//
کدخبر: ۴۳۶۹۹۲ //
مسئول بنیاد علوی در بخش فیروزآباد کرمانشاه:

بنیاد علوی برای محرومیت‌زدایی در کرمانشاه ۴۲۵ میلیارد تومان هزینه کرد/ از آبرسانی به روستاها تا اشتغالزایی برای ۲۴۰ نفر

مسئول بنیاد علوی در بخش فیروزآباد کرمانشاه گفت: بنیاد علوی در استان کرمانشاه برای محرومیت‌زدایی در استان به ویژه فیروزآباد در مجموع 425 میلیارد تومان هزینه کرده است.

بنیاد علوی برای محرومیت‌زدایی در کرمانشاه 425 میلیارد تومان هزینه کرد/ از آبرسانی به روستاها تا اشتغالزایی برای 240 نفر
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت‌الاسلام محمدامین سلیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات بنیاد علوی در منطقه فیروزآباد کرمانشاه اظهار داشت: این بنیاد از شهریور 99 تاکنون 175 میلیارد تومان مساعدت کرده و 250 میلیارد تومان نیز مشارکت دریافت کرده است که این اعتبارات به طور عمده در منطقه فیروزآباد هزینه شده است.

وی با بیان اینکه مجموع اقدامات بنیاد علوی در حوزه‌های مختلف محرومیت‌زدایی، اقتصادی، معیشتی، کشاورزی، عمرانی، مسکن و فرهنگی است عنوان کرد: مشکلات و نیازهای مناطق محروم استان از جمله فیروزآباد احصا شده و به روش‌های مختلف برای رفع آن تلاش می‌شود.

سلیمی با اشاره به اینکه منطقه فیروزآباد ۲۳۶ روستا با جمعیتی حدود ۳۵ هزار نفر متشکل از سه دهستان سرفیروزآباد، جلالوند و عثمانوند دارد گفت: یکی از مهمترین مشکلات این منطقه تأمین آب شرب است و 60 روستا با مشکل آب شرب مواجه هستند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای آبرسانی به این منطقه افزود: اخیرا 25 روستا از روستاهای فاقد آب آبرسانی شدند و مابقی روستاها نیز در دست اقدام است؛ اما این منطقه همچنان با تنش آبی مواجه است.

سلیمی گفت: بنیاد علوی استان کرمانشاه در بخش فیروزآباد تاکنون به 27 روستای فاقد آب شرب با هشت میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار آبرسانی کرده که با مشارکت‌های شرکت آب منطقه‌ای در مجموع تاکنون 16 میلیارد تومان صرف رفع تنش آبی این منطقه شده است.

مسئول بنیاد علوی در بخش فیروزآباد کرمانشاه افزود: اکنون سرفیروزآباد با جمعیتی بالغ بر 50 درصد جمعیت بخش 90 درصد آبرسانی شده و آبرسانی به جلالوند 70 درصد و عثمانوند نیز 50 درصد انجام شده است.

وی با بیان اینکه 15 روستای این منطقه به طور مطلق فاقد شبکه آبرسانی هستند گفت: این مناطق دسترسی به منابع آبی پایینی دارند که بنیاد علوی با اعزام تانکر از طریق آبرسانی سیار به مردم منطقه خدمت رسانی می‌کند.

سلیمی با اشاره به اقدامات بنیاد علوی برای آبرسانی به اراضی کشاورزی این منطقه عنوان کرد: در روستای علی باقر برای 230 هکتار زمین کشاورزی با مبلغ 840 میلیون تومان کانال کشی و در روستای مستعلی در 250 هکتار از باغات لوله گذاری برای انتقال آب انجام شده است.

وی با بیان اینکه برای کانال‌کشی به روستای چنار نیز با همکاری آب و فاضلاب یک میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شده است گفت: کاهش دبی آب قنات سرفیروزآباد نیز یکی دیگر از مشکلات بود که با اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون تومان لایروبی انجام و آب قنات دو سه برابر شد.

سلیمی با اشاره به برنامه برای سنگ‌فرش پنج روستای این منطقه عنوان کرد: سنگ فرش دو روستا به اتمام رسیده و د روستای دیگر در دست اقدام است و در این برنامه مواد و مصالح در اختیار مردم قرار می‌گیرد که خود کار را انجام دهند.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح 20 هزار واحدی مسکن محرومان با مشارکت کمیته امداد 50 واحد ساخته شد گفت: در این طرح بنیاد علوی 45 میلیون تومان و کمیته امداد 35 میلیون تومان بلاعوض به مددجویان پرداخت می‌کند.

سلیمی افزود: طرح 10 هزار واحدی بنیاد علوی با مشارکت بنیاد مسکن نیز در کرمانشاه در حال ساخت و سهم استان از این طرح 55 واحد است که در مجموع تعداد واحدهای مورد تعهد بنیاد علوی 105 مورد است که تعدادی افتتاح شده و مابقی نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند.وی از تعمیر و مرمت 30 مدرسه با اعتبار 800 میلیون تومان و تعمیر 20 مسجد با اعتبار 600 میلیون تومان خبرداد و عنوان کرد: 30 مدرسه با اعتبار 800 میلیون تومان و 20 مسجد نیز تجهیز شده‌اند.

مسئول بنیاد علوی در بخش فیروزآباد کرمانشاه بیان کرد: از شروع فعالیت بنیاد در استان تاکنون 110 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده که 75 درصد در حوزه اشتغالزایی و 15 درصد نیز در حوزه تسهیلات ضروری و معیشتی بوده و تسهیلات معیشتی به 150 نفر پرداخت شده است.

سلیمی با بیان اینکه برای حمایت از دام مردم منطقه 10 هزار و 200 رأس دام سبک توسط دامپزشکان به صورت رایگان ویزیت و درمان شده‌اند گفت: همچنین با توزیع سم و بذر رایگان و ارزان قیمت و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه از کشاورزان برای نخود پاییزه و کشت گیاهان دارویی حمایت شده که در مجموع این حمایت‌ها به پنج میلیارد تومان می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 240 شغل پایدار در این منطقه ایجاد شده است افزود: تاکنون 68 هزار بسته معیشتی در کل استان توزیع شده که به طور عمده در بخش فیروزآباد بوده است.

سلیمی از توزیع180 سری جهیزیه بین 180 زوج در سال‌های 99 و 1400 خبرداد و عنوان کرد: تا یک ماه دیگر نیز 200 سری جهیزیه به ارزش 30 میلیون تومان و مجموع اعتبار 6 میلیارد تومان تحویل زوجینی می‌شود که تحت حمایت هیچ نهادی نیستند که البته این خانواده‌ها بن کارت را دریافت و وسایل را به میل خود انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه پنج روحانی در این منطقه مستقر هستند گفت: 9 خانه عالم با اعتبار 200 میلیون تومان تجهیز و مرمت شده و قرار است 200 میلیون تومان دیگر تزریق شود که در این صورت تعداد روحانیون مستقر افزایش می‌یابد.

سلیمی با اشاره به اینکه در سراسر کشور 75 منطقه برای کانون اقدامات بنیاد علوی در نظر گرفته شده است گفت: مشکلات و آسیب‌های اجتماعی هر منطقه قبل از اعزام مبلغ شناسایی و احصا و در اختیار روحانی قرار می‌گیرد و در پایان کار نیز بازخورد دریافت می‌شود.

وی از توزیع 800 قواره چادر در استان در قالب طرح مریم خبرداد و بیان کرد: برگزاری یادواره شهید ستار عباسی، صرف 500 میلیون تومان برای مناسبت‌های مختلف، توزیع لوازم التحریر بین دانش‌آموزان، اعزام 420 زیارت اولی برای پیاده روی اربعین و 700 نفر برای زیارت مشهد مقدس از دیگر اقدامات فرهنگی این بنیاد است.

سلیمی با اشاره به اینکه در حوزه سلامت 9500 بسته ویژه مادران و زنان شیرده تهیه و در اختیار مراکز بهداشت قرار گرفته که از طریق بهورزان توزیع شود گفت: تفاهم نامه‌ای با بیمارستان امام رضا(ع) منعقد شده که نیازمندان در این منطقه در این بیمارستان به صورت رایگان درمان شوند و 25 بیمار صعب‌العلاج نیز به تهران معرفی شده‌اند که حمایت شوند.

وی با اشاره به ساماندهی و حمایت از گروه‌های جهادی در این منطقه افزود: حمایت از فعالیت‌های جهادی سبب شده گروه‌های مختلفی در حوزه‌های مختلف تشکیل شده و روی پای خود بایستند که یکی از گروه‌های مرتبط با بنیاد علوی گروه «سرزمین من» است.

سلیمی با بیان اینکه با اجرای طرح خانه به خانه برای فرهنگ سازی در زمینه حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از قطع درختان منطقه اقداماتی انجام شده است گفت: با این طرح 32 خانواده که زغال تولید می‌کردند از این اقدام منصرف شدند و با دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه به دامداری مشغول شدند.

وی با اشاره به اینکه مردم بخش فیروزآباد همیشه بیشترین مشارکت را در انتخابات و راهپیمایی‌ها و صحنه‌های مختلف داشته‌اند عنوان کرد: کلنگ مسجدی در روستای چشمه گچ جلالوند از سال 92 زده شده بود اما ساخته نشده بود تا اینکه سال گذشته پدر شهید اخلاقی با پرداخت یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای ساخت این مسجد دو طبقه با نام قمر بنی هاشم(ع) کمک کرد و اکنون این مسجد با 200 مترمربع شبستان مورد استفاده هشت روستا قرار می‌گیرد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۶۹۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان