//
کدخبر: ۴۲۴۳۷۸ //

آشفته بازار سرویس مدارس در کرمانشاه

در حالیکه هر ساله قبل از آغاز بازگشایی مدارس نرخ سرویس مدارس تصویب و اعلام می‌شد، اما امسال با وجود گذشت چند روز از آغاز سال تحصیلی، هنوز خبری از اعلام نرخ سرویس مدارس نیست و همین موضوع نابسامانی‌هایی را ایجاد کرده است.

 آشفته بازار سرویس مدارس در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

تاخیر در اعلام نرخ سرویس مدارس موجب اعلام نرخ‌های نامتعارف از سوی برخی رانندگان سرویس مدارس شده که گلایه والدین را به همراه داشته است.

یکی از اولیاء دانش آموزان با انتقاد از نرخ هایی که از سوی رانندگان اعلام می شود، گفت: سال گذشته بابت هزینه سرویس مدرسه فرزندم ماهانه ۶۰۰ هزار تومان پرداخت می کردم، اما امسال در حالیکه فرزندم در همان مدرسه مشغول درس خواندن است و مسیر او تغییری نکرده، راننده سرویس عنوان کرده که باید ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پرداخت کند، یعنی افزایش ۱۰۰ درصدی.

وی با بیان اینکه با احتساب ۲۰ روز در ماه که فرزندم به مدرسه می رود یعنی باید روزانه ۶۰ هزار تومان بابت سرویس مدرسه پرداخت کنم، افزود: حتی اگر هر روز فرزندم را با آژانس یا تاکسی های اینترنتی به مدرسه بفرستم، کمتر از این مبلغ می شود.

وی ادامه داد: وقتی مسئولین مربوطه نرخ مصوب سرویس مدرسه را اعلام نمی کنند، مشخص است که این نابسامانی‌ها ایجاد می شود. متولیان امر باید قبل از شروع سال تحصیلی نرخ مصوب سرویس را اعلام می کردند تا این نابسامانی ایجاد نشود. حالا هم باید هر چه زودتر نرخ های مصوب اعلام و نظارت جدی بر رعایت آنها انجام شود.

اگر چه هوشنگ احمدی معاون اجرایی سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه، ۲۷ شهریور امسال از ارسال لایحه نرخ‌نامه سرویس مدارس به شورای شهر خبر داده و عنوان کرده بود که این لایحه جهت اجرا در انتظار تصویب شورای شهر است، اما هنوز خبری از تصویب نرخ ها در شورای شهر کرمانشاه نیست.

برای جویا شدن وضعیت این لایحه و دلایل تاخیر در تصویب آن سراغ حجت الله موسوی اجاق سخنگوی شورای شهر کرمانشاه رفتیم که او به اشاره به تاخیر بیش از یک ماهه دربرگزاری جلسات شورای شهر گفت: بنابه دلایلی و عدم حضور برخی اعضاء، جلسه شورا با تاخیر برگزار شد و در جلسه روز گذشته(۳ مهر) هیات رییسه جدید شورا برای سال سوم انتخاب شد.

وی افزود: با انتخاب هیات رییسه قرار است بلافاصله بحث تعیین نرخ سرویس مدارس در دستورکار قرار گیرد و در همین راستا روز پنجشنبه همین هفته از مسئولین آموزش و پرورش و سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه دعوت کرده ایم و جلسه ای در همین راستا برگزار می شود.

موسوی اجاق گفت: با جمع بندی صورت گرفته در این جلسه، در اولین جلسه رسمی شورا در دوشنبه هفته آینده(۱۰ مهر) نرخ سرویس مدارس کرمانشاه مصوب و ابلاغ می شود.

سخنگوی شورای شهر کرمانشاه در خصوص میزان رشد کرایه سرویس مدارس گفت: حقوق کارمندان و کارکنان امسال ۲۰ درصد افزایش یافته و حتی اگر تورم را بیش از ۴۰ درصد حساب کنیم، در همین حدود باید افزایش صورت گیرد.

وی افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ کرایه برای برخی سرویس های مدرسه را تخلف آشکار دانست و افزود: قطعا با تصویب نرخ نامه سرویس مدارس، اگر مبالغی مازاد گرفته شده باید برگردانده شود.

در هر حال نیاز است پس از تصویب و ابلاغ نرخ سرویس مدارس، دستگاه‌های نظارتی بر رعایت این نرخ‌ها نظارت جدی داشته و اجازه ندهند در این شرایط فشار بیشتری به خانواده‌ها بیاید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۴۳۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان