//
کدخبر: ۳۷۸۶۲۹ //

کارخانجات "سیمان" کرمانشاه و خطر توقف

داستان تکراری عدم تامین سوخت کافی در روزهای سرد سال برای صنایع بزرگ، امسال هم ادامه دارد و صنایع بزرگ کرمانشاه که در این روزها گاز آنها قطع شده همچنان برای تامین سوخت مایع جایگزین(مازوت) با دشواری مواجهند.

 کارخانجات "سیمان" کرمانشاه و خطر توقف
به گزارش فرتاک نیوز،

حالا به گفته مدیرعامل سیمان سامان غرب، دشواری تامین مازوت و اینکه کارخانجات سیمان مجبورند از سایر استان‌ها سوخت مورد نیاز خود را تامین کنند، باعث شده تا در صورت تداوم این شرایط، برخی کارخانجات نهایتا تا یک ماه دیگر سوخت داشته باشند و بعد از آن تولید خود را متوقف کنند.

شهریار گراوندی در گفت و گویی، با بیان اینکه امسال نیز مانند سال‌های گذشته به دلیل قطع گاز با دشواری تامین مازوت مواجهیم، افزود: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تنها می‌تواند حدود ۵۰ درصد نیاز ما را تامین کند و برای تهیه مابقی مازوت مورد نیاز باید سراغ دیگر استان‌ها برویم که در این بخش نیز با چند چالش مواجهیم.

وی ادامه داد: هزینه حمل سوخت از سایر استان‌ها بسیار بالا است، بگونه‌ای که هزینه تامین مازوت را دو برابر افزایش می‌دهد. به علاوه پیمانکاران حمل مازوت نیز هم بلحاظ نداشتن توجیه اقتصادی و هم کمبود ناوگان خیلی تمایلی برای اینکه به سایر استان‌ها بروند، ندارند.

این فعال صنعت سیمان مشکل دیگری که در زمینه تامین مازوت از سایر استان‌ها وجود دارد را قرار گرفتن در نوبت در سایر استان‌ها دانست که زمان‌بر می‌باشد.

گراوندی تداوم این شرایط را به ضرر صنایع سیمان دانست و تاکید کرد: چنانچه مشکل تامین مازوت وجود داشته باشد، صنایع سیمان ناچار به توقف تولید خود خواهند شد.

وی با بیان اینکه در مجموعه سیمان سامان با همکاری شرکت پخش فرآورده‌های نفتی حدود دو برابر سال گذشته ظرفیت ذخیره سازی مازوت فراهم شده است، یادآور شد: اما با توجه به اینکه مصرف از میزان ذخیره‌ای که داریم پیشی گرفته برای حداکثر یک ماه آینده سوخت داریم.

مدیرعامل سیمان سامان غرب راهکار این وضعیت را اولویت قرار گرفتن واحدهای تولیدی استان برای تامین سوخت از پالایشگاه دانست و اضافه کرد: البته پالایشگاه نیز برای تامین مازوت محدودیت‌هایی دارد و در جله اول باید سوخت نیروگاه‌های برق استان را برای تامین برق پایدار تامین کند و بعد اینکه ما معین استان‌های دیگر مانند ایلام هم هستیم و باید برای آنها سوخت ارسال کنیم.

وی از پیامدهای توقف تولید سیمان نیز یاد کرد که هم زیان فراوانی به صنایع وارد می‌کند و هم با کمبود عرضه مواجه خواهیم شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۸۶۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان