//
کدخبر: ۳۹۸۵۵ //

اعزام زئران ایرانی به حج حتمی نیست

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 در مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که از تامین امنیت حجاج و تکریم و احترام ایرانی ها در مکه مطمئن نشویم، اعزام حجاج به مکه صورت نمی گیرد با این حال همه اقدامات برای انجام فریضه حج صورت گرفته است و بلافاصله بعد از دریافت تضمین های قانونی و لازم از دولت عربستان اعزام حجاج صورت می گیرد. پایگاه خبری ریشه:

اعزام زئران ایرانی به حج حتمی نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدرضا امیرحسنخانی با اشاره به نشست امروز- یکشنبه- کمیسیون اصل 90 با مسئولان سازمان حج و زیارت اظهار داشت: دغدغه امنیت و حفظ کرامت و شأن حجاج از موضوعاتی بود که با مسئولان مربوطه در میان گذاشته شد، آنها نیز گزارشی از روند مذاکرات برای اعزام حج ارائه کردند.

نماینده مردم فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: براساس گزارش ارائه شده مشخص شد باید عربستان تضامین لازم برای حفظ امنیت و کرامت حجاج ایرانی را به مسئولان کشور بدهد، برای این منظور با وجود اینکه برای اعزام حجاج آماده ایم، اما مذاکرات تا کسب اطمینان کامل همچنان ادامه خواهد داشت.

امیرحسنخانی اضافه کرد: علاوه بر اینکه مسئولانی از سازمان حج و زیارت و بعثه در نشست کمیسیون اصل 90 حضور داشتند از دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور نیز در نشست حاضر شده اند و نمایندگان کمیسیون های دیگر برای انتقال دغدغه مردم به مسئولان در جلسه شرکت کردند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در نهایت عنوان شد تا اطمینان کافی از تامین امنیت حجاج و تکریم و احترام ایرانی ها در مکه مطمئن نشویم، اعزام حجاج به مکه صورت نمی گیرد با این حال همه اقدامات برای انجام فریضه حج صورت گرفته است و بلافاصله بعد از دریافت تضمین های قانونی و لازم از دولت عربستان اعزام حجاج صورت می گیرد.

امیرحسنخانی به پیگیری دیه قربانیان فاجعه منا نیز اشاره کرد و گفت: موضوع دیه نیز پیگیری شد اما از آنجایی که مسئولان برای ارائه گزارش در زمینه مسائل روز از جمله اعزام حجاج در کمیسیون حاضر شده بودند اطلاعات لازم و کافی در زمینه پیگیری دیه نداشتند و قرار شد این موضوع را در نشست دیگری بررسی کنیم.

به گزارش خانه ملت، عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سازمان حج و زیارت پرونده ای از گذشته در کمیسیون اصل 90 داشت، این پرونده نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت مقرر شد نشست دیگری در زمینه پیگیری موضوعات مطرح شده برگزار شود.

 

 

منبع: ریشه
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۸۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان