//
کدخبر: ۴۳۰۸۳ //

جزییات روند ثبت نام طرح ترافیک موتورسیکلت‌ها

مدیرکل صدور آرم طرح ترافیک جزییات روند ثبت نام موتورسیکلت‌ها برای ورود به محدوده طرح ترافیک را تشریح کرد.

جزییات روند ثبت نام طرح ترافیک موتورسیکلت‌ها
به گزارش فرتاک نیوز،

مصطفی قنبرنژاد با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تشریح روند ثبت نام آرم طرح ترافیک موتورسیکلت‌ سواران گفت: براساس مصوبه لایحه نرخ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک که در شورای شهر به تصویب رسید ثبت نام از موتورسیکلت سواران برای صدور آرم طرح ترافیک از اول مردادماه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه راکبان موتورهای شهر تهران که قصد ورود به محدوده طرح ترافیک را دارند باید حتماً در این سامانه ثبت نام کنند گفت: راکبانی که در هسته مرکزی شهر تردد نمی‌کنند نیازی نیست که اطلاعات خود را وارد کنند.

مدیرکل صدور آرم طرح ترافیک با بیان اینکه پس از اتمام مهلت ثبت نام راکبان موتورسیکلت بررسی شرایط آنها در دستور کار قرار می‌گیرد، اظهار داشت: سن موتور که براساس مصوبه هیئت دولت باید ۸ سال باشد و همچنین پرداخت عوارض و داشتن برگه معاینه فنی از الزامات موتورسیکلت‌ هایی است که در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه چندسالی است آلودگی هوا گریبان شهر تهران را گرفته و هیچ روشی نتوانسته آلودگی هوا را کنترل کند تصریح کرد: براساس آخرین پژوهش‌های انجام شده، موتورسیکلت‌ها در تولید ۳۲ درصد از آلودگی شهر تهران نقش دارند و این در حالی است که هر موتور کاربراتوری، هشت برابر یک خودرو آلودگی ایجاد می‌کند و این در حالی است که با تشدید آلودگی هوا و هنگامی که کمیته اضطرار تشکیل می‌شود هیچ محدودیتی برای تردد این موتورسیکلت‌ها که انواع و اقسام عارضه‌ها را ایجاد می‌کند، گذاشته نمی‌شود.

قنبرنژاد با بیان اینکه موتورسیکلت‌ها از هیچ قاعده ترافیکی پیروی نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: موتورسیکلت‌ها تقریباً هیچ مقرراتی را رعایت نمی‌کنند و حالا وقت آن رسیده تحت کنترل دوربین‌ها قرار گیرند.

وی با بیان اینکه از شنبه تا سه شنبه، اطلاعات ۶ هزار و ۳۲۵ موتورسیکلت در سامانه ثبت شده است گفت: در اجرای هر طرحی ابتدا با مقاومت‌هایی مواجه می‌شویم اما موتورسیکلت‌ها وضعیت ناگواری در جامعه داشته‌اند و ساماندهی آنها یک حرکت ملی است و باید همه دستگاه‌ها، پای کار بیایند.

مدیر کل صدور آرم طرح ترافیک با بیان اینکه احتمال تمدید محدود زمان ثبت نام وجود دارد توضیح داد: از اول شهریور ماه بررسی اطلاعات راکبان موتور در دستور کار قرار می‌گیرد و در زمان اجرای طرح، مالکان و راکبانی که در مرحله اول نسبت به خود اظهاری ثبت نام نکرده باشند، پلاک آنها توسط دوربین‌ها ثبت و عوامل اجرایی نسبت به اعمال قانون اقدام می‌کنند.

قنبرنژاد با بیان اینکه موتورهای برقی از ثبت نام در سامانه و پرداخت عوارض معاف هستند اظهار داشت: راکبان موتورهای کاربراتوری، انژکتوری و هیبریدی نیز براساس مصوبه شورا، باید تعرفه و عوارض را پرداخت کنند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر مشکلات موجود در مالکیت موتورسیکلت‌ها گفت: در سامانه به سه طریقه می‌توان مالکیت موتور را مشخص کرد به گونه‌ای که در میان گزینه‌ها، قولنامه دستی، سند وکالتی و گزینه مالک وجود دارد و راکبان می‌توانند یکی از این دو گزینه را انتخاب کنند.

مدیرکل صدور آرم طرح ترافیک با بیان اینکه متأسفانه تاکنون سرشماری در خصوص تعداد موتورهای متردد در شهر تهران انجام نشده، به گونه‌ای که حتی نمی‌دانیم چند موتورسیکلت در تهران تردد می‌کند، خاطرنشان کرد: آمارهای متضادی در مورد تعداد موتورسیکلت‌ها در شهر وجود دارد.

قنبرنژاد افزود: موتورسیکلت‌ها برای ثبت نام به اطلاعات معاینه فنی احتیاج دارند و بهتر است هر چه سریعتر به مراکز معاینه فنی شهر تهران برای دریافت برگه معاینه فنی مراجعه کنند.

 

 

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۰۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان