//
کدخبر: ۲۹۱۵۹۶ //

چرایی آبگرفتگی های فراوان در خیابان‌های کرمانشاه

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه تغییرات اقلیمی را یکی از دلایل اصلی تشدید آبگرفتگی‌های معابر در کرمانشاه و مشکلات ناشی از آن دانست و گفت: قرار است برای رفع مشکلات نقاط بحرانی راهکارهای کوتاه مدت و بلندمدت اجرایی شود.

چرایی آبگرفتگی های فراوان در خیابان‌های کرمانشاه

جلیل بالایی در گفت و گو با خبرنگار، با اشاره به تغییرات اقلیمی و متفاوت شدن الگوهای بارش طی حدود دو سال اخیر، اظهار کرد: برای مثال در پاییز امسال حدود 150 میلی‌متر بارش  در کرمانشاه داشتیم که فقط طی سه بارندگی رخ داد و مشابه این شرایط را در بارش‌های سال گذشته هم داشتیم که مشکلات آبگرفتگی را تشدید کرده است.

به گزارش فرتاک نیوز،وی ادامه داد: مسیل‌ها، نهرها و کانال‌های آب داخل شهر ظرفیت عبور این میزان از رواناب به صورت همزمان را ندارند  که نتیجه آن تشدید رواناب‌ها و آبگرفتگی بیشتر در معابر است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه تطابق پیدا کردن با این ویژگی‌های اقلیمی را ناگزیر دانست و عنوان کرد: نیازمند راهکارهای کوتاه مدت و بلندمدت برای کاهش پیامدهای بارندگی‌های شدید هستیم.

بالایی با بیان اینکه هریک از دستگاه‌ها مسئولیتی در این زمینه بر عهده دارند، یادآور شد: برای نمونه شهرداری موظف شده طرح جامع مدیریت آب‌های سطحی شهر کرمانشاه را هرچه زودتر نهایی کند تا برای تصویب و تامین منابع در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح شود.

وی با بیان اینکه مطالعات این طرح از گذشته در دست اقدام بوده، اضافه کرد: اکنون مقرر شده شهرداری روند کار را تسریع کند.

وی تاکید کرد: به علاوه باید برای نقاط حساسی که آبگرفتگی معابر در آنجا شدید است، اصلاحات بلندمدت و کوتاه مدتی صورت گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به شناسایی و اصلاح 23 نقطه حساس آبگرفتگی در شهر کرمانشاه از سوی شهرداری از سال گذشته تاکنون، عنوان کرد: مشابه این کار باید برای سایر نقاط نیز انجام شود.

به گفته این مسئول، عمده نقاطی که در گذشته نقاط حساس آبگرفتگی بود و شهرداری آنها را اصلاح کرده از جمله در میدان امام حسین (ع)، میدان جانبازان، چند نقطه در شهرک ظفر، محدوده خیابان شریعتی و ... اکنون وضعیت بسیار بهتری نسبت به گذشته دارند.

بالایی اضافه کرد: موضوع دیگری که بر تشدید مشکلات ناشی از بارندگی‌ها در سال‌های اخیر موثر بوده تغییرات ساخت و ساز در مسیر برخی از آب‌ها و رودخانه‌های کرمانشاه بوده که امروز این نقاط به کانون‌های حساس تبدیل شده‌اند.

وی معتقد است، اصلاح این تغییرات ساخت و ساز از جمله مواردی است که باید راهکارهای بلندمدت برای آنها تعیین شود .

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به جلسه‌ای که چندی قبل برای ساماندهی هرچه زودتر وضعیت آب‌های سطحی کرمانشاه برگزار شد، گفت: در این جلسه وظیفه هر دستگاه مشخص شده و باید ظرف بازه زمانی مشخصی برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت خود را اجرایی کنند و در جاهایی که نیاز داریم و مکان و زمان نیز به ما اجازه می‌دهد، رفع مشکلات به صورت اصولی و زیرساختی صورت بگیرد.

به گفته بالایی در قالب این جلسه، همچنین مقرر شده کارشناسان از دستگاه‌های مختلف از جمله دفتر فنی استانداری، مدیریت بحران، فرمانداری، شهرداری، آب و فاضلاب و ...  برای بررسی مشکلات در نقاط حساس پای کار بیایند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۱۵۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان