//
کدخبر: ۴۳۳۴۱ //
نماینده سابق مجلس:

اخذ عوارض به بهانه‌های مختلف ظلم به شهروندان است/ زیر سوال بردن خدمات «قالیباف» بی‌انصافی است

ابراهیم نکو گفت: اخذ عوارض به بهانه‌های مختلف ظلم فاحش به شهروندانی است که در وضعیت بد اقتصادی زندگی می‌کنند.

اخذ عوارض به بهانه‌های مختلف  ظلم به شهروندان است/ زیر سوال بردن خدمات «قالیباف» بی‌انصافی است
به گزارش فرتاک نیوز،

ابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی دوره نهم مجلس شورای اسلامی درباره زمزمه‌های گران شدن شهر تهران و اخذ عوارض به بهانه‌های مختلف، با بیان اینکه این کار ظلم فاحش به شهروندانی است که در وضعیت بد اقتصادی زندگی می‌کنند، گفت: تهران به عنوان پایتخت جمعیت زیادی از هموطنان را در دل خود جای داده که بخش زیادی از این شهروندان توان تامین مایحتاج ضروری زندگی و فراهم کردن نیازهای خود و خانواده‌شان را ندارند.

وی افزود: در چنین شرایطی یکی از وظایف دولت و نهادهای مسئول کمک به مردم در مسیر کاهش هزینه‌های خانوار است. بی‌شک در وضعیت یاد شده شهرداری و دولت باید به مردم خدمات رایگان و کم هزینه‌ای ارائه دهند تا باری از مشکلات را از دوش مردم بردارند، این در حالی است که برخی از چهره‌های سیاسی عنوان می‌کنند که باید تهران گران شود.

نکو با بیان اینکه افزایش اخذ عوارض از مردم شهر تهران بیشتر به یک لطیفه شبیه است تا واقعیت، خاطرنشان کرد: بی‌تردید کسانی که چنین مسائلی را عنوان می‌کنند باید بدانند که مردم به آنها بدگمان می‌شوند، چراکه گران کردن شهر تهران به هر بهانه‌ای از جمله دریافت عوارض و اخذ مبالغ مختلف از مردم نه به صلاح شهر و شهروندان است و نه کارساز خواهد بود.

نماینده مجلس نهم تصریح کرد: متاسفانه امروز برخی از مسئولین به جای اینکه زیرساخت‌های لازم را برای توسعه شهر و ارائه خدمات بیشتر به مردم فراهم کنند یا بدهی دولت‌ها را وصول کنند، در صدد جبران مشکلات مالی خود از جیب مردم هستند و هزینه‌های مربوطه را به نوعی به مردم تحمیل می‌کنند.

وی با انتقاد از برخی مسئولین که از مردم پلکان ترقی ساخته‌اند گفت: بهتر است مسئولین و مشاوران و نزدیکان به آنها به این موضوع واقف باشند که نمی‌توانند برای مردم خط و نشان بکشند، چرا که چنین رفتارها و طرح چنین مباحثی خارج از اخلاق است و نمی‌توان به مردمی که همواره در کنار انقلاب و متعهد به نظام بودند چنین مسائلی که بوی انصاف نمی‌دهد را تحمیل کرد. بهتر است آقایانی که چنین تزهایی می‌‌دهند به این بیاندیشند که چگونه می‌توانند زحمات و فداکاری‌ها و صبر و تحمل مردم را در برابر کاستی‌ها و گرانی‌ها و تحریم‌ها پاسخ دهند.

نکو خاطرنشان کرد: متاسفانه به نظر می‌رسد امروز برخی بر آن هستند تا به جای جبران زحمات مردم از آنها به عنوان پلکان ترقی خود استفاده کنند و آنها را با لگدمال کردن و تحت فشار قرار دادن برای رسیدن به اهداف خود قربانی کنند.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه تحمیل فشار مالی به مردم تهران خلاف عدالت و در تضاد با فرمایشات رهبری است، تصریح کرد: بی‌شک ایجاد فشار به مردم تهران در شرایط رکود و بیکاری امکان‌پذیر نیست و قابل دفاع و پیگیری هم نیست. مشخص است در شرایطی که مردم با مشکلات اقتصادی مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند فشار به آنها ظالمانه و در تضاد با فرمایشات رهبری است.

وی تأکید کرد: بهتر است آقایانی که خواهان اخذ عوارض راه رفتن و پارک کردن اتومبیل در خیابان‌ها از مردم هستند به این موضوع پاسخ دهند که مگر چند درصد مردم تهران سرمایه‌دار هستند یا توان پرداخت هزینه‌های مضاعف را به شهرداری دارند که برای آینده شهر چنین برنامه‌هایی را ترسیم می‌کنند؟ باید گفت بیان صحبت‌های کلیشه‌ای و دستاوردهای مدیریت شهری را به زیر سوال بردن، سوداهای اخذ هزینه‌های جانبی از مردم را در سر پرورداندن و برای نفس کشیدن مردم در پایتخت عواض گرفتن، مغایر با اصول نظام و برنامه های کلان کشور است.

نکو با اشاره به خدمات موفق مدیریت شهری در 12 سال گذشته عنوان کرد: بی‌شک مدیریت شهری در یک نگاه منصفانه منبع خدمات موثری در تهران بوده است. این بی‌انصافی است که بگویند شهردار تهران در پایتخت کاری نکرده، هر چند که ممکن است انتظارات زیادی از شهرداری داشته باشیم، اما انتقادات بیشتر از اینکه سازنده باشد بوی سیاسی کاری و جناح گرایی می دهد.

نماینده سایق مجلس با بیان اینکه یک نفی ظالمانه علیه مدیریت شهری صورت گرفته، گفت: اگر خدمات انجام شده را ولو اینکه مخالف جریان سیاسی مورد نظرمان باشد نفی کنیم بی‌شک حرکت ظالمانه‌ای انجام داده‌ایم، از این رو به دوستان و چهره‌های اصلاح‌طلب منتقد توصیه می‌کنم به جای سیاه‌نمایی و زیر سوال بردن مدیریت شهری به ارائه برنامه‌های مورد نظر خود درباره شهر تهران بپردازند تا فاصله بین حرف و عمل آنها سنجیده شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه کشور بیش از حد سیاسی زده است و برخی فکر می‌کنند دموکراسی به معنی منفی نشان دادن یا یاد کردن منفی از خدمات یک فرد یا گروه مخالف ماست، گفت: دموکراسی به معنای انتقاد آزادانه در عین رعایت انصاف در مدیریت آتی شهر است. مسئولان شورای شهر باید با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب هنگامی که آقای روحانی در راس دولت یازدهم قرار گرفت، فرمودند که باید نقاط قوت دولت قبلی را تقویت کنید، به جای تخریب دستاوردهای دکتر قالیباف به تداوم دستاوردهای انجام شده دردوازده سال گذشته بیاندیشند.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۳۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان