//
کدخبر: ۳۸۶۶۵۵ //

شرکت گاز کرمانشاه نسبت به احتمال کاهش افت فشار هشدار داد

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه نسبت به احتمال کاهش افت فشار گاز هشدار داد و از شهروندان خواست با توجه به سرمای هوای پیش رو در روزهای آتی در مصرف صرفه‌جویی کنند تا با کاهش افت فشار مواجه نشوند.

شرکت گاز کرمانشاه نسبت به احتمال کاهش افت فشار هشدار داد
به گزارش فرتاک نیوز،

«ناصر حسینی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت مطلوبی در استان در زمینه پایداری جریان گاز برقرار است افزود: با ورود یک موج سرما از امروز پیش بینی می شود دمای هوا در بسیاری از نقاط استان کاهش چشمگیری پیدا کند که این همزمان با کاهش دما در بیشتر نقاط کشور بوده و احتمال افت فشار در شهرهایی که در آخر خطوط انتقال گاز قرار دارند دور از ذهن نیست.

وی با بیان این که کرمانشاهی ها در چند روز اخیر ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب گاز مصرف کردند، ادامه داد: با توجه به رفتار مشترکان گاز که با هر یک درجه کاهش دما مصرف میزان مصرف ۴۵۰ هزار مکعب افزایش پیدا می کند لذا پیش بینی می شود طی روزهای آینده میزان مصرف گاز در استان افزایش و یه مرز پیک مصرف که در روز سوم بهمن ماه و به میزان ۱۵ میلیون و ۵۰۰ مترمکعب ثبت شد، برسد.

سرپرست شرکت گاز استان اضافه کرد: محدودیت هایی در سطح استان در زمینه مصرف اعمال شده است که چنانچه مشترکان اقدام به صرفه جویی نکنند این محدودیت ها در بخش های صنایع و تجاری نیز اعمال خواهد شد.

حسینی، یادآور شد: بر همین اساس در کمیته تامین سوخت زمستانی استان که با حضور استاندار کرمانشاه برگزار شد تصمیم گرفته شد به منظور مدیریت و کاهش میزان مصرف و پایداری جریان شبکه گاز، فعالیت ادارات و بانک های استان در روز پنج شنبه، ۲۷ بهمن ماه از ساعت ۹ صبح آغاز شود.

شرکت گاز کرمانشاه نسبت به احتمال کاهش افت فشار هشدار داد

وی با بیان این که طبق دستورالعمل های ملی، ادارات و دستگاه های دولتی باید نسبت به مصرف بهینه گاز اهتمام ویژه ای داشته باشند، گفت: تبدیل شدن سامانه گرمایشی ادارات و سازمان های دولتی از سنتی به سامانه هوشمند به طور قطع می تواند تاثیر بسیار زیادی برروی مصرف گاز داشته باشد.

حسینی از دستگاه های اجرایی هم درخواست کرد تا برای صرفه‌جویی در مصرف گاز و جلوگیری از افت فشار، با خاموش کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از پایان وقت اداری، کمک کار شهروندان باشند.

وی با تاکید بر رعایت الگوی مصرف توسط شهروندان نیز گفت: رعایت دمای رفاه (۱۸ تا ۲۱ درجه)، استفاده از لباس ضخیم در منزل، تنظیم پکیج روی دمای ۵۰ تا ۵۵ درجه، استفاده از نور خورشید در روزهای آفتابی به جای استفاده از وسایل گرمازا و بسته بودن دریچه کولر، در کاهش مصرف گاز و کاهش هزینه های خانوار بسیار موثر است.

 ۵۹ درصد از مشترکان گاز در استان کرمانشاه جزو مشترکانی هستند که الگوی مصرف را رعایت می کنند، ۹ درصد جزو مشترکان پرمصرف و ۳۲ درصد نیز جزو مشترکان با مصرف متعادل هستند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است؛ هم اکنون ۹۹/۵ درصد خانوارهای شهری در قالب ۳۰ شهر و همچنین ۸۷.۵ درصد خانوارهای روستایی در سطح هزار و ۸۸۱ روستا استان کرمانشاه از نعمت گاز برخوردار هستند.

در استان کرمانشاه بیش از ۶۲۰ هزار مشترک گاز وجود دارد که بیش از ۶۰ درصد آن ها در شهر کرمانشاه هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۶۶۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان