//
کدخبر: ۴۳۳۹۶ //
رخدادی تلخ در شهرستان ملارد:

قتل عام ۵۰ قلاده سگ با ماده سمی!/افراد ناشناس محله خوشنام را بدنام کردند

افراد ناشناس این بار حیات را از 50 قلاده سگ در منطقه خوشنام ملارد سلب کردند و از محل گریختند.

قتل عام 50 قلاده سگ با ماده سمی!/افراد ناشناس محله خوشنام را بدنام کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

 کشتار ناجوانمردانه و تاسف آور سگ های ولگرد یا بی پناه،از رخدادهای تلخی است که  گاهی رسانه ای می شود و قلب ، روح و روان دوستداران حیوانات را به درد می آورد.

در  هفته گذشته نیز این واقعه تلخ با هماهنگی عده ای از نگهبانان و برخی از عوامل اجرایی شهرک گلها(واقع در روستای خوشنام شهرستان ملارد)و افرادی ناشناس که چهره های خود را پوشانده بوده اند، تکرار شد و به واسطه آن حیات از 50 قلاده سگ با اغذیه آلوده به سَم سلب شد.

حادثه ای که پیش از این نیز  سابقه داشته و عده ای به دلیل مزاحمت های این سگ ها در شهرک مذکور،ساده ترین و خشن ترین راه ممکن را بر می گزینند و به جای ساماندهی و جمع آوری اصولی و قاعده مند این حیوانات (که قطعا ضرورتی اجتناب ناپذیر به نظر می رسد و در لزومِ حصول و تحقق آن هیچ تردیدی وجود ندارد) به حذف فیزیکی سگ ها اقدام می کنند و برای این اقدام ناجوانمردانه و غیر اخلاقی خود به دروغ ، مدعی اخذ مجوز از دستگاه های اداری و شهریِ ملارد همچون شهرداری و فرمانداری می شوند.

بهمن خطیبی فرماندار ملارد؛ در ارتباط با صحت و سقم این ادعا که کشتار سگ های ولگرد با مجوز دستگاه های ذیربط انجام شده اظهار کرد:بنده قویا صدور مجوز از سوی نهادهای مربوطه برای این اقدام غیرانسانی را تکذیب می کنم.

وی افزود :در ارتباط با پراکندگی سگ های ولگرد در این شهرستان، گلایه های بسیاری از سوی مردم وجود دارد و بدون تردید ساماندهی آن ها ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

فرماندار ملارد گفت:پیش از این نیز در جلسات متعدد موضوع ساماندهی سگ ها مورد تاکید قرار گرفته و اعتقاد داریم این امر باید بر اساس تکنیک ها و قواعد تعریف شده و به شیوه زنده گیری و انتقال به مکان هایی خاص و مشخص انجام شود که بنا بر تدابیر اتخاذ شده و با همیاری و هماهنگی شهرداری های ملارد و صفادشت مقرر شده در آینده نسبت به راه اندازی مرکزی برای نگهداری سگ های ولگرد یا بی پناه،در محدوده اخترآبادِ ملارد ، اقدامات لازم عملیاتی شود.

خطیبی گفت: کشتار سگ ها به صورت خودسرانه صحیح نیست و در صورت اثبات ، با عامل یا عاملین اقدامات اینچنینی مطابِقِ با قانون برخورد خواهد شد.

گفتنی است؛ در آینده ای نزدیک،ابعاد هر چه بیشتری از این رخداد تلخ و غیرانسانی در قالب گزارشی مبسوط و مفصل منتشر و رسانه ای خواهد شد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۳۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان