//
کدخبر: ۴۳۱۶۰ //
قالیباف:

همه بضاعت خودمان را پای کار آورده‌ایم /منتقدان یک بار هم کارنامه خودشان را ارایه دهند و بگویند چه کردند؟

شهردار تهران گفت: با تلاش همکارانم در مجموعه شهرداری تهران در این دوره مدیریتی از این باب که همه بضاعت خودمان را پای کار آورده‌ایم، خداوند را شاکریم اما از این باب که این بضاعت ما نتوانست همه مشکلات شما مردم عزیز خصوصا در جنوب شهر را حل و فصل کند از شما مردم عزیز عذرخواه هستیم.

همه بضاعت خودمان را پای کار آورده‌ایم /منتقدان یک بار هم کارنامه خودشان را ارایه دهند و بگویند چه کردند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمدباقر قالیباف صبح امروز طی سخنانی در آئین بهره برداری همزمان از تونل و زیرگذر شهید ضربعلی زاده و بهره برداری از 7 پروژه عمرانی پایتخت، ابراز داشت: خداوند بزرگ را شاکرم که این توفیق و نعمت را به بنده داد تا نزدیک به 12 سال افتخار خادمی شما مردم عزیز، خصوصا مردم جنوب شهر را داشته باشم که همه انقلاب، نظام، عزت، استقلال و آزادی را به برکت مجاهدت‌ها و رشادت های آنان داریم.

وی تاکید کرد: این مردم همیشه برای حفظ وطن، عزت اسلام و مسلمین، امنیت و پیشرفت کشور جان خودشان را بدون هیچ توقعی عرضه کردند و اگر امروز کشور با این صلابت و قدرت ایستاده، به برکت خون شهدا و رشادت ها و مجاهدت های مردم عزیز است.

قالیباف خاطرنشان کرد: امام راحل (ره) فرمودند ما در هر کجا هستیم، مدیون مردم هستیم؛ خصوصا مردم مستضعفی که پای انقلاب و نظام ایستاده اند و برای آن هزینه پرداخت کرده اند. ما هم به سهم خودمان تلاش کردیم تا در این فرصت خدمت، لحظه ای برای کار و تلاش درنگ نداشته باشیم.

شهردار تهران تاکید کرد: همه ما مجموعه مدیران شهرداری در 12 سال گذشته سعی کرده ایم با همان روحیات دوران دفاع مقدس انجام وظیفه کنیم. مخصوصا هر چقدر مسئولیت در شهرداری بیشتر بوده است، کار و تلاش نیز افزون تر صورت گرفته است چرا که ما این فرهنگ را از دوران دفاع مقدس یاد گرفتیم که مسئولان هر چه مسئولیت بیشتری داشته باشند، موظف هستند تلاش بیشتری انجام دهند.

قالیباف افزود: روزی که بنده کار خودم را به عنوان خدمتگزار در شهر تهران آغاز کردم، با خدای خودم عهد کردم تا به گونه ای کار کنم که اگر در مقابل کارکنان از یک کارگر گرفته تا مدیران و معاونانم قرار گرفتم، به جرأت بتوانم بگویم کسی زودتر از من از منزلش بیرون نیامده و کسی دیرتر از من به منزلش نرفته است. در این 12 سال به ندرت روزهایی پیدا شده است که من اذان صبحی را در منزل مانده باشم، حتی در زمستان ها حتما یک ساعت و نیم قبل از اذان صبح تا پاسی از شب در خدمت همکاران عزیز و پرتلاش بوده‌ام.

وی با تاکید بر توجه به مسایل شهر تهران در همه ابعاد شامل موضوعات زیرساختی، حوزه های عمرانی و خدماتی در طول 12 سال گذشته، عنوان کرد: با وجود گذشت 100 سال از تاریخ تاسیس بلدیه در شهر تهران، اما 50 درصد مجموعه آمار کارهای زیرساختی در حوزه فضای سبز، سرانه های فرهنگی، ساخت مساجد، سینما، تئاتر، حسینیه، اتوبان و... در طول این 12 سال در این شهر اتفاق افتاده است.

شهردار تهران با اشاره به تکمیل مترو شهر تهران با 8 خط، تاکید کرد: با بهره برداری از خطوط هشت و 6 مترو در ماه آینده، خطوط مترو تهران به پایان می رسد و اتوبان های شهر نیز بر اساس طرح جامع تکمیل شده است.

عذر می خواهیم که بضاعتمان برای حل همه مشکلات همین بود

قالیباف به اقدامات صورت گرفته به منظور نوسازی بافت های فرسوده در جنوب شهر اشاره کرد و گفت: در حوزه بافت فرسوده شهرداری تهران پولی بابت جواز، پروانه و جریمه دریافت نمی کند، بلکه با نگاه توجه به مناطق جنوبی شهر تلاش کرده ایم نه تنها اجازه ندهیم فاصله شمال و جنوب افزایش پیدا کند، بلکه این فاصله را کاهش دهیم. امروز نیز همه شاخص ها این مهم را نشان می‌دهد، هر چند هنوز مشکلات زیادی در شهر باقی مانده است.

وی یادآور شد: با تلاش همکاران من در مجموعه شهرداری تهران در این دوره مدیریتی از این باب که همه بضاعت خودمان را پای کار آورده ایم، خداوند را شاکریم اما از این باب که این بضاعت ما نتوانست همه مشکلات شما مردم عزیز خصوصا در جنوب شهر را حل و فصل کند از شما مردم عزیز عذرخواه هستیم.

فقط کمی چشمان غرض ورزتان را باز کنید و سپس به شهر نگاه کنید

شهردار تهران عنوان داشت: گاهی اوقات انسان مطالبی را می شنود که می گویند چرا این همه زیر ساخت فراهم کردید، یا اینکه گاهی می گویند به حوزه مسایل عمرانی توجه شده اما به مسایل فرهنگی و اجتماعی توجه نشده است. خطاب بنده به بعضی از کسانی است که شاید از حد و مرز انصاف خارج هستند؛ یکی نیست از این ها سوال کند که مقداری چشم های غرض ورزتان را باز کنید و در این شهر نگاه کنید. در همین فعالیت های فرهنگی و اجتماعی سالن های تئاتر و صندلی های سینما در این شهر نسبت به کل تاریخ شهر چند برابر شد؟ در این شهر شورایاری های محلات چگونه شکل گرفتند؟ بیش از 350 سرای محله که مرکز فعالیت فرهنگی است و فرهنگسراها قبلا کجا بودند؟

پادگان ها و زندان های تهران را تبدیل به مراکز فرهنگی و تفریحی کردیم

وی ابراز داشت: ما پادگان‌ها و زندان های شهر را تبدیل به مراکز فرهنگی و تفریحی کردیم، 500 هکتار زمین های عباس آباد به بزرگ ترین نگین فرهنگی و تفریحی شهر تهران تبدیل شد. افتتاح باغ کتاب به عنوان بزرگ ترین مجموعه فعالیت های فرهنگی در مقیاس جهانی در کدام دوره ساخته شده است؟

قالیباف به فعالیت های صورت گرفته به منظور توسعه مساجد اشاره کرد و گفت: در این شهر به همت شما مردم عزیز در کوی و برزنی نیست که آثار هیات های مذهبی و مساجد و موسسات فرهنگی دیده نشود.

قبل از این دوره، جایگاه مسائل اجتماعی در شهرداری کجا بود؟

شهردار تهران با پرداختن به توجه مدیریت شهری به مسایل و آسیب های اجتماعی، تاکید کرد: شهرداری تهران هیچ وظیفه قانونی در این زمینه ندارد و جای سوال است که سابقا جای این مسایل اجتماعی در شهرداری کجا بوده است؟ حتی این اقدامات ما زمستان و تابستان هم ندارد.

اسکان 12هزار بی خانمان در هر شب در پایتخت

وی بابیان اینکه هر شب بیش از 12 هزار نفر را در این شهر اسکان می دهیم و به آنها رسیدگی می کنیم، تاکید کرد: ما از کودکان کار تا شهروندان عزیزی که به خاطر سوء مدیریت مدیران، بیکاری و نبود اشتغال معتاد و آواره شده‌اند را مورد رسیدگی قرار می دهیم؛ اگر چشم ها غرض ورز نباشند این فعالیت های اجتماعی و فرهنگی را می بینند.

قالیباف خاطر نشان کرد: جالب است بعضی پروژه هایی که رویش حرف می زنند، در مقیاس جهانی از جهت طراحی، فنی و اجرا جایزه می گیرد اما آنها حرف های دیگری می زنند. البته ما این مسایل را حاشیه ای می دانیم و وارد این موضوعات نمی شویم. حتی چند هفته قبل به همکارانم در شهرداری تهران تاکید کردم ماه های آخر مسئولیت را حتما پر تلاش تر از ماه های اول کار و تلاش خواهیم کرد چرا که این را خدمت به مردم، انقلاب و نظام می دانیم.

رضایت خدا در رضایت مردم است

شهردار تهران افزود: اگر انسان کاری را برای خدا انجام داد، هرگز کسانی که بخواهند تعریض آن کار را بکنند در روح افراد اثر نمی گذارد. اگر کاری برای خدا کردیم باید بدانیم رضایت خدا در گرو رضایت مردم است از این رو رضایت مردم نشانی از رضایت خداوند تبارک و تعالی است. باید تلاش کنم رضایت مردم عزیز را به دست بیاوریم که در حقیقت رضایت خدا را به دست آورده باشیم.

منتقدان یکبار هم کارنامه خودشان را در زمان تصدی پست ها ارائه دهند

وی گفت: امیدواریم عزیزانی که این مطالب را بیان می کنند این انصاف را هم داشته باشند چرا که بعضا خودشان بیش از 3 دهه در مسئولیت های مختلف، در سطوح ملی و محلی در کشور انجام وظیفه کردند؛ یک بار هم کارنامه خودشان را ارایه دهند و بگویند چه کردند؟ چرا دایم نقد کرده و به دیگران اعتراض می کنند؟

قالیباف یادآور شد: آنها در طول مدت انقلاب در پست های مختلف مسئول بودند، اگر از بنده سوال کنند که قالیباف چه کرده ای؟ من می گویم 8 سال در جنگ بودیم و بعد از دوران دفاع مقدس نیز بخشی در قرارگاه و بسیج، بخشی در نیروی انتظامی و شهرداری بودم؛ کارنامه های ما روشن و مشخص است و خوب و بد آن هم معلوم است اما در مقابل آن ها هم یک بار کارنامه خودشان را به نمایش بگذارند و بگویند کارنامه شان چیست؟

آرزو می کنیم مدیران بعدی تهران بهتر و بیشتر از ما کار کنند

وی تصریح کرد: البته برای آنها هم آرزوی موفقیت می کنیم و امیدواریم در کار پیش رو خصوصا در حوزه محیط شهری و شهرداری موفق باشند؛ همه آرزوی ما از صمیم دل این است که بتوانند بیشتر و بهتر از ما کار کنند و ما هم در خدمت آنها هستیم تا اگر تجربه و شناختی داریم، کمک کنیم تا کارها پیش برود.

یادمان نرود ما مدیران به مردم مدیون هستیم

شهردار تهران خاطرنشان کرد: برای ما مهم است که بتوانیم خدمت بی منت برای مردم عزیز داشته باشیم، یادمان نرود افرادی مثل بنده کسانی بودیم که اگر انقلاب اسلامی و مجاهدت این رزمندگان، خون مطهر این شهدا و حضور مردم در صحنه نبود چنین فرصت هایی برای کار کردن نداشتیم. اگر این فرصت فراهم شده، مردم این فرصت را برای ما فراهم کردند، از این رو ما به مردم مدیون هستیم و تا روزی که جان در بدن داریم به یاد شهدا برای عزت اسلام و مسلمانان و خدمت به مردم لحظه ای درنگ نمی‌کنیم.

بر اساس این گزارش، قالیباف در بخش ابتدایی سخنان خود نیز ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و گرامیداشت شخصیت های بزرگ علمی، فرهنگی و سیاسی و شهدای منطقه 16 گفت: از همه همکاران، مجموعه کارگران و مهندسان و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا که این پروژه را در طول یکسال اجرایی کردند تقدیر و تشکر می کنم، البته این پروژه سابقه بیش از 20 ساله دارد اما سال قبل که متوجه ضرورت این کار شدیم، تلاش‌های زیادی انجام دادیم.

وی گفت: بعضی از همسایه ها اعتقاد داشتند تعدادی از منازل در مجاورت این پروژه آسیب دیده است، همکاران من نیز باید این موضوع را بررسی کنند تا اگر آسیب خانه ها به خاطر اجرای پروژه بوده، حتما جبران خسارت انجام شود.

قالیباف همچنین ضمن تقدیر از شهردار منطقه 16 گفت: توفیق آشنایی من با ایشان در شهرداری تهران خصوصا در نیمه دوم خدمت بود، البته ایشان از برادران متعلق به همین منطقه نیروی پرتلاش، متدین، پرکار و ولایتمدار است.

 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۱۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان