//
کدخبر: ۴۰۲۳۰ //
حسینی در سیصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر؛

هزینه ساخت هر کیلومتر مترو ۵۰ میلیون دلار است

معاون حمل و نقل ترافیک شهر تهران گفت: برای ساخت یک کیلومتر متروی تهران حدود 50 میلیون دلار هزینه می‌شود.

به گزارش فرتاک نیوز،

مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در سیصد و پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه بدون تردید شهرداری تهران تمامی انتقادها در مورد خط 7 مترو را می‌پذیرد و با آنها پاسخ می‌دهد، اظهار داشت: عده‌ای خارج از موازین در خصوص اقدامات شهرداری تهران صحبت کردند اما  معتقدم تذکر به حق و یا ناحق عده‌ای از اعضای شورای شهر بار سنگینی را از دوش شهرداری تهران برداشت.

معاون حمل و نقل ترافیک شهر تهران ادامه داد: تذکر اعضای شورای شهر کمک کرد که دوستان ما در شهرداری با قوت و توان بیشتری برای تکمیل خط هفت متروی تهران اقدام کنند.

حسینی با بیان اینکه همه پروژه‌ها باید در یک بازه زمانی به صورت آزمایشی به بهره‌برداری برسند گفت: تنها با بهره‌برداری آزمایشی است که می‌توانیم در راستای برطرف کردن نقاط ضعف کار اقدام کنیم.

وی با تاکید بر اینکه طول خطوط مسافربری متروی تهران 192 کیلومتر است افزود: بدون تردید این عدد بدون در نظر گرفتن پایانه‌ها است اما اگر بخواهیم طول پایانه‌ها را در نظر بگیریم این رقم افزایش چشمگیری خواهد داشت.

معاون حمل و نقل ترافیک شهر تهران ادامه داد: اگر در طراحی، ضریب 1.5 تا 1.6 را برای ریل مسافربری در نظر بگیریم متوجه می‌شویم که در برآوردها و مناقصه‌ها طول ریل مسافربری 16 کیلومتر پیش‌بینی می‌شود.

192 کیلومتر ریل مسافربری زیر پای مردم قرار دارد

حسینی با بیان اینکه قطارها بعد از پیاده کردن مسافرها در ایستگاه آخر به سمت پایانه‌ها حرکت می‌کنند تاکید کرد: هم اکنون 192 کیلومتر ریل مسافربری (خط یک،‌ دو،‌سه، چهار، پنج،‌ هفت) زیر پای مردم قرار دارد.

وی به موضوع لرزه‌گیری در ایستگاه‌های مترو اشاره و تصریح کرد: به دنبال کاهش لرزش‌ها در متروی تهران هستیم اما باید بگویم که تشعشعات مترو را نمی‌توانیم به صفر برسانیم.

پیش بینی توسعه خط 7 مترو تا حصارک در منطقه 5

معاون حمل و نقل ترافیک شهر تهران  بابیان اینکه خط هفت متروی تهران 27 کیلومتر مساحت و 22 ایستگاه دارد، تاکید کرد:تلاش می کنیم  که این خط را از منطقه 2 یعنی رود دره اوین به سمت دانشگاه آزاد حصارک منطقه 5 توسعه بدهیم.

حسینی ادامه داد: در حال حاضر مراحل طرح توسعه این خط در حال مطالعه است به همین دلیل اگر بتوانیم آن را اجرایی کنیم 5 کیلومتر خط و 4 ایستگاه به خط هفت اضافه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه آلودگی هوا برطرف نمی شود، گفت: عده‌ای معتقدند که افتتاح خط هفت اشتباه بوده اما ما معتقدیم افتتاح این خط کور نبوده چرا که تمام دسترسی‌ها و همچنین اتصالات به خطوط مختلف تهران به صورت کامل انجام شده است.

معاون حمل و نقل ترافیک شهر تهران با بیان اینکه حوزه صنعت ساختمان‌سازی با مترو بسیار متفاوت است تصریح کرد: بدون تردید می‌توان یک ساختمانی که 95 درصد ساخته شده را در اختیار مردم قرار داد اما نمی‌توان مترویی که تجهیزات ندارد را در اختیار مردم قرار داد.

حسینی با تاکید بر اینکه متروی تهران بسیار گرانقیمت است افزود: بدون تردید ساخت متروی تهران بسیار گران است اما زمانی که آن را با ساختمان ها در حوزه‌های عمرانی مقایسه می‌کنیم این هزینه بسیار کمتر از پروژه‌های عمرانی است.

وی با بیان اینکه: در حال حاضر ساخت هر کیلومتر متروی تهران حدود 50 میلیون دلار هزینه در بردارد، تاکید کرد: اگر پروژه‌هایی را به جای زیرزمین بر روی زمین تکمیل می کردیم، بی‌شک برای ما هزینه کمتری داشت.

معاون حمل و نقل ترافیک شهر تهران با بیان اینکه متروی تهران درست ساخته می‌شود، گفت: شش سال پیش هزینه ساخت یک کیلومتر مترو 50 میلیارد تومان بود اما امروز این قیمت به 200 الی 250 میلیارد تومان افزایش یافته است.

حسینی با بیان اینکه روزانه 6 هزار نفر از خط هفت استفاده می‌کنند، افزود: بدون تردید با افزایش ناوگان حمل و نقل ریلی میزان جا به جایی مسافران در این خط به چند برابر میزان فعلی افزایش خواهد یافت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۲۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان