//
کدخبر: ۴۳۸۴۴۷ //

هوای کرمانشاه در اولین روز زمستان بارانی است

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از ورود سامانه بارشی به جو استان از روز جمعه خبر داد.

هوای کرمانشاه در اولین روز زمستان بارانی است
به گزارش فرتاک نیوز،

سعید قاسمی در گفت و گویی، با اشاره به ورود سامانه ناپایدار به جو استان از روز جمعه(اول دی)، گفت: فعالیت این موج تا روز یکشنبه(سوم دی) ادامه خواهد داشت و در این مدت شاهد بارش برف و باران و وزش باد در نواحی مختلف استان خواهیم بود.

وی از احتمال بارش برف در نواحی کوهستانی، گردنه‌ها و برخی نواحی سردسیر شمال استان خبر داد و عنوان کرد: پیک بارش این موج احتمالا در نواحی شمالی و شاید تا حدودی در نواحی شرقی استان رخ دهد.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه میانگین بارش این سامانه را برای استان بین پنج تا ۱۲ میلی‌متر اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود در مناطقی که پیک بارش‌ها را داریم، این سامانه بین ۲۰ تا ۳۰ میلی‌متر بارش به همراه داشته باشد. البته این در شرایطی است که تغییری در فعالیت این موج ایجاد نشود.

قاسمی اظهار کرد: اگرچه میزان بارش این سامانه طی سه روز فعالیتش کم و بیش یکسان است، اما این احتمال وجود دارد طی روزهای شنبه و یکشنبه بارش بیشتری را شاهد باشیم.

وی همچنین از وزش باد قابل توجه طی روزهای جمعه و شنبه خبر داد که احتمال نفوذ گرد و غبار خصوصا در نواحی مرزی را ایجاد می‌کند.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه با بیان اینکه خصلت موج‌های بارشی اینچنین است که تعدیل هوا - افزایش دمای شبانه و کاهش دمای روزانه- را به همراه دارند، از احتمال افزایش پنج تا هشت درجه‌ای حداقل دمای هوا در نواحی مختلف استان در روزهایی که فعالیت این موج را داریم، خبر داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۸۴۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان