//
کدخبر: ۴۳۳۴۴ //
چمران:

تصویب لایحه "مالیات بر ارزش افزوده" شوراها و شهرداری‌هارافلج میکند

رییس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه رسالت ما با پایان این دوره شورا پایان نمی پذیر، گفت: حمله‌ها برای درهم کوبیدن شوراها وجود دارد که باید جلوی آن ها گرفته شود.

تصویب لایحه "مالیات بر ارزش افزوده" شوراها و شهرداری‌هارافلج میکند
به گزارش فرتاک نیوز،

مهدی چمران امروز پنجم مرداد ماه در اختتامیه دوره چهارم شورای عالی استان‌ها، اظهار کرد: هم اکنون لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است که در صورت تصویب آن فلج می شوند.

وی افزود: تبدیل این لایحه به قانون همه شوراها را درهم خواهد پیچید و در صورت تصویب آن دیگر چیزی به عنوان استقلال شورا و شهرداری باقی نخواهد ماند.

چمران خاطرنشان کرد: در تدوین لایحه نهایی این قانون هیچ هماهنگی با شوراها و کمیسیون شوراها در دولت انجام نشد؛ طبق این لایحه عوارض و تمام مبالغی که در اختیار شهرداری به عنوان مالیات بر ارزش افزوده قرار می‌گیرد تبدیل به مالیات می شود که باید به خزانه دولت منتقل و جزو دارایی دولت محسوب شود.

رئیس شورای عالی استان ها ادامه داد: بر اساس این لایحه شهرداری‌ها برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده باید طی تفاهمنامه‌هایی از طریق سازمان برنامه و بودجه و موافقت با برنامه‌های پیش بینی شده، اقدام کنند که روندی زمانبر است.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها همیشه از کمبود بودجه رنج می‌برند، تاکید کرد: دولت و مجلس باید به جای اینکه عوارض شهرداری ها را گرفته و به مالیات تزریق کنند، مالیات را از کسانی دریافت کنند که درآمدهای کلان دارند نظیر دلالان و واسطه ها که به رغم درآمد بالا هیچ مالیاتی نمی پردازند.

چمران گفت: نامه‌ای از سوی شورای عالی استان ها در خصوص آسیب هایی که این لایحه برای شوراها دارد در دست تهیه است و باید اعضای شورای عالی استان ها این آسیب ها را برای نمایندگان شهرهای خود در مجلس تشریح کنند.

رئیس شورای عالی استان ها یادآور شد: اعضای شوراها باید طلبکارانه با نمایندگان شهرهای خود در مجلس در این خصوص مذاکره و از تصویب لایحه جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه درآمدهای پایدار نیز موضوعی مقابل مالیات بر ارزش افزوده است، اضافه کرد: تمام منابع درآمدی پایدار در قالب لایحه تدوین و در تلاش هستیم به صورت دو فوریتی در مجلس شورای اسلامی مطرح شود.

چمران در خصوص تصویب تحریم‌های جدید در مجلس آمریکا بر علیه ایران، اظهار کرد: این تحریم ها ضداخلاقی بوده و بیانگر ضدکرامت بودن آمریکائیهاست؛ مسلمانان و ایرانیان همیشه منادی صلح و کرامت بوده اند، این راه را ادامه می دهند و این حرکات ضداخلاقی در تصمیم قاطع برای ادامه انقلاب اسلامی و رسیدن به پیروزی نهایی خدشه ای وارد نخواهد کرد.

نرگس کمالی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی استان ها نیز در این نشست، گفت: شوراها در محدودیت قرار دارند و دولت باید کنار شورا قرار گرفتن را نهادینه کند.

وی افزود: برای اداره جامعه باید همیاری وجود داشته باشد که شوراها در صف نخست این همیاری قرار دارند؛ شوراها به نیت کم کردن بار دولت وارد کار شده اند بنابراین باید تقویت شوند.

 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۳۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان