//
کدخبر: ۴۴۴۶۸۸ //
استاندار کرمانشاه:

معرفی محصولات دانش‌بنیان و فناور در خارج از مرزهای استان بصورت جدی دنبال شود

استاندار کرمانشاه گفت:معرفی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در خارج از مرزهای استان بصورت جدی دنبال شود.


 معرفی محصولات دانش‌بنیان و فناور در خارج از مرزهای استان بصورت جدی دنبال شود
به گزارش فرتاک نیوز،

دوازدهمین جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان کرمانشاه و اولین جلسه شناسایی، بررسی و حل چالش‌ها و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور امروز (۱۴‌بهمن) به ریاست استاندار کرمانشاه برگزار شد.

 "محمدطیب صحرایی" استاندار کرمانشاه پس از شنیدن درخواست‌ها و نکته نظرات ۱۴ شرکت‌ دانش‌بنیان و فناور استان در حوزه‌های کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری، محیط زیست، دامپزشکی ونظام مهندسی کشاورزی، اظهار داشت: امیدواریم تشکیل این جلسه بتواند ظرفیت‌های بالقوه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور را به ظرفیت‌های بالفعل تبدیل نماید.

 وی افزود: همین که شرکت‌های دانش‌بنیان عرصه دانش بنیانی و فناوری را تجربه کرده‌اند و "ما می‌توانیم" را به منصه‌ی ظهور رسانده‌اند دریایی از ارزش و پشتوانه را به همراه دارد.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: هرچند کرمانشاه مشکلات و‌ مسائل بی‌شماری دارد اما دارای ظرفیت‌ها و موقعیت‌های بی‌نظیری هم هست که در این زمینه خود را موظف می‌دانم در خدمت دانش‌بنیان‌ها باشم و این شرکت‌ها را از کار ویترینی به کار عینی که در زندگی مردم ملموس باشد، تبدیل کنم.

وی عدم معرفی محصولات دانش‌بنیان در ابعاد مختلف را یکی از نقاط ضعف صاحبان این شرکت‌ها عنوان کرد و گفت: هرچند برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناور و فن‌بازار در کرمانشاه می‌تواند محصولات این شرکت‌ها را درمعرض دید سرمایه‌گذران قرار دهد، اما نسبت به معرفی این محصولات در خارج از مرز‌های استان باید به صورت جهشی و جدی کار کنیم و در مدت زمان کوتاه به معرفی تخصصی این محصولات با جذابیت لازم بپردازیم.

به گفته صحرایی عزت، با زحمت به دست می‌آید و در این میان، زحمت شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان در کشور قابل تقدیر است.

 وی گفت: اقدامات علمی که در ایران شکل گرفته آرزوی دیگر کشورهای منطقه است، کشورهایی که با ما تاریخ مشترک دارند. وقتی از تولید سیم‌خاردار به پرتاپ سه ماهواره در جو رسیده‌ایم یعنی کلمه "ما می‌توانیم" را به دشمنان اسلام و انقلاب ثابت کرده‌ایم.

 استاندار کرمانشاه عنوان کرد: امیدواریم با تشکیل دبیرخانه، پیگیری مصرانه‌ای، در راستای شناسایی و رفع مشکلات شرکت‌‌‌های دانش‌بنیان و فناور داشته باشیم و کارگروهی را نیز در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به این شرکت‌‌ها اختصاص دهیم.

 صحرایی افزود: معتقدم همه جای ایران سرای من است و همه ایرانیان در تمامی شرایط باید متوازن باهم حرکت کنند. اما در شرایط مساوی اولویت اصلی ما در استان بکارگیری و استفاده از خدمات، محصولات و تولیدات بومی است و در این زمینه استفاده از نیروی‌کار، متخصصین، محصولات دانش‌بنیان، محصولات کشاورزی و ... در استان با اولویت افراد بومی، خواهد بود.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۴۶۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان