//
کدخبر: ۴۰۲۱۱ //
حقانی در سیصد و پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای شهر مطرح کرد؛

عده‌ای به نمایندگان مردم توهین می‌کنند

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: توجه به حقوق نمایندگان و صیانت به مثابه حفظ نظام و خطوط اصلی جمهوریت و اسلامیت است.

عده‌ای به نمایندگان مردم توهین می‌کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با بیان اینکه مهمترین کارکردهای جمهوری اسلامی ایران طراحی ساختار نمایندگی برای اداره امور کشور در موضوع ملی و محلی است، اظهار داشت: تمایل حکومت‌داری خودکامه با حکومت مبتنی با اسلامیت به نقش و کار ویژه نقش‌آفرینی مردم به نقش نمایندگی در اداره امور باز می گردد.

وی افزود: توجه به حقوق نمایندگان و صیانت به مثابه حفظ نظام و خطوط اصلی جمهوری و اسلامیت است.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اگر کسی عمدا به جایگاه نمایندگان مردم توهین کند به مثابه عدم توجه از جایگاه و شان نمایندگی است، به همین دلیل باید مورد بررسی قرار گیرد.

حقانی گفت: معتقدم عده ای از خطوط کلی نظام آگاهی ندارند، به همین دلیل به راحتی در جمع خبرنگاران از خطوطی که در سایه خون هزاران شهید شکل گرفته، عبور می‌کنند.

وی اضافه کرد: نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران حق و وظیفه قانونی دارند که در امور و مدیریت شهر تذکر، سؤال، بررسی و اعلام نظر کنند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد:‌ تجربه چندین دوره مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد که تاکنون نشده که وزیر، معاون رئیس‌جمهور و یا معاونان وزرا به جایگاه و شان نماینده بی‌احترامی کنند.

حقانی با بیان اینکه رئیس دولت زمان تقدیم برنامه و یا بودجه پایین‌تر از هیئت رئیسه قرار می‌گیرد و با نمایندگان مردم روبه‌رو می‌شود، تصریح کرد: وی زمان تحویل لایحه بودجه روی انگشتان پا بلند می‌شود و رئیس‌مجلس از بالای سر رئیس‌جمهور به عنوان مسئول دستگاه اجرایی کتابچه را تحویل می‌گیرد که همه این موضوع ها نمادی از احترام به رای مردم است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۲۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان