//
کدخبر: ۲ //
چمران:

اختصاص ۲درصد مالیات بر اررش افزوده به شوراهای فرداست

رئیس شورای عالی استان ها گفت: از رقم 30 میلیارد تومانی مالیات بر ارزش افزوده عوارض، 2 درصد به شوراهای فرداست اختصاص خواهد یافت.

اختصاص 2درصد مالیات بر اررش افزوده به شوراهای فرداست

به گزارش فرتاک نیوز، مهدی چمران رئیس شورای عالی استان ها در سی و چهارمین اجلاس عمومی شوراها در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در بررسی برخی از مصوبات در هفته های گذشته تأخیر داشته ایم، اظهار داشت: یکی از نماینده های استان سمنان به دلیل درگیری های شخصی از نمایندگی استعفا داد و عضویت شخص دیگری در شورای عالی استان ها به تصویب رسید.

وی با اشاره به دستور جلسه این اجلاس، افزود: در این جلسه طرح دو فوریتی تبصره 3 ماده 39قانون مالیات بر ارزش افزوده عوارض به تصویب رسید و از این پس سهم 2 درصدی این عوارض به شوراهای فرادست اختصاص داده می شود.

چمران اضافه کرد: شورای شهرستان ها هیچ بودجه ای نمی تواند در خصوص مالیات بر ارزش افزوده دریافت کنند چرا که این طرح برای شوراهای فرادست به تصویب رسیده است.

رئیس شورای عالی استان ها گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که باید آن را بررسی می‌کردیم موضوع نظارت اعضای شوراها بر دستگاه های اجرایی محلی مانند آب، برق و گاز و غیره است که در گذشته در خصوص آن سازو کاری نداشته ایم.

وی با اشاره به آسیب دیدن محصولات کشاورزی در تعدادی از استان ها، افزود: در خصوص این موضوع نیز نامه ای به دکتر روحانی رئیس جمهور کشور ارسال خواهد شد تا نسبت به وضعیت و حل مشکلات استان‌ها اقداماتی انجام دهند.

وی گفت: نظارت شوراهای فرداست بر شوراهای محلی هنوز عملی نشده اما 9 بند آن در این جلسه بررسی شده است.

چمران افزود:  بر اساس برآوردها میزان مالیات بر ارزش افزوده 30 میلیارد تومان برای کل کشور است که 2 درصد آن به شوراهای فرداست اختصاص میابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان