//
کدخبر: ۴۱۷۷۱۱ //
به همت پارک علم و فناوری و میراث فرهنگی استان؛

اولین جشنواره "نوآوری در گردشگری" استان کرمانشاه برگزار شد

به همت پارک‌علم و فناوری و اداره کل میراث فرهنگی استان اولین جشنواره نوآوری در گردشگری در کرمانشاه برگزار شد.

اولین جشنواره "نوآوری در گردشگری" استان کرمانشاه برگزار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

اولین جشنواره "نوآوری در گردشگری" عصر امروز (۲۶مرداد) با حضور مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث ،رئیس جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران و مدیران و مسئولین جهاد‌دانشگاهی، میراث فرهنگی و پارک‌علم و فناوری استان در برج فناوری کرمانشاه برگزار شد.

"مسلم حدیدی" رئیس جهاد دانشگاهی استان در این جشنواره اظهار کرد: اساس کار ما درجهاد دانشگاهی بیان مسئله است و سعی کرده‌ایم هر زیر ساختی که ایجاد می‌کنیم موضوع و مشکل مورد بحث آن استان باشد.IMG_20230817_192401

وی افزود: از چند سال قبل مرکز توسعه هم‌‌اندیشی را در استان کرمانشاه راه‌اندازی کردیم و با کمک اساتید دانشگاه، نخبگان و صاحب‌نظران به این نتیجه رسیدیم که یکی از ساختار‌هایی که می‌تواند اقتصاد استان را دگرگون نماید گردشگری است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان تصریح کرد: بخشی از نیاز گردشگری، مربوط به آموزش عالی است و در این زمینه رشته گردشگری در مقطع کارشناسی ارشد را در جهاد دانشگاهی راه اندازی کردیم، همچنین گروه پژوهشی را در راستای انجام موضوعات تحقیقاتی و مطالعاتی فعال کردیم.

  حدیدی افزود: توجه استاندار کرمانشاه به حوزه گردشگری به عنوان مهمترین اصل در توسعه استان و همت ایجاد شده در این حوزه سبب شد حرکت‌های خوبی شکل بگیرد.

 رئیس جهاد دانشگاهی استان خاطر نشان کرد: کرمانشاه همواره مامن بزرگانی بوده که با میزبانی خود در تمام ادوار یاد و نام نیکی از خود به یادگار گذاشته‌اند و امیدواریم با توسعه صنعت گردشگری بار دیگر توسعه پایداری را برای کرمانشاه رقم بزنیم.

در ادامه این مراسم رئیس پارک علم و فناوری نیز گفت: پارک‌ علم و فناوری نهادی اجتماعی است که یک حلقه از زنجیره توسعه اقتصادی مبتنی بر فناوری را تشکیل می‌دهد.

  سیامک آزادی افزود: پارک‌های علم و فناوری متولیان زیست بوم فناوری و نوآوری در استانها هستند و فعالیت‌هایی را که در راستای توسعه فناوری و نوآوری باشد در قالب نظام نوآوری سازماندهی می‌کنند. این فعالیت‌ها باید حتماً مبتنی بر اولویت‌ها و مزیت‌های منطقه‌ای شکل بگیرد که یکی از جمله این اولویت‌ها حوزه گردشگری است.IMG_20230817_191930

وی تصریح کرد: آنچه در نظام نوآوری به عنوان وظایف پارک علم و فناوری آمده بخش کارکردی است، که در نظام نوآوری تحت عنوان قابلیت‌های پویا برای ایجاد وضعیت‌های رقابتی مبتنی بر فناوری عنوان شده است.

این مقام مسئول رویداد فناوری و نوآوری را از دو حهت حائز اهمیت دانست و گفت: نوآوری جدید در نهایت به بازار می‌رسد و گردشگری می‌تواند سکوی پرتابی برای این نوآوری باشد و دوم اینکه سبد گردشگری از کسب و کارهای کوچک و متوسطی تشکیل شده که برای اینکه بتواند در فضای رقابتی پایدار بماند نیازمند نوآوری است.

آزادی اضافه کرد: نوآوری می‌تواند راهبردی اساسی و اولویت‌دار برای بالفعل کردن پتانسیل‌های گردشگری و توسعه آن باشد.

وی رویداد نوآوری در گردشگری را یک گام هدفمند برای پرداختن به چالش‌ها از دریچه نوآوری و بالفعل کردن پتانسیل‌ها دانست و گفت: پتانسیل‌های گردشگری منحصر به فردی در استان داریم که برای بالفعل کردن آنها نیازمند نوآوری هستیم.

 رئیس پارک علم و فناوری افزود: اولین رویداد نوآوری در گردشگری قطعاً نیازمند این است که به صورت دوره‌ای و در راستای ایجاد کسب و کارهای فناورانه حوزه گردشگری ادامه پیدا کند تا بتوانیم نقش خوبی را در این حوزه ایفا کنیم.

خبرنگار: طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۷۷۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان