//
کدخبر: ۴۲۱۹۵۷ //
رییس کل دادگستری کرمانشاه:

عدم تشکیل پرونده قضایی برای "سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان" کذب است

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه سرقت‌ها چه در سطح خُرد و چه در سطح کلان پیگیری می‌شوند، گفت: سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان در حال حاضر قابل گذشت است، اما اگر فرد مالباخته شکایت کند حتما پیگیری می‌کنیم.


عدم تشکیل پرونده قضایی برای "سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان" کذب است
به گزارش فرتاک نیوز،

شهرام کرمی در جمع خبرنگاران در خصوص شایعه عدم تشکیل پرونده برای سرقت های خُرد و کمتر از ۲۰ میلیون تومان گفت: در قانون پیشین مجازات اسلامی، "سرقت" چه در سطح خُرد و چه در سطح کلان «غیرقابل گذشت» بود و با سارقین برخورد لازم صورت می گرفت.

وی افزود: در حال حاضر در قانون جدید قانونگذار حدی برای آن قائل شده و عنوان شده که سرقت های زیر ۲۰ میلیون تومان "قابل گذشت" است، به شرط آنکه شاکی نداشته باشد.

کرمی گفت: اینکه برای سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان پرونده تشکیل نشده و رسیدگی نمی‌شود کاملا کذب محض است و اگر افراد مالباخته در این زمینه شکایت کنند دستگاه قضا با اقتدار برخورد خواهد کرد.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه در خصوص رای هیات حل اختلاف در خصوص سلب عضویت برخی اعضای شورای شهر کرماشاه گفت: در هیات حل اختلاف استان بررسی هایی صورت گرفته و آرایی صادر شده، اما فعال قطعیت پیدا نکرده است.

وی افزود: این آرا باید به تایید مراجع بالادستی برسد و زمانی که قطعیت پیدا کند، اطلاع رسانی خواهد شد.

کرمی در بخش دیگر صحبت هایش به جرائم فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: جرائم فضای مجازی بسیار گسترده بوده و پراکندگی و تنوع زیادی دارد.

وی افزود: پلیس فتا مکلف به شناسایی این جرائم و معرفی متخلفان آن به مراجع قضایی است و مراجع قضایی هم در این زمینه در چارچوب قانون برخورد قاطع خواهند داشت، اما انتظار ما از والدین این است که مراقب فعالیت فرزندان نوجوان و جوان خود در این فضا باشند.

وی افزود: امروزه شاهد جرائم مالی و اخلاقی در فضای مجازی هستیم و والدین باید مراقب باشند که فرزندان آنها دراین فضا به ورطه نابودی کشیده نشده و قربانی متخلفان نشوند

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۱۹۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان