//
کدخبر: ۴۴۴۴۱۷ //
درتور خبری "راویان پیشرفت" با محوریت طرح‌های نهضت ملی مسکن مطرح شد؛

واگذاری زمین رایگان ساخت واحدهای ویلایی در دامنه کوه تاریخی بیستون

مدیر‌کل راه و شهرسازی در تور خبری "راویان‌پیشرفت" با محوریت طرح‌های نهضت ملی مسکن کرمانشاه گفت: زمین رایگان ساخت واحدهای ویلایی در دامنه کوه تاریخی بیستون به متقاضیان طرح قانون جوانی جمعیت واگذار می‌شود.

واگذاری زمین رایگان ساخت واحدهای ویلایی در دامنه  کوه تاریخی بیستون
به گزارش فرتاک نیوز،

ماجرای تور خبری "راویان پیشرفت" از جایی شروع شد که استانداری، اداره کل راه و شهرسازی تعدادی از خبرنگاران را برای بازدید از پروژه‌های در حال اجرای نهضت ملی مسکن اداره کل راه‌ و شهرسازی دعوت کردند.

صبح روز پنجشنبه ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح به اتفاق چند نفر از خبرنگاران‌جلوی درب شرقی استانداری جمع شدیم چند دقیقه بعد با اضافه شدن تعداد دیگری از همکاران آقا و خانم با اتوبوسی قرمز رنگ راهی بازدید از پنج پروژه‌ طرح نهضت ملی مسکن شدیم.

در ابتدای مسیر و براساس برنامه‌ریزی انجام شده به سمت شهرستان بیستون حرکت کردیم شهرستانی که به نقل از رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی، یکی از دو قمر (بیستون، ماهیدشت) استان کرمانشاه است، که به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی، طبیعی و تاریخی می‌تواند جایگاه خوبی برای ساخت مسکن طرح قانون جوانی جمعیت باشد که هم باعث ارزش افزوده اموال مردم می‌شود هم پایگاه خوبی برای جلوگیری از سرریز جمعیت درکرمانشاه است.

واگذاری زمین رایگان ساخت واحدهای ویلایی در دامنه کوه تاریخی بیستون ویژه طرح جوانی‌جمعیت

به سمت محل احداث این پروژه در روستای "بلوردی" و در دامنه کوه بیستون می‌رسیم چند دقیقه‌ای را پیاده به سمت محل پروژه حرکت می‌کنیم محیطی زیبا با طبیعتی بکر، هوا کمی سرد است. الماسی به تشریح اقدامات و برنامه‌های پیش‌روی این پروژه می‌پردازد و می‌گوید: عملیات خاکبرداری این طرح انجام شده و علاوه بر زمین رایگان به متقاضیان در طرح جوانی جمعیت (خانواده‌های دارای سه فرزند که آخرین فرزند آنها از تاریخ ۲۸ آذر‌ماه ۱۴۰۰ به بعد متولد شده) تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی نیز پرداخت می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر سایت جوانی جمعیت راه و شهرسازی در شهرستان بیستون باز است و متقاضیان می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در این طرح اقدام نمایند و پس از تایید نهایی ساخت و ساز در این قطعات را آغاز نمایند.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی زمین مورد نظر برای ساخت این پروژه و پیرامون آن ۳۰۰ هکتار است که حدود ۱۰۳ هکتار از آن برای ساخت مسکن قانون جوانی جمعیت و مجتمع توریستی، تفریحی و رفاهی در نظر گرفته شده است.

وی می‌گوید: بر اساس  پیش‌بینی انجام شده در فاز اول احداث این پروژه ۲۰ هکتار از زمین ۱۰۳ هکتاری با جذب سرمایه‌گذار برای ساخت مجتمع توریستی، تفریحی و رفاهی درنظر گرفته شده، مابقی زمین نیز ۱۳۰۰ قطعه خواهد بود که ۲۶۰۰ واحد مسکونی دو طبقه ویلایی در آن ساخته می‌شود که از این تعداد ۷۰۰ قطعه (۱۴۰۰ واحد) به متقاضیان تحویل داده شده است.

به گفته الماسی هم زمان با انجام ساخت وساز توسط متقاضیان، اجرای زیرساخت‌های آب، برق، گاز و تلفن نیز در این طرح انجام می‌شود.

پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی احداث واحدهای نهضت‌ملی مسکن در پادگان توحید

پروژه بعدی که خبرنگاران در غالب تور خبری راویان پیشرفت از آن بازدید کردند طرح ۴۰۰۰ واحدی پادگان توحید سپاه متعلق به نیروهای مسلح بود که پس از ورود به این پادگان به محل اجرای این پروژه رفتیم.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی در فاز اول اجرای این پروژه ۴۴۸ واحد حدود ۱۰۵ تا ۱۰۸ متری با احتساب مشاعات ۱۶۸ متری در هفت طبقه مسکونی و دو طبقه پارکینگ ساخته می‌شود که در حال حاضر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.Untitled

الماسی می‌گوید: در این پروژه آورده اولیه متقاضیان به صورت تقریبی ماهیانه بین ۳۳ تا ۴۰ میلیون تومان است و علاوه بر این مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان نیز تسهیلات به متقاضیان این پروژه اختصاص خواهد یافت.

بهره‌برداری از فاز اول پروژه نهضت ملی مسکن "سراج" در بهمن‌ماه ۱۴۰۳

در ادامه خبرنگاران از پروژه ۳۴۸۰ واحدی سراج واقع در جنب بیمارستان امام رضا (ع) شهر کرمانشاه بازدید کردند.

رامین الماسی در حاشیه بازدید از این پروژه نیز در جمع خبرنگاران افزود: سایت سراج در زمینی به مساحت ۱۴۵ هکتار واقع شده است که در فاز اول، دوم و سوم این پروژه ۵۹ هکتار زمین برای ساخت طرح نهضت‌ملی مسکن در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است.

وی یادآور شد : در فاز اول این پروژه ۱۵ بلوک ۳۶۰ واحدی با متراژ حدود ۸۵ متر‌مربع در شش طبقه چهار واحدی و پیلوت احداث خواهد شد که در حال حاضر ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

الماسی می‌گوید: در فاز دوم این پروژه نیز ۱۶ بلوک ۱۱۲۰ واحدی با متراژ ۷۸ متر‌مربع در هفت‌طبقه و پیلوت احداث‌خواهد شد که درحال حاضر عملیات ساخت آن ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی زمان اتمام و بهره‌برداری از فاز یک این پروژه را بهمن‌ماه ۱۴۰۳ و زمان اتمام فاز دوم آن را سال ۱۴۰۴ عنوان کرد و افزود: اجرای عملیات ساخت فاز سوم این پروژه نیز با ساخت ۱۷۳۵ واحد در۲۷ بلوک به زودی انجام خواهد شد.

پروژه ۶۸۰ واحدی دولت‌آباد در مرحله نازک‌کاری قابلیت واگذاری به متقاضیان را دارد

پس از بازدید از این پروژه با همراهی همکاران خبرنگار باز هم مسیر رفتن به محل احداث پروژه بعدی طرح نهضت ملی مسکن را در پیش گرفتیم و سوار اتوبوس قرمز‌ رنگ شدیم، پس از مدتی به اراضی ۱۷ هکتاری پروژه ۶۸۰ واحدی دولت‌آباد رسیدیم.

به گفته الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایده این پروژه مختص اداره کل راه و شهرسازی استان است و به صورت پایلوت در کرمانشاه انجام شده است.

وی افزود: زیر بنای این پروژه ۷۵ متر‌مربع است و با احتساب مشاعات به ۸۰ متر‌مربع می‌رسد که در سه طبقه و شش واحد بصورت ویلایی ساخته می‌شود وتا پایان سال آینده نیز به مرحله سفت‌کاری و نما خواهد رسید و پس از آن قابلیت واگذاری به متقاضی را دارد که کارهای نازک کاری را خودش انجام دهد یا باز هم به پیمانکار بسپارد تا کار را به اتمام برساند.

پروژه مسکن ملی خبرنگاران در سه طبقه شش واحدی ساخته خواهد شد

در انتها‌ی تور خبری راویان پیشرفت به قسمت خوب این پروژه‌ برای خبرنگاران رسیدیم. پروژه‌ ۳۰۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن خبرنگاران(شهید‌آوینی)در زمینی به مساحت شش هکتار با متراژ ۸۰ تا ۸۵ متر واقع در شهرک امام‌خمینی(ره) شهر کرمانشاه که در سه طبقه و شش واحد ساخته خواهد شد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی عملیات زیرسازی این پروژه نیز از ماه آینده آغاز و مرحله سفت‌کاری و نمای آن نیز تا شهریور‌ماه سال آینده انجام خواهد شد و آماده واگذاری به متقاضیانی که قصد دارند نازک‌کاری واحد را خودشان انجام دهند، قرار خواهد گرفت.

گفتنی است؛ آورده اولیه خبرنگاران در این پروژه ۲۰۰ میلیون تومان در پنج قسط ۴۰ میلیون تومانی است که در مرحله اول، تعداد ۱۸۹ متقاضی موفق به ثبت‌نام شده‌اند و از این تعداد ۹۱ نفر قسط اول را پرداخت کرده‌اند و بر اساس پیش‌بینی انجام شده طی روزهای آینده تعداد این افراد به ۱۷۰ تا ۱۸۰ نفر خواهد رسید.

تور خبری راویان پیشرفت با بازدید از پنجمین پروژه طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه به اتمام رسید. این طرح در راستای آشنایی خبرنگاران با اقدامات دستگاه‌های دولتی و بازتاب آن به مردم استان و ارائه نظرات، پیشنهادات و انتقادات در راستای اجرای بهتر و دقیق‌تر این طرح‌ها در استان راه‌اندازی شده است و بر اساس  برنامه‌ریزی انجام شده بازدید‌های دیگری نیز در غالب این تور از پروژه‌های سایر ادارات و سازمان‌ها انجام خواهد گرفت.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۴۴۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان