//
کدخبر: ۴۲۸۱۳۷ //

بهره‌مندی صنایع استان کرمانشاه از ۷۷ میلیون متر‌مکعب پساب تصفیه شده تا سال آینده

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: تا سال آینده می‌توانیم ۷۷ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده را جهت استفاده در اختیار صنایع استان قرار دهیم

بهره‌مندی صنایع استان کرمانشاه از ۷۷ میلیون متر‌مکعب پساب تصفیه شده تا سال آینده
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر رضا داودی با اشاره به کمبود منابع آبی و لزوم جایگزینی آب مورد استفاده در صنایع با پساب تصفیه شده، گفت: ظرفیت‌های خوبی برای تامین پساب مورد نیاز صنایع در استان کرمانشاه وجود دارد.

وی از وجود ۱۰ تصفیه‌خانه فعال فاضلاب در شهرهای قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب، اسلام آبادغرب، کنگاور، هرسین، کرمانشاه، پاوه و بیستون خبر داد و عنوان کرد: تصفیه‌خانه‌های موجود ظرفیت تولید ۴۱.۳ میلیون مترمکعب پساب در سال را دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از در دست اجرا بودن احداث هشت تصفیه‌خانه فاضلاب دیگر در استان از جمله در شهرهای تازه آباد، روانسر، سنقر، صحنه، سرمست، کرندغرب، جوانرود و کرمانشاه نیز یاد کرد و افزود: ظرفیت تولید پساب این تصفیه‌خانه‌ها در مجموع ۳۶ میلیون مترمکعب در سال است.

داودی با بیان اینکه تعدادی از این تصفیه‌خانه‌ها امسال و تعدادی دیگر در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسند، خاطرنشان کرد: تا پایان سال آینده امکان استفاده از پساب خروجی این تصفیه‌خانه‌های فاضلاب برای صنایع، در نقاط مختلف استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان استفاده صنایع استان از پساب تصفیه‌خانه‌ها صفر است، گفت: برای استفاده صنایع از پساب، الزام قانونی وجود دارد که با توجه به شرایط منابع آبی و لزوم حفظ منابع زیرزمینی، لازم است صنایع استفاده از پساب را جایگزین آب‌های زیرزمینی کنند.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه اظهار کرد: صنایع آب‌بَر از جمله نیروگاه‌ها، پتروشیمی‌ها، صنایع فولاد و... می‌توانند از این پساب استفاده کنند که در بلندمدت از نظر اقتصادی نیز برای آنها به صرفه خواهد بود.

داودی با بیان اینکه در حال حاضر متقاضیانی برای استفاده از پساب از جمله در شهر کرمانشاه و هرسین وجود دارد، افزود: در کرمانشاه مقرر شده کنسرسیومی از صنایع استان با محوریت پتروشیمی تشکیل شود و در نهایت خط انتقال و ایستگاه پمپاژ برای انتقال پساب تصفیه‌خانه کرمانشاه به این واحدها اجرا شود که حتی در صورتی که خود این صنایع منابع مالی مورد نظر را تامین کنند، به جهت کمک به آنها آمادگی داریم خط انتقال ۲۰ کیلومتری مورد نیاز را برای آنها اجرا کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: صنعت تولید فولاد هرسین و پتروشیمی اسلام آبادغرب نیز متقاضی استفاده از این پساب ها هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۸۱۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان