمایت کند. در این راستا، 33 میلیارد تومان اعتبار که 40 درصد آن عمرانی، 20 درصد تجهیزی و 40 درصد برنامه ریزی است، برای بهسازی و حمایت از مدارس در نظر گرفته شده است.

 

وی افزود: اقدامات ما شامل آسفالت، تعمیر سقف کلاس، تعمیر سرویس بهداشتی و ... است. در بخش برنامه‌ای هم کلاس های آموزشی مختلف در مساجد و سراهای محلات برگزار می‌کنیم. در خصوص اوقات فراغت نیز از 10 تیر تا 1 شهریور در88 مدرسه11 برنامه و سرفصل آموزشی و تفریحی را اجرا کرده‌ایم.

 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران پیگیری مستمر در خصوص فعالیت‌های عمرانی مدارس را از مهم ترین برنامه های فعلی معاونت دانست و گفت: اجرای برنامه زنگ حسینی از مهم ترین برنامه‌هایی است که روز اول مهر اجرا می شود. علاوه بر این، امسال نیز همچون سال‌های گذشته پیش از آغاز مهر نمایشگاه بازباران را با هدف کمک به خانواده های کم بضاعت و تشویق به استفاده از محصولات ایرانی برگزار می‌کنیم.

 

عبدالهی با اشاره به توزیع 2 میلیارد و 500 میلیون بن باز باران در مدارس عنوان کرد: دانش آموزان می‌توانند محصولات مورد نظر خود را از 30 فروشگاه شهروند تهیه کنند.

 

اختصاص 150 عرشه فرهنگی به تبلیغات استقبال از مهر

عیسی علیزاده، رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران نیز به عنوان یکی دیگر از حاضران جلسه با تشریح اقدامات سازمان زیر نظر خود بیان کرد: با پایان فعالیت مدارس، یک سری اقدامات از جمله جداره سازی بیرون و داخل را در 284 مدرسه شهر اجرا کرده و سعی کردیم با طراحی تصاویر شادی را به مدارس ببریم.

 

وی با بیان اینکه 150 عرشه فرهنگی و پرتال به تبلیغات اول مهر اختصاص داده شده است، گفت: شعار امسال ما "با مهر رو به فردا"است که بر طرح ها حک می شود و تمامی تلاش ها بر این است تا با فضایی شاد و مفرح به استقبال سال تحصیلی جدید برویم.

 

اجرای طرح استقبال از همیاران مهر برای اولین بار

به گزارش شهرنوشت، محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران نیز با توضیح اقدامات پلیس راهنمایی و رانندگی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: یک بخش از اقدامات ما عملیاتی و اجرایی با تاکید بر بحث ایمنی است. ما با تجزیه و تحلیل حوادث دانش آموزی طی 3 سال گذشته تلاش کردیم تا نقاط پرحادثه را برطرف کنیم. ساماندهی علائم افقی و عمودی در اطراف مدارس، کنترل و نظارت بر سرویس مدارس، همکاری در ارائه برچسب مدارس،بازدیدهای میدانی از سرویس مدارس، حضور فعال پلیس و استفاده از ظرفیت پلیس افتخاری از اقداماتی است که همزمان با آغاز مهر از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی انجام می شود.

 

وی تصریح کرد: بخش دیگر اقدامات ما اقدامات فرهنگی و آموزشی است که در این خصوص آموزش ایمنی ترافیک برای دانش آموزان را در طول سال در مدارس پیگیری می کنیم. آموزش اولیا و مربیان و سرویس مدارس نیز از دیگر برنامه های ما در طول سال تحصیلی است که به طور جدی پیگیری می شود.

 

مهماندار با اشاره به اجرای طرح استقبال از همیاران پلیس گفت: این طرح برای اولین بار در تهران اجرا می شود و قرار است در قالب این طرح از دانش آموزان در تقاطع ها و چهارراه ها استقبال کنیم.

 

اجرای طرح حریم توقف ممنوع در حیطه مدارس حادثه خیز

معاون سابق حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز به عنوان یکی دیگر از حاضران این جلسه، با بیان اینکه در نیمه دوم سال، بار ترافیکی تهران 30 درصد افزایش پیدا می‌کند، یادآور شد: 16 درصد از این میزان مستقیم به سفرهای آموزشی برمی‌گردد و می توان گفت روزانه تنها 3 میلیون سفر برای موضوعات آموزشی خواهیم داشت.

 

مازیار حسینی با اشاره به ایجاد محدودیت های لازم برای انجام حفاری های غیرمجاز از تاریخ 20 شهریور تا 10 مهرماه گفت: امسال طرح آزمایشی اتوبوس مدرسه را در دستور کار قرار دادیم. این اتوبوس در ساعاتی که بچه ها به مدرسه می روند و بازمی گردند، در سرفاصله معینی دانش آموزان را جمع آوری می‌کند. قرار است این طرح در دو منطقه 4 و 8، با استقرار 3 خط با فاصله 300 تا 350 متر حدود 62 مدرسه را پوشش دهد.

 

وی با بیان اینکه در تمام دنیا ماشینی که برای سرویس مدرسه استفاده می شود استاندارد است، تاکید کرد: با همکاری آموزش و پرورش در چند سال گذشته بحث سرویس مدارس را دنبال کردیم اما خودروها استاندارد نبود. بر این اساس، قرار است 150 دستگاه خودرو استاندارد وارد مدار شود. این ماشین ها از امکانات ایمنی خوبی همچون کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان، ترمز و ... برخوردارند. البته در صورت عملکرد مناسب این خودرو در آینده می توان برای اردوهای دانش آموزی نیز از این وسیله استفاده کرد.

 

حسینی ادامه داد: همزمان با آغاز سال تحصیلی ناوگان های مترو و اتوبوسرانی هم در حالت فوق العاده قرار می گیرند و غیر از مرکز کنترل ترافیک اصلی، 6 مرکز کنترل ترافیک محلی هم داریم که از نزدیک شرایط محلی را منعکس می کنند.

 

به گفته معاون سابق حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران قرار است تا با همکاری پلیس طرح حریم توقف ممنوع جلوی مدارس به ویژه مدارس حادثه خیز که در خیابان اصلی قرار دارند، اجرا شود به طوری که تا قبل از مهر علامت گذاری و خط کشی های لازم انجام شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۰۴۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان