//
کدخبر: ۲۹۳۸۷ //
چمران در جلسه شورای عالی استان‌ها خبر داد

شکایت ۲۰۰ کاندیدای شورای شهر تهران از تخلف در انتخابات

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده تاکنون 200 گزارش از تخلفات انتخاباتی به دست آمده است.

شکایت 200 کاندیدای شورای شهر تهران از تخلف در انتخابات

به گزارش فرتاک نیوز، مهدی چمران رئیس شورای  عالی استان‌ها در چهلمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که امروز(پنج شنبه) برگزار شد، با بیان اینکه در تیر ماه آخرین اجلاس شورای عالی استان‌ها برگزار خواهد شد، اظهار داشت:  هنوز مشخص نشده که پایان کار شورای عالی استان‌ها چه زمانی خواهد بود.

وی با اشاره به دستور جلسه شورای عالی استان‌ها افزود: در این جلسه موضوع استفاده از انرژی‌های نو در سطح شهرها مطرح شد، چرا که باید انرژی‌های خورشیدی را جایگزین انرژی‌های برقی کنیم.

رئیس شورای  عالی استان‌ها با بیان اینکه بدون شک نمی‌توانیم طی یک سال این اقدام را در شهرها عملیاتی کنیم، گفت: قرار است که هر ساله استفاده از 10 درصد انرژی‌های خورشیدی برای اجرا در دستور کار قرار گیرد.

چمران ادامه داد: برای ضمانت اجرایی این طرح قرار است شورای شهر از این پس در بودجه سالیانه شهرداری تهران بودجه‌ای برای اجرایی شدن استفاده از انرژی‌های خورشیدی پیش‌بینی کند تا این طرح اجرایی و عملیاتی شود.

وی به دستورالعمل طرح ساخت پارکینگ‌های زیرسطحی در میادین و معابر عمومی شهر تهران اشاره کرد و گفت: به دنبال آن هستیم که از این معابر برای پارکینگ‌های عمومی استفاده کنیم، چرا که این معابر و میادین ظرفیت ساخت پارکینگ‌های عمومی را دارند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه از این پس ساختمان‌های تازه تاسیس باید در مقابل زلزله و آتش مقاوم شوند، تاکید کرد: این لایحه به دلیل اصلاحاتی برگشت داده شد تا بررسی بیشتری در کمیسیون‌ها صورت بگیرد.

چمران با اشاره به تخلفات صورت گرفته در انتخابات 29 اردیبهشت گفت: 200 شکایت مبنی بر تخلف انتخاباتی در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران به دست رسیده که این تخلفات برای بررسی بیشتر به فرمانداری تهران ارسال شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون اختلافات پیش آمده در حال بررسی است، یادآور شد: امیدواریم در راستای کاهش تخلفات و رفع آنها اقدامات اساسی انجام شود تا به اعتماد و اعتقاد مردم خدشه‌ای وارد نشود.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به 4 هزار صندوق انتخاباتی در شهر تهران تاکید کرد: ما برای نظارت بر صندوق‌ها تنها می‌توانستیم 200 ناظر داشته باشیم، در حالی که آمار صندوق‌ها بسیار بالا بود و ما برای همه صندوق‌ها ناظر نداشتیم.

چمران تاکید کرد: موقع شمارش آرا ناظری از ما بر سر صندوق‌ها حضور نداشت، به همین دلیل بازشماری 10 درصد از آرای صندوق‌ها را درخواست کردیم.

وی گفت: امیدواریم صندوق‌ها هر چه سریعتر بازشماری شوند تا به اعتماد مردم آسیبی وارد نشود و صحت و سلامت انتخابات تایید شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه اولویت پنجمین دوره شوراها اجرای قانون شورا است، گفت: بدون تردید باید موضوع حمل و نقل عمومی، آلودگی هوا و همچنین موضوع بافت فرسوده در دستور کار شورای پنجم قرار گیرد البته برای رفع این موضوعات همه دستگاه‌ها باید با یکدیگر همکاری کنند.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۳۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان