//
کدخبر: ۴۰۳۸۳۷ //

آقای استاندار پاسخ دهد؛ حمایت از کار آفرینان استان کرمانشاه؛ از شعار تا عمل/عدم حمایت شرکت شهرک های صنعتی از کارخانه "هزار دشت سینا" چیست؟

در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام "رشد تولید و مهارتورم" نامگذاری شده است سنگ اندازی‌های بعضی از مسئولین بر سر راه سرمایه‌گذاران و تولید کنندگان استانی مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرده است.

آقای استاندار پاسخ دهد؛ حمایت از کار آفرینان استان کرمانشاه؛ از شعار تا عمل/عدم حمایت شرکت شهرک های صنعتی از کارخانه "هزار دشت سینا" چیست؟
به گزارش فرتاک نیوز،

امین فرهادی مدیر عامل شرکت "هزار دشت سینا" در شهرستان صحنه یکی از این سرمایه‌گذارهاست، با بازدیدی که از کارخانه نیمه‌کاره رب گوجه‌فرنگی این سرمایه‌گذار داشتیم پای صحبت‌ها و گله‌هایش از مسئولین استانی و شهرستان صحنه نشستیم.

این سرمایه‌گذار با بیان اینکه از آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ زمین واحد تولیدی‌اش را از شرکت شهرک‌های صنعتی تحویل گرفته است گفت: عملیات اجرایی ساخت این مجموعه از ۱۵ آبان با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان بدون دریافت حتی یک ریال تسهیلات حمایتی آغاز شد و در حال حاضر نیز حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این سرمایه‌گذار افزود: متاسفانه با گذشت چندین ماه از ساخت و ساز  این مجموعه نه تنها مسئولین استانی بلکه مسئولین شهرستان صحنه نیز از این واحد تولیدی بازدیدی نداشتند.

مدیر عامل شرکت هزار دشت سینا تصریح کرد: پس از اخذ موافقت اصولی از شرکت شهرک‌های صنعتی با ارائه درخواست‌های خود، مجوز لازم برای احداث شرکت را نیز از جهاد کشاورزی دریافت کردیم و مقرر شد انشعاب گاز، آب و برق را در اختیار ما بگذارند.

فرهادی افزود: پس از مدتی مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه بر خلاف تعهدات، انشعابات را در اختیار ما قرار نداد و بنده نیز با توجه به اینکه قصد دارم تا قبل از زمان برداشت محصول گوجه‌فرنگی در شهرستان صحنه (۱۵ تیرماه ۱۴۰۲) این شرکت را افتتاح نمایم در جهت تسریع روند کار، هزینه چهار میلیارد تومانی بابت عملیات برق‌رسانی به شرکت را متقبل شدم همچنین انشعاب گاز را نیز خریداری کردم که تا چند روز آینده متصل خواهد شد.

وی اضافه کرد: پس از خریداری انشعاب برق و گاز درخواست تامین آب را به شرکت شهرک‌های صنعتی دادم ولی با کمال تعجب مدیر‌عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان به من گفت تنها برای استفاده معمول یعنی ۱/۱ لیتر آب در ثانیه به شما انشعاب واگذار می‌شود و با توجه به اینکه مصرف آب شما در این شرکت چهار لیتر در ثانیه است باید مازاد این مصرف را خودتان خریداری نمایید و مبلغ ۷۲۰ میلیون تومان پرداخت نمایید تا انشعاب آب برای شما وصل شود این درحالی است که شرکت شهرک‌های صنعتی موظف است آب، گاز و برق واحدهای تولیدی را مهیا نماید.

۲۰۲۳۰۵۳۰_۱۱۳۹۲۳

این سرمایه‌گذار خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شرکت هزار دشت سینا پس از راه‌اندازی برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و یکهزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند، اما هیچ کدام از مسئولین استانی حمایتی از این مجموعه نداشته‌اند، شاید دست‌های پشت پرده‌ای وجود دارد و مانع از حمایت آنها می‌شود که ما از آن بی‌اطلاعیم.

وی با گله از وضعیت موجود گفت: با همین مبلغی که برای خرید زمین در شهرک‌ صنعتی صرف کرده‌ام می‌توانستم به جای یازده هزار متر ۶۰ هزار متر زمین دارای چاه عمیق خریداری نمایم اما قصدم استفاده از امکاناتی بود که وعده آن بر اساس قانون داده شده است که در این زمینه ناکام ماندم.

وی در پایان از مسئولین استانی خواست اگر کمکی نمی‌کنند لااقل سنگ‌اندازی هم نکنند و در سالی‌که بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری بر رشد تولید و مهار تورم تاکید شده دست از سخت‌گیری‌های بیجا و بی‌پایه‌و اساس بردارند در زمینه ایجاد اشتغال در استان تلاش نمایند.

  با پایان صحبت‌های این سرمایه‌گذار من نیز در فکر فرو رفتم که مسئولین استانی با رفتارهای این‌چنینی نه تنها در جذب سرمایه‌گذار موفق نخواهند بود بلکه سرمایه‌گذاران استانی را هم به استانهای دیگر گسیل خواهند داد و در گام‌های بعدی در کرمانشاه سرمایه‌گذاری ورود نخواهد کرد.

-9223372036854775808_-211098

جناب آقای بیژن کردستانی؛ مدیرعامل محترم شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه با توجه به نرخ بالای بیکاری استان و شرایط سخت اقتصادی آیا سزاوار است از سرمایه‌گذاری که بدون دریافت یک ریال تسهیلات اقدام به تولید و اشتغال پایدار نموده حمایت نشود؟ چرا در راستای مسئولیت خطیری که بر دوش شما گذاشته شده است از تولیدکنندگان استان حمایت نمی‌کنید؟

در پایان از استاندار فهیم و جهادی کرمانشاه که همواره دغدغه اشتغال و جذب سرمایه‌گذار در استان را داشته‌ و دارد تقاضا‌مندیم با ورود به این موضوع مشکل این واحد صنعتی را حل و فصل نمایند تا با حمایت ایشان میل و رغبتی دوچندان در دل سرمایه‌گذاران دیگر استان ایجاد شود.

خبرنگار: طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۳۸۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان