//
کدخبر: ۱۶۶۴۵ //

اسفندیار اسدی عضو شورای اسلامی شهر بهشهر؛ با انتقاد صحیح آموزگار هم باشیم

اسفندیار اسدی عضو شورای اسلامی شهر بهشهر؛ با انتقاد صحیح آموزگار هم باشیم
به گزارش فرتاک نیوز،

مسؤولیت برخاسته از تعهدی است که در وظیفه نهفته است و به معنای پاسخگویی در برابر کار یا عملی است که انجام یا ترک شده است و این مهم زمانی که برای عهده گرفتن این مسؤولیت نیازمند انتخاب مردم می باشیم چند برابر می شود.

 

از لحاظ مصداق مسؤولیت، حوزه عام تری نسبت به وظیفه دارد.  وظیفه تنها در محدوده  عمل  شخص می گنجد و هر کس وظیفه دارد عملی را که بر عهده اوست، به خوبی انجام دهد، اما گاه افرادی در قبال عمل شخص دیگر مسؤول هستند، بدون اینکه از آن آگاه باشند. 

 

مثلاً سرپرست خانواده در مقابل کار افرادی که تحت سرپرستی او هستند، مسؤول است و باید پاسخگو باشد. 

بدین ترتیب هر جا وظیفه ای در کار است، مسؤولیت نیز وجود دارد، ولی ممکن است گاه در برابر کاری که هیچ وظیفه ای نداشته ایم، مسؤول باشیم. 

 

مسؤولیت ها اغلب به خاطر مقام و رتبه ای است که افراد در جامعه دارا هستند و با توجه به مقام و رتبه خویش در مقابل کارهای دیگران مسؤول هستند.  

 

در مورد رابطه وظیفه و مسؤولیت، سؤال دیگری نیز مطرح است: آیا شخص تنها در برابر فرد یا نهادی مسئول است که وظیفه او را معیّن می کند یا ممکن است این دو از هم تفکیک شوند؟

 

شهروندان بهشهر چه سرنوشتی را برای شهر خود رقم زدند؟ «شورای اسلامی شهر که با انتخاب شهروندان منتخب می شوند برای این شهر چه کردند؟با نزدیک شدن به اردیبهشت 96 و انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا فضای نقد از جانب شهروندان و کاندیدهای احتمالی به نقطه اوج خود می رسد که این انتقاد ها حق طبیعی همه افراد می باشد.

 

photo_2017-03-26_13-40-09

 

اما برای اینکه بتوانیم از این دوران برای آینده بهشهر توشه ایی همراه خود سازیم چه کنیم؟»

اینجانب اسفندیار اسدی دو تکلیف را سرلوحه کار خود در این ایام قرار می دهم.

1-  در مرحله اول بعنوان یک شهروند تشویق و دعوت از کسانی که وجودشان در مدیریت شهری و تصمیم گیری شهر بهشهر برای همه شهروندان منشا خیر می باشد.

2-  دفاع منطقی از عملکرد شورای اسلامی شهر و مجموعه شهرداری با قبول کاستی های موجود.

در باب اول همین بس که این قول را به همه شهروندان میدهم در صورت دیدن کاندیدای با برنامه های بهتر از حضور در انتخابات دوره بعد صرفه نظر می نمایم و به کاندیدهای اصلح تر برای رسیدن به اهداف عالی  در حد توان کمک می رسانم و در مورد دفاع از کارنامه شورای اسلامی و شهرداری بهشهر به چند مورد اشاره می نمایم و قضاوت را به عهده شهروندان قرار میدهم.

 

جایگاه بهشهر از نظر موقعیت تجاری، صنعتی، توریستی چه بود و چه شد؟کارنامه دستگاه های دیگر در این شهر چگونه ارزیابی می کنید؟

 

آیا معضل شدید بیکاری، فقر، تعطیلی کارخانه ها و کارگاه و محیط صنعتی و پایین آمدن توان مالی مردم و بالا بودن تورم و همه جزو وظایف شهرداری هاست؟ ما منکر ضعف ها، اشتباهات و کاستی های خود نیستیم و نخواهیم بود، مشکلات شهری بارزتر از آن است که از آن چشم پوشی بنماییم اما آیا همه کمبود ها و نقص ها را می شود فقط در یک دوره چهارساله با توجه به درآمد کم شهرداری و تورم ملی که تاثیر بسزایی در روند کار شهرسازی دارد برطرف نمود؟

 

با تشکر از زحمات و تلاش های همه دوستان در سه دوره قبل ویژگی های مثبت این دوره شورای کم نیست که با بی اخلاقی های سیاسی نادیده گرفتن آن خیانت به منتخبین شهروندان میباشد.

 

اعضای شورای اسلامی شهر بهشهر در همه شرایط پذیرای نصیحت، انتقاد و پیشنهادات شهروندان بوده اند که شاهد این امر تک تک شهروندانی می باشند که برای امور شهری به شورای شهر مراجعه نمودند.

چرا حضور شهروندان و همشهریان برای گرفتن حق طبیعی خود بسیار کمرنگ می باشد؟

چرا شهروندان با تغییر رویکرد اجتماعی و استفاده از همه ظرفیت ها خواهان آینده بهتری برای خود و شهر خود نمی باشند؟

 

بیاید در این فرصت روبرو با دعوت از کسانی که بودنشان برای همه ما مفید است خودمان، شهرمان و آینده این شهر را بیشتر از قبل دوست داشته باشیم.

 

و در آخر از همه شما شهروندان خواهشمندم با انتقاد صحیح آموزگار هم باشیم.

 

اسفندیار اسدی

عضو شورای اسلامی شهر بهشهر و رییس کمیسیون عمران

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۶۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان