//
کدخبر: ۲۷۴۷۹ //

ورود سامانه بارشی جدید از روز جمعه

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه خبر داد و گفت: ابتدا برخی استانهای آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و استانهای شمال غرب دچار بارشهای پراکنده باران و رعد و برق خواهد شد.

ورود سامانه بارشی جدید از روز جمعه
به گزارش فرتاک نیوز،

امین‌حسین نقشینه درباره وضعیت جوی سه‌ روز آینده کشور اظهار کرد: موج بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده بود در دو روز آتی در برخی نقاط کشورمان فعال خواهد بود.

وی ادامه داد: از بعد از ظهر امروز تا اوایل شب افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در برخی مناطق نیمه شرقی کشور و دامنه‌های شمالی البرز پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: شدت بارشها، امروز در شرق خراسان شمالی و شمال استان خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه افزود: بارش پراکنده باران و وزش باد موقتی روز پنجشنبه نیز در برخی مناطق شرقی و مرکز کشور ادامه خواهد یافت.

وی درباره وضعیت جوی روز جمعه 29 اردیبهشت ماه 96 مصادف با روز برگزاری انتخابات اظهار کرد: روز جمعه برخی از نقاط کشور با بارشهای پراکنده باران و وزش باد موقتی مواجه خواهند شد؛ در ساعات بعد از ظهر تا اوایل شب برخی مناطق استانهای خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان و برخی استانهای مرکزی دچار بارشهای پراکنده باران خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: همچنین از عصر جمعه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور خواهد شد و ابتدا برخی استانهای آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و استانهای شمال غرب دچار بارشهای پراکنده باران و رعد و برق خواهد شد.

نقشینه ادامه داد: در روز جمعه روند افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور ادامه می‌یابد و سایر نقاط کشور نیز تقریباً جوی آرام دارند؛ این افزایش دما در روز شنبه شدت بیشتری پیدا خواهد کرد.

وی از وزش باد شدید موقتی طی ساعتهای آتی در دامنه‌های جنوبی البرز، تهران، البرز، قزوین و مرکزی خبر داد.

به‌گفته این کارشناس سازمان هواشناسی کشور، خلیج فارس و سواحل شرقی دریای عمان در روز پنجشنبه مواج خواهد بود و مسافران باید به اخطارها توجه داشته باشند.

وی شهرکرد با هفت درجه بالای صفر را خنک‌ترین و اهواز با 45 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و تصریح کرد: دمای هوای امروز تهران در گرمترین لحظات به 30 درجه بالای صفر رسید و در روزهای آتی این روند افزایش دما در پایتخت ادامه می‌یابد.

 

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۴۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان