//
کدخبر: ۳۹۲۰۶ //
پلیس راهور در هفته‌ای که گذشت؛

طرح بخشودگی بیمه شخص ثالث ویژه موتورسیکلت ها/۲۰ درصد کشته شدگان عید فطر موتورسواران بودند

طرح بخشودگی بیمه شخص ثالث ویژه موتورسیکلت ها/۲۰ درصد کشته شدگان عید فطر موتورسواران بودندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پلیس راهور ناجا در هفته ای که گذشت شاهد اخباری از جمله ثبت ۷۷ میلیون تردد وسیله نقلیه در تعطیلات عید فطر، ۲۰ درصد کشته شدگان عید فطر موتورسواران بودند، خدمات رسانی پلیس برای تسهیل در رفت و آمد دواطلبان کنکور ۹۶ و غیره بود.

به گزارش فرتاک نیوز،

*آخرین مهلت مالکان موتورسیکلت‌ها برای طرح بخشودگی بیمه شخص ثالث

سرهنگ عین الله جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا اظهار کرد: یکی از مشکلات و مسایل مهم وسایل نقلیه موتوری به خصوص موتورسیکلت‌ها بیمه شخص ثالث است.

وی افزود: در راستای حل این مشکل طرح بخشودگی بیمه شخص ثالث موتورسیکلت‌ها از سوی صندوق تامین خسارت‌های بدنی بیمه مرکزی از ابتدای تیرماه آغاز شد که این طرح تا پایان تیر ماه ادامه دارد.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: بر این اساس مالکان موتورسیکلت‌ها در صورتی که تا پایان تیر ماه نسبت به بیمه شخص ثالث موتورسیکلت خود اقدام کنند تنها هزینه بیمه نامه را پرداخت می‌کنند و جریمه آن‌ها بخشوده می‌شود.

*خدمات رسانی پلیس برای تسهیل در رفت و آمد دواطلبان کنکور ۹۶

سرهنگ حسن عابدی، جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با توجه به برگزاری آزمون سراسری ۹۶ در روز‌های پنج‌شنبه، جمعه و شنبه عوامل پلیس راهور در روز‌های برگزاری کنکور از ساعت ۶ صبح در محل‌های برگزاری آزمون حضور دارند و نسبت به تسهیل رسانی در امر ترافیک خدمات رسانی می‌کنند.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پایان عنوان کرد: از داوطلبان و مراجعین به محل‌های برگزاری کنکور تقاضا می‌شود تا از توقف در محل‌های ممنوعه خودداری کنند و یا خودروی خود را در کنار خیابان به صورت دوبل پارک نکنند.

*جریمه سرعت غیرمجاز در جاده‌ها و کلانشهر‌ها چقدر است؟

سرهنگ کرمی اسد، رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا اظهار داشت: در قانون راهنمایی و رانندگی ۲ کد تخلف برای سرعت غیر مجاز تعریف شده که مبلغ جریمه به نسبت تخلف متفاوت است.

وی ادامه داد:در صورتی که راننده وسیله نقلیه‌ای تا 30 کیلومتر بیش از سرعت مجاز رانندگی کند در کلانشهر‌ها و جاده‌ها 60 هزار تومان، شهر‌های کوچک 45 هزار تومان و در راه‌های روستایی 30 هزار تومان جریمه می‌شود.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا افزود: اگر راننده‌ای از سرعت مجاز بیش از 30 کیلومتر به بالا رانندگی کند در جاده‌ها و کلانشهر‌ها 200 هزار تومان، در سایر شهر‌ها 180 هزار تومان و در راه‌های روستایی 100هزار تومان جریمه می‌شود.

سرهنگ کرمی اسد با بیان اینکه برای رانندگی با سرعت بیش از 30 کیلومتر از حد مجاز علاوه بر جریمه، نمره منفی هم در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: برای رانندگان خودرو‌های شخصی 5 تا 10 نمره منفی و برای رانندگان وسایل نقلیه عمومی 10 تا 15 نمره منفی در نظر گرفته می‌شود.

*ثبت ۷۷ میلیون تردد وسیله نقلیه در تعطیلات عید فطر

سرهنگ نادر رحمانی رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور اظهار داشت: ۷۷ میلیون تردد وسیله نقلیه در تعطیلات عید فطر از چهارم تا هفتم تیرماه به ثبت رسیده است که استان‌های البرز، تهران، مازندران و گیلان به ترتیب رکوردار بیشترین تردد هستند.

وی در ادامه با اشاره به محور‌های مواصلاتی پر تردد افزود: پرتردد‌ترین محور‌ها در کشور به ترتیب اتوبان تهران - قم، تهران - پاکدشت، تبریز - ایلخچی و مشهد - چناران بوده است، همچنین سفر‌های تعطیلات عید فطر در استان‌های پرتردد ۱۸ درصد افزایش یافته است.

*۲۰ درصد کشته شدگان عید فطر موتورسواران بودند

سرهنگ نادر رحمانی رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور اظهار داشت: تصادفات فوتی سر صحنه در معابر برون شهری ۱۴ درصد و در معابر درون شهری ۴ درصد نسبت به تعطیلات عید فطر سال گذشته کاهش داشته است.

وی ادامه داد: موتورسواران ۲۰ درصد کشته شدگان تصادفات در تعطیلات عید فطر را شامل می‌شوند که بیشتر در استان‌های گلستان و فارس اتفاق افتاده بود.

رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور بیان کرد: بیشترین علت تصادفات عدم توجه به جلو با ۳۲ درصد، تخطی از سرعت مطمئنه با ۲۲ درصد و انحراف به چپ ۱۵ درصد بوده است.

سرهنگ رحمانی در پایان گفت: بیشترین تصادفات در ساعت ۱۶:۰۰ تا ۲۰:۰۰ به وقوع پیوسته است که ۲۵ درصد تصادفات را شامل می‌شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۲۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان