//
کدخبر: ۲۷۶۴۸ //
مشاور رییس سازمان صداو سیما درامور زنان وخانواده:

شایسته‌سالاری و تخصص معیار انتخاب اعضای شوراها قرار گیرد

مشاور رییس سازمان صداو سیما درامور زنان وخانواده گفت: برای حل مشکلات شهر و مردم باید شایسته‌سالاری، تخصص و تعهد در اولویت قرار گیرد. اگر افراد براساس تخصص و تجربه وارد شوراهای اسلامی شهر و روستا شوند، می‌توان انتظار رسیدن شورا به چشم‌انداز و افق مطلوب را داشت.

شایسته‌سالاری و تخصص معیار انتخاب اعضای شوراها قرار گیرد
به گزارش فرتاک نیوز،

عصمت سپهری  با بیان اینکه امروزه شاهد حضور گسترده زنان در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... هستیم اما زنان در اخذ مطالبات خود در راستای منویات مقام معظم رهبری و تحقق دستورات دین اسلام تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارند، اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی فرصت ارزشمندی برای حضور زنان در عرصه‌های مختلف فراهم و جامعه به نقش موثر آنان آگاه‌تر شده است. این حضور همچنان در حال افزایش است اما تنها حضور کافی نیست و کیفیت آن، چگونگی استفاده از ظرفیت فرهنگی بالا و نخبه‌ای زنان با رعایت ارزش‌ها و الگوسازی اسلامی نیزحائز اهمیت است.

وی ادامه داد: اگر احزاب و جامعه زنان با یکدیگر تعامل لازم داشته باشند، به طور قطع در پیگیری مطالبات موفق‌تر خواهیم بود البته بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری برای دفاع از حقوق زنان نباید فرهنگ منحط غربی را محور فعالیت قرار داد همچنین مطالبات زنان در چارچوب وظایف، نقش‌ها، حق و تکلیف ، طبیعت زن و مرد و تحکیم بنیان خانواده باید باشد زیرا در غیر این صورت در دستیابی به آن‌ها ناموفق خواهیم بود .

مشاور رییس سازمان صداو سیما درامور زنان وخانواده افزود: جمهوری اسلامی برنگرش مردم‌سالاری دینی و حضور مرد و زن تکیه دارد. لذا مشارکت سیاسی موفق برای احقاق حقوق همه جانبه ملت  با مشارکت آحاد مردم مقدور می‌شود البته با فراهم شدن بستر مناسب برای فعالیت زنان و هماهنگی بین نقش‌های اصلی و نقش‌های اجتماعی آنان می‌توان انتظار داشت که زنان بتوانند مطالبات خود را به‌خوبی دنبال کنند.

به گفته وی شوراها می‌توانند ازحضور زنان فعال، تلاش‌گر و متخصص در امور فرهنگی که با فرهنگ و سنن حاکم بر شهر خود آشنا هستند، بهره‌مند شوند. در این صورت تشکل آنان در پیگیری مطالبات زنان به ویژه در شهر و روستای خودشان موثرخواهد بود و از سیاست‌زدگی باید پرهیز شود.

سپهری در پایان به ویژگی‌شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی شوراها پیگیری برنامه‌های مدون و پرهیز از پراکنده‌کاری است. لذا شوراها می‌توانند با تکیه بر حضور زنان، تغییرات و اصلاحات جدی را پیگیر شوند. نکته مورد توجه این است که وظیفه زنان در شورای شهر تنها فعالیت برای احقاق مطالبات زنان نیست. از آنان انتظار می‌رود که در امور جاری و برنامه‌ریزی‌های شهری رویکرد مناسب داشته باشند تا امکان دسترسی به امکانات برای اقشار مختلف فراهم شود.

 

 

 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۶۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان