//
کدخبر: ۴۳۳۴۲۳ //

هشدار برف و باران شدید به ۸ استان ؛ وضعیت تهران نارنجی می‌شود | هجوم امواج ۲ متری به سواحل این استان‌ها

سازمان هواشناسی با صدور ۲ هشدار نارنجی و زرد از بارش شدید باران و برف، رعد و برق، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید و ارفزایش ارتفاع امواج در ۹ استان خبر داد.

هشدار برف و باران شدید به ۸ استان ؛ وضعیت تهران نارنجی می‌شود | هجوم امواج ۲ متری به سواحل این استان‌ها
به گزارش فرتاک نیوز،

 سازمان هواشناسی کشور درخصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما، در نقاط سردسیر و ارتفاعات بارش برف و کولاک هشدار نارنجی صادر کرد.

بر اساس این هشدار، امروز (دوشنبه) آذربایجان شرقی، البرز، تهران و شمال سمنان و فردا (سه‌شنبه) لرستان، هرمزگان، ارتفاعات سمنان، جنوب بوشهر و جنوب شرق فارس درگیر مخاطره جوی خواهند بود.

بر اثر این مخاطره جوی اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، لغزندگی گردنه‌های کوهستانی و نقاط سردسیر به سبب بارش برف، سقوط سنگ از ارتفاعات، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، وزش باد شدید موقت، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال پیش‌بینی شده است.

سازمان فوق موارد زیر را توصیه کرد:

پرهیز از سفرهای غیرضروری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر.

هشدار امواج ۲ متری در سواحل جنوب

سازمان هواشناسی همچنین درخصوص افزایش سرعت وزش باد (بیشینه سرعت وزش باد تا ۲۸ نات) و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا ۲ متر در سواحل و بیش از ۲ متر در فراسواحل هشدار زرد رنگ صادر کرد.

بر اساس این هشدار مناطق زیر طبق زمان اعلامی درگیر مخاطره جوی خواهند شد:

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۸/۳۰: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس

چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۱ و پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۲: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز

جمعه ۱۴۰۲/۰۹/۰۳ و شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۴: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس

بر اثر این مخاطره جوی خطر غرق‌ شدن شناگران و پاره‌ شدن تورهای صیادی، اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی، احتمال آسیب دیدن شناورها به‌ویژه شناورهای تفریحی، سبک و نیمه‌سنگین، خطر خسارت دیدن تأسیسات ساحلی و فراساحلی و اختلال در فعالیت های سکوهای نفتی پیش‌بینی شده است.

سازمان مذکور موارد زیر را توصیه کرد:

منع شنا و غواصی و تردد قایق‌های سبک و تفریحی، منع فعالیت‌های شیلاتی، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بندر، منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحلی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط کلیه فعالان دریایی.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۳۴۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان