//
کدخبر: ۲۹۵۹۱ //

مانورهای آمادگی بحران در شهر تهران بسیار کم است/ میزان آمادگی در بحران قابل اندازه گیری نیست

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تعیین میزان سطح آمادگی در شرایط بحران بستگی به عمق فاجعه، میزان آمادگی مردم و چگونگی حادثه دارد.

مانورهای آمادگی بحران در شهر تهران بسیار کم است/ میزان آمادگی در بحران قابل اندازه گیری نیست

به گزارش فرتاک نیوز، با اشاره به مانورهای برگزار شده از سوی سازمان آتش نشانی برای افزایش آمادگی مردم در حوادث احتمالی، اظهار داشت: این مانورها می تواند در بالابردن سطح آمادگی جامعه موثر باشد.

وی با بیان اینکه این مانورها در پیشگیری از حوادث احتمالی موثر است، افزود:برگزاری مانورهای بیشتر در سطح شهر تهران به نفع مردم خواهد بود، اگرچه علاوه بر برگزاری مانور باید اقدامات دیگری هم برای آمادگی در برابر حوادث انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه باید در هر محله یا زیر محله ها امکاناتی داشته باشیم که در شرایط بحرانی مانند زلزله مردم بتوانند سریع به آنها دسترسی پیدا کنند،گفت: در شرایط بحران اینگونه نیست که بتوانیم از یک طرف شهر به طرف دیگر شهر برویم، از این رو باید در همان محل امکانات لازم را داشته باشیم،و دسترسی های محلی و حتی زیر محله ای مانند کوچه و مجموعه های مسکونی به گونه ای پیش بینی شود که در لحظه بتوانیم به امکانات امدادی دسترسی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه طلایی ترین لحظات در بحران ها، لحظات اولیه و چند ساعت اول حادثه برای امدادرسانی است، افزود: بدون شک بعد از سپری شدن لحظات طلایی، دیگرنمی توان کاری انجام داد ، بنابراین در آن لحظات باید وسایل کاربردی مانند آوار برداری دستی، ماشینی برای نجات جان مردم، در دسترس باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه مانورهای آمادگی بحران در شهر تهران بسیار کم است و باید افزایش یابد، گفت: اگرچه سالانه در مدارس مانورهایی برای آمادگی در برابرحوادث برگزار می شود اما معتقدم باید فرهنگ پیشگیری بیش از این بین مردم نهادینه شود.

چمران با اشاره به تجهیز سوله های بحران به امکانات مورد نیاز در حوادث تاکید کرد: همه سوله ها باید از امکانات گازوئیل، آب، داروهای مورد نیاز، غذای آماده و غیره برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه ستاد بحران تهران از آمادگی لازم برخوردار نیست ادامه داد:ستاد بحران باید آمادگی خود را در برابر حوادث احتمالی افزایش دهد اگرچه نباید از کارهای خوبی که از سوی ستاد بحران شهر تهران انجام شده به راحتی بگذریم.

چمران با اشاره به میزان آمادگی مدیریت بحران شهر تهران در زمان وقوع حادثه، گفت: نمی توان به میزان آمادگی درصد داد چراکه آمادگی مدیریت بحران در خصوص حوادث مختلف مانند سیل و زلزله، متفاوت است.

 

وی با بیان اینکه درصدهای اعلام شده از ستاد بحران شهر تهران در زمان وقوع حادثه را نمی توانم تایید یا رد کنم، تصریح کرد: تعیین میزان سطح آمادگی بستگی به عمق فاجعه، میزان آمادگی مردم و چگونگی حادثه دارد.

وی با اشاره به آمادگی استان های معین شهر تهران برای امدادرسانی، افزود:چند مانور را برای سنجش میزان آمادگی برگزار کردیم و استان های معین تهران مانند اصفهان، مازندران، قزوین، قم و کرج را برای این مانور فرا خواندیم، که خوشبختانه در زمان پیش بینی شده با تجهیزات در منطقه مورد نظر حضور داشتند و مانور انجام شد.

چمران گفت: در حالت کلی شرایط شهر تهران برای مدیریت بحران مناسب و خوب است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۵۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان