//
کدخبر: ۳۷۸۷۲۶ //

رونمایی از خودروهای جدید ناوگان حمل‌و نقل عمومی در کرمانشاه

از خودروهای جدید ناوگان حمل‌و نقل عمومی کرمانشاه رونمایی شد.

رونمایی از خودروهای جدید ناوگان حمل‌و نقل عمومی در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد‌مهدی احمدی در آیین رونمایی از خودروهای جدید ناوگان حمل‌و‌نقل که عصر امروز(۲۶ آذرماه) در محوطه سازمان حمل‌و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه برگزار شد با تبریک روز حمل و نقل و رانندگان اظهار کرد: در فاز اول ۲۰ دستگاه اتوبوس به عنوان سهمیه به کرمانشاه تحویل داده شد و پس از پیگیری انجام شده در مجموع ۱۰۸ دستگاه اتوبوس جدید برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی کرمانشاه خریداری گردید.

مدیرعامل سازمان حمل‌و نقل ومسافر کرمانشاه افزود: تمامی هزینه‌های خرید این اتوبوس‌ها به خودرو سازان پرداخت شده و بر اساس پیش‌بینی انجام گرفته این اتوبوس‌ها تا پایان سالجاری به چرخه حمل‌و نقل کرمانشاه افزوده خواهد شد.

در ادامه این مراسم افشین لر‌زنگنه نیز گفت: ۱۰۸ دستگاه اتوبوس و ۱۰ دستگاه ون تا شش ماه آینده به ناوگان حمل‌ونقل عمومی کرمانشاه افزوده خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه افزود:افزایش این تعداد اتوبوس به ناوگان حمل‌نقل عمومی کرمانشاه تاثیر بسیار خوبی در حجم مسافر جابجا شده در کرمانشاه خواهد داشت و با احتساب اینکه اگر روزانه هر اتوبوس بصورت میانگین ۱۲۰۰ مسافر را جابجا نماید با خریداری این تعداد اتوبوس روزانه ۱۲۹ هزار و ۶۰۰ نفر علاوه بر مسافران ناوگان قدیمی کرمانشاه جابجا خواهند شد.

وی با اشاره به جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری شهر کرمانشاه ضریب سفر موتوری را ۱/۸۵ صدم درصد عنوان کرد و گفت: پیش از این ۲/۵ درصد این سفرها توسط اتوبوسرانی انجام می‌گرفت که با افزوده شدن ۱۰۸ دستگاه اتوبوس جدید ضریب سفر در مجموع به حدود ۱۰ درصد خواهد رسید.

این مقام مسئول در ادامه یادآور شد: با خرید ۱۰۰ دستگاه ون نیز حدود چهار درصد به ضریب سفر در کرمانشاه افزوده خواهد شد که در مجموع ضریب سفر به ۱۴ درصد خواهد رسید.

لرزنگنه همچنین ضریب سفر شخصی در کرمانشاه را ۱/۶ دهم درصد عنوان کرد و گفت: با افزایش این تعداد اتوبوس و ون حدود یکهزارو ۸۰ سفر شخصی کاهش خواهد یافت که در کاهش مصرف سوخت نیز مثمر‌ثمر خواهد بود.

به گفته معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه روزانه در کشور ۱۰۷ میلیون لیتر بنزین مصرف می‌شود که با افزایش تعداد اتوبوس‌های ناوگان‌حمل‌و‌نقل عمومی که دارای قابلیت‌هایی همچون استفاده از سوخت یورو پنج،امکان استفاده معلولین، قابلیت پرداخت الکترونیکی کرایه و ردیاب خودرو است مصرف بنزین نیز کاهش خواهد یافت.

لر‌زنگنه در پایان از استاندار کرمانشاه درخواست کرد؛ تا اجازه راه‌اندازی پارک سوار دیگری علاوه بر پارک سوار آزادی در تقاطع پل ولایت و محدوده پارک فدک جهت سهولت تردد و کاهش زمان تردد را صادر نماید.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۸۷۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان